BRATISLAVA. Električkovú trať v bratislavskej Dúbravke, ktorú začali opravovať v polovici júla, plánujú dokončiť päť dní pred novembrovými komunálnymi voľbami. Do konca tohto mesiaca chce firma zmontovať všetky koľaje a 10. novembra spustiť skúšobnú prevádzku. Dúbravčania tak už budú môcť presadnúť z autobusov do električky, informoval na stredajšom kontrolnom dni na stavbe primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru).
Trať do Dúbravky bola dlho v havarijnom stave a vozidlá ňou museli jazdiť zníženou rýchlosťou, len 5 kilometrov za hodinu. Nové koľaje teraz bude mať úsek od Hanulovej k ulici Pri kríži. Celá trať je teraz rozkopaná, nové koľaje pribúdajú a všetky práce by mala firma Metrostav urobiť do konca novembra.
"Vyzerá všetko tak, že ten dátum je možné dodržať, zatiaľ na stavbe nevidíme žiadne zdržania," povedal Ftáčnik. Hoci by teda Dúbravčania mali začať cestovať električkou už 10. novembra, ďalšie dni do konca mesiaca budú ešte vidieť práce v jej okolí, rôzne povrchové úpravy.
Električky zabrzdil hrb, trať v Dúbravke čaká na termínČítajte
Problémom bol dážď
Práce na modernizácii električkovej trate firme spočiatku komplikovalo daždivé počasie. "Harmonogram sme preto museli preorganizovať. Dnes pracujeme cez víkendy, počas sviatkov a teraz budú nasadené aj nočné zmeny, aby sme robili nehlučné práce i v noci a termíny splnili," vysvetlil obchodný riaditeľ Metrostavu Milan Veselský.
Mesto ešte definitívne nevie, čo bude robiť so zastávkami mestskej hromadnej dopravy pri podchodoch. "Robíme posudok, či ich demontovať alebo ich budeme len rekonštruovať," vysvetlil primátor.
V pláne je však napríklad zmena výšky nástupnej hrany na piatich nástupištiach, ktorá bude mať po novom 25 centimetrov a bude teda vyššia ako nástupištia v iných častiach mesta. Nástupná hrana električky je pritom 30 centimetrov.
Električky dostanú prednosť
Dve svetelné križovatky, cez ktoré budú električky jazdiť, dostanú prednostný signál. Na zastávkach má byť osadený informačný panel, na ktorom sa cestujúci dozvedia, o koľko minút im príde električka. "Údaje, ktoré vidia dispečeri dopravného podniku, sa prenesú na panel," dodal primátor.
Bratislava bude modernizovať trať z európskych peňazí, ktoré mali ísť pôvodne na novú vlakovú trať s podzemným tunelom spájajúcu bratislavské Predmestie so stanicou Filiálka pri Trnavskom mýte. Mestskí poslanci v septembri 2012 schválili náhradné projekty, medzi ktorými sa ocitla aj trať v Dúbravke.
Bratislava za opravy zaplatí 8,2 milióna eur, pričom 85 percent zo sumy financuje Európska únia, desať percent štát a päť percent mesto.