SME

Električka do Dúbravky začne jazdiť v novembri

Bratislava za opravy zaplatí 8,2 milióna eur, pričom 85 percent zo sumy financuje Európska únia, desať percent štát a päť percent mesto.

Električková trať bola pred začatím prác v havarijnom stave.Električková trať bola pred začatím prác v havarijnom stave. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Električkovú trať v bratislavskej Dúbravke, ktorú začali opravovať v polovici júla, plánujú dokončiť päť dní pred novembrovými komunálnymi voľbami. Do konca tohto mesiaca chce firma zmontovať všetky koľaje a 10. novembra spustiť skúšobnú prevádzku. Dúbravčania tak už budú môcť presadnúť z autobusov do električky, informoval na stredajšom kontrolnom dni na stavbe primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Trať do Dúbravky bola dlho v havarijnom stave a vozidlá ňou museli jazdiť zníženou rýchlosťou, len 5 kilometrov za hodinu. Nové koľaje teraz bude mať úsek od Hanulovej k ulici Pri kríži. Celá trať je teraz rozkopaná, nové koľaje pribúdajú a všetky práce by mala firma Metrostav urobiť do konca novembra.

SkryťVypnúť reklamu

"Vyzerá všetko tak, že ten dátum je možné dodržať, zatiaľ na stavbe nevidíme žiadne zdržania," povedal Ftáčnik. Hoci by teda Dúbravčania mali začať cestovať električkou už 10. novembra, ďalšie dni do konca mesiaca budú ešte vidieť práce v jej okolí, rôzne povrchové úpravy.

Prečítajte si tiež:Električky zabrzdil hrb, trať v Dúbravke čaká na termínČítajte 

Problémom bol dážď

Práce na modernizácii električkovej trate firme spočiatku komplikovalo daždivé počasie. "Harmonogram sme preto museli preorganizovať. Dnes pracujeme cez víkendy, počas sviatkov a teraz budú nasadené aj nočné zmeny, aby sme robili nehlučné práce i v noci a termíny splnili," vysvetlil obchodný riaditeľ Metrostavu Milan Veselský.

Mesto ešte definitívne nevie, čo bude robiť so zastávkami mestskej hromadnej dopravy pri podchodoch. "Robíme posudok, či ich demontovať alebo ich budeme len rekonštruovať," vysvetlil primátor.

SkryťVypnúť reklamu

V pláne je však napríklad zmena výšky nástupnej hrany na piatich nástupištiach, ktorá bude mať po novom 25 centimetrov a bude teda vyššia ako nástupištia v iných častiach mesta. Nástupná hrana električky je pritom 30 centimetrov.

Električky dostanú prednosť

Dve svetelné križovatky, cez ktoré budú električky jazdiť, dostanú prednostný signál. Na zastávkach má byť osadený informačný panel, na ktorom sa cestujúci dozvedia, o koľko minút im príde električka. "Údaje, ktoré vidia dispečeri dopravného podniku, sa prenesú na panel," dodal primátor.

Bratislava bude modernizovať trať z európskych peňazí, ktoré mali ísť pôvodne na novú vlakovú trať s podzemným tunelom spájajúcu bratislavské Predmestie so stanicou Filiálka pri Trnavskom mýte. Mestskí poslanci v septembri 2012 schválili náhradné projekty, medzi ktorými sa ocitla aj trať v Dúbravke.

SkryťVypnúť reklamu

Bratislava za opravy zaplatí 8,2 milióna eur, pričom 85 percent zo sumy financuje Európska únia, desať percent štát a päť percent mesto.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 740
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 553
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 069
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 902
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 617
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 675
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 104
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 099
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 272
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 685
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 013
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 430
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 447
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 266
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu