Má byť parkovanie v širšom centre Bratislavy spoplatnené? (Anketa s kandidátmi na primátora)

Až do volieb sa všetkých kandidátov na primátora Bratislavy pýtame základné otázky o živote mesta.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Odpovedajú Ftáčnik, Kňažko, Nesrovnal alebo Kratochvílová.

BRATISLAVA. Pred komunálnymi voľbami sme spustili anketu so všetkými kandidátmi na primátora Bratislavy.

Postupne až do volieb im budeme každý deň klásť otázky o živote mesta. Tu sú odpovede na tretiu z nich.

Otázka: Má byť parkovanie v širšom centre Bratislavy spoplatnené?

ftacnik-milan.jpg

Milan Ftáčnik, primátor (nezávislý s podporou Smeru)

ÁNO.

Bratislava je jediné hlavné mesto, ktoré nemá regulované parkovanie. Chceme pri tom zvýhodniť Bratislavčanov, aby v mieste bydliska mohli parkovať bezplatne a ostatní budú parkovať za poplatok.

knazko.jpg

Milan Kňažko, herec (nezávislý s podporou KDH)

ÁNO.

Bratislava potrebuje jednotný mestský parkovací systém, ktorý umožní Bratislavčanom parkovať pri svojom bydlisku, a zároveň spoplatní najmä dochádzajúcich z iných lokalít. Aj takto potrebujeme motivovať ľudí prichádzajúcich do mesta využívať hromadnú dopravu.

nesrovnal1_r1300.jpgIvo Nesrovnal (nezávislý)

ÁNO.

Bratislava je jediné európske hlavné mesto bez parkovacej politiky. Mesto potrebuje zvýhodnenú parkovaciu politiku spravodlivú pre Bratislavčanov a regulačnú pre návštevníkov.

kratochvilova.jpgTatiana Kratochvílová (Sieť, SDKÚ, Most-Híd, SaS)

ÁNO.

Mesto by malo mať jednotnú parkovaciu politiku. Malo by byť rozdelené na zóny. Obyvateľ Bratislavy by mal byť zvýhodnený. Jednotlivé mestské časti by sa mohli do systému parkovania zapájať po vyhodnotení dopravnej situácie vo svojej oblasti. Spoplatnenie je jedným z mála fungujúcich regulačných prostriedkov v oblastiach, kde je nedostatok parkovacích miest.

dragun.jpgMiroslav Dragún, OZ Nie ropovodu (nezávislý)

ÁNO.

Hneď po svojom zvolení budem iniciovať rokovanie so všetkými starostami mestských častí a predsedami politických strán vo veci parkovacej politiky. Počet vozidiel s mimobratislavskou ŠPZ začína byť v Bratislave neúnosný. Okrem spoplatnenie parkovania v širšom centre by Bratislave pomohlo zavedenie mýta pri vjazde do Bratislavy po dobudovaní obchvatu D4/R7. Prioritne by som sa zameral na spoplatňovanie parkovania pre vozidlá, ktoré nemajú bratislavskú ŠPZ. Finančné prostriedky získané spoplatnením parkovania by boli účelovo viazané na budovanie odstavných parkovísk a verejných parkovacích domov.

gabriel-karacsony--1-_r4953.jpgGabriel Karacsóny (Priama demokracia)

ÁNO.

Spoplatnené áno, pre vozidlá s nebratislavským EČV. Nespoplatnené, pre vozidlá s bratislavským EČV. Týka sa to parkovania na verejných pozemkoch. Na súkromných pozemkoch je parkovanie v kompetencii vlastníkov.

palacko.jpg

Andrej Palacko (nezávislý)

-

Príjazdy pre mestá Brno, Praha, Viedeň, Budapešť, Nitra, Banská Bystrica, Košice, by mali byť v okolí Bratislavy vybudované bezplatné parkoviská. Z týchto parkovísk budú mať zabezpečenú dopravu do Bratislavy, čo by malo pozitívny ekologický dopad pre mesto.

bielik--1-.jpgIvan Bielik (ĽS-NS)

NIE.

Nevidím nijaký dôvod. Problém parkovania, ako aj pravidelne sa opakujúcej rannej a večernej kolóny pomaly sa pohybujúcich sa áut, je daň za absolútne nezvládnutie, ba až arogantnú svojvoľnosť pri výstavbe obytných domov v okolí Bratislavy. Predsa každý projekt musia schvaľovať odborníci aj na dopravu, nie z hľadiska súčasnosti, ale najmä budúcnosti. A za tieto chyby, za ktorými vidím len a len dobre podplatených komunálnych politikov, dnes pykáme a voláme po urýchlenom budovaní ďalších obchvatov. Už sa len musím pousmiať nad reklamami, ktoré informujú možných kupcov, že lokalita s lákavým názvom sa nachádza len 20 kilometrov od Bratislavy. Pri troche šťastia ju v špičke prekonáte minimálne za hodinu... No nekúpte to!

a79a1277_r2861_tab.jpg

Peter Čiernik, bývalý starosta Starého Mesta, (nezávislý)

-

V ostatných desaťročiach rastie počet osobných automobilov v inštitúciách aj v domácnostiach. Dnes nie je zriedkavosťou, že v jednej domácnosti používajú dva a viac automobilov. To vytvára tlak na potrebu parkovať v mieste bydliska, ale aj inde v meste. Najmä v centre mesta je situácia veľmi napätá. Zabezpečiť, aby každý mohol parkovať nevyhnutný čas pre svoje záležitosti sa dá iba reguláciou. Môže to byť robené zákazmi. Inou možnosťou je spoplatnenie parkovania na exponovaných miestach. Je pritom nevyhnutné pamätať na obyvateľov takto zaťažovaných území mesta a umožniť parkovanie v kľudovom čase bezplatne alebo prednostným parkovaním za zvýhodnených podmienok. Považujem za potrebné hľadať nové spôsoby na primerané zabezpečenie parkovania.

ulmanova.jpg

Kristína Ulmanová (nezávislá)

NIE.

Parkovanie pre obyvateľov Bratislavy nesmie byť spoplatnené. V európskych metropolách obyvatelia parkujú v širšom centre bezplatne.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Kto bol najlepší a najhorší primátor Bratislavy? (anketa s kandidátmi)

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 7 508
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 5 327
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 928
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 185
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 873
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 068
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 743
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 736
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 393
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 354