SME

Prešli sme s Ftáčnikom Bratislavu: To je katastrofa, priznal viackrát

Prešli sme s Ftáčnikom Bratislavu: To je katastrofa, priznal viackrát

Primátor strávil so SME takmer dve hodiny v meste aj na problémových miestach.

[content type="longread-pos" pos="full"]

Bratislava je pred voľbami veľkým staveniskom. Je to prísľub veľkých zmien, alebo veľkých problémov?

[/content]

[content type="img" render-type="pressphoto" title="" src="http://i.sme.sk/cdata/8/74/7431078/trolejbus_res.jpg" author="" longread-pos="full"]„Lístok tisícsto,“ vyhŕkol pri príchode na zastávku primátor. Ani v plnom trolejbuse takmer nikoho nezaujíma, na plnom nábreží pri Eurovei si niečo zašepká len pár ľudí, keď ide okolo. Vidno, že je stále v strehu, je zvyknutý, že mu predsa občas niekto vynadá. Za takmer dve hodiny v meste s nami mu však iba raz nespokojný volič vyčíta nesplnené sľuby.

Foto: SME - Tomáš Benedikovič[/content]

[content type="fb" stype="fanpage" render-type="longread" url="https://www.facebook.com/bratislava.sme.sk"][/content]

Primátor strávil so SME takmer dve hodiny v meste aj na problémových miestach. Pokojný je takmer v každej situácii. Rozhnevajú ho len otázky na trolejbusy firmy J&T a Starý most. Okamžite však vychladne.

Predstavte si, že toto sú posledné týždne primátora Milana Ftáčnika (nezávislý s podporou Smeru) vo funkcii. Aké mesto by tu po ňom zostalo? On hovorí, že ozdravené, s rekordnými peniazmi z Bruselu a pripravené na veľké zmeny.

Bratislava je však plná stavenísk a miest, na ktorých už dávno mali stavať. Štúrova ulica je rozkopaná a nič sa tam nedeje, piliere Starého mosta miznú iba pomaly.

Hlavná stanica je podobne odpudivá ako pred štyrmi rokmi a až teraz krátko pred voľbami začali opravovať koľajnice, ktoré by tam mali aspoň vrátiť električku. Namiesto prestavby autobusovej stanice je opustené stavenisko iba na druhej strane cesty. Zo starého pivovaru Stein je mesačná krajina, v Dúbravke sa snažia, hoci len pomalým tempom, znovu spustiť električkovú trať tiež ešte pred voľbami.

S primátorom Ftáčnikom sme boli na niektorých z týchto stavenísk, aby nám porozprával, aká je Bratislava po štyroch rokoch jeho vládnutia. Aj teraz začína veľa viet odkazmi na svojho predchodcu. Dáva si pozor, aby nesľúbil konkrétne termíny, ak ešte nie sú známe.

„Nechcem tu niečo streliť. Lebo poviem rok a vy ma potom budete v tom roku za to naháňať,“ hovorí Ftáčnik pri autobusovej stanici.

„To je katastrofa,“ priznal rezignovane na viacerých otrasných miestach Bratislavy.

[content type="img" render-type="pressphoto" title="" src="http://i.sme.sk/cdata/8/74/7431078/tb__7832_r3194_res.jpg" author=""]Ftáčnik na trolejbusovej zastávke pri autobusovej stanici. Foto: SME - Tomáš Benedikovič [/content]

Neprekáža

[content type="citation"]To je katastrofa.[/content]

Milan Ftáčnik má úplne iný typ charizmy ako Robert Fico, premiér a šéf Smeru, ktorý ho v komunálnej politike podporuje už od jari 2006. Keď Ftáčnik kráča ulicami Bratislavy, ľudia ho húfne nezastavujú, aby mu vynadali, alebo ho pochválili. Ani on sa pri nich nepristaví, aby im pochválil dieťa či psa.

Ani v plnom trolejbuse takmer nikoho nezaujíma, na plnom nábreží pri Eurovei si niečo zašepká len pár ľudí, keď ide okolo. Vidno, že je stále v strehu, je zvyknutý, že mu predsa občas niekto vynadá. Za takmer dve hodiny v meste s nami mu však iba raz nespokojný volič vyčíta nesplnené sľuby.

Ftáčnik pravicovú Bratislavu veľmi nedráždi, veľmi jej neprekáža a mnohí mu dokonca fandia. Aj to mu napokon môže pomôcť udržať sa na stoličke primátora.

Trochu života

Termíny
Staveniská a budúce staveniská
  • priestor pred hlavnou stanicou: do roku 2016 podzemná električku, investor ešte nezačal. Zmluvu možno mesto vypovie;
  • električka na hlavnú stanicu: do konca tohto roka;
  • električka do Dúbravky: do začiatku tohto novembra;
  • autobusová stanica: bez termínu, začať stavať môžu podľa primátora do 1,5 roka;
  • Starý most a električka do Petržalky: do októbra 2015.

Milan Ftáčnik je stratég. Aj redaktorov SME na začiatku cesty po meste pochváli, že je dobré, ako veľmi sa noviny venujú komunálnej politike. Čaká vraj hlavne kritiku.

Za rohom Primaciálneho paláca sa pochváli Starou tržnicou, do ktorej sa po rokoch vrátili trhy a život, keď tam mesto pustilo miestnych aktivistov a umelcov.

Kamenné námestie o pár metrov ďalej je však takmer také isté ako pred štyrmi rokmi. Pod vzácnym stromom paulovnia pribudli lavičky a je tam aj trochu viac zelene. No v starých ošarpaných betónových kvetináčoch. Tie sa nepáčia ani primátorovi. „Je to pokus o oživenie, ktorý začali aktivisti. Zistilo sa, že to treba polievať, niektoré nám vyschli. Im vyschli,“ hovorí.

Aj on by tam vraj chcel atraktívnejšie námestie. Ako potom ešte viackrát, hovorí, že na Kamennom pozemky a budovy vlastnia súkromníci, no mesto robí všetko pre zmenu. Vždy si dá pozor, aby sa vyhol

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3HK8 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3HK8 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Čítajte ďalej

Hľadá sa nové využitie pre konskú železnicu

V historickej budove na rohu Legionárskej a Krížnej ulice sa pravidelne využíva iba sobášna sieň.

Budova Prvej konskej železnice v Bratislave na križovatke Krížnej a Legionárskej ulice.

Na hrádzu dali zátarasy, vodiči ich odsunuli a jazdia po nej ďalej

Advokáta Dušana Daňového, ktorý vytlačil autom z dunajskej hrádze cyklistu a vulgárne mu nadával, vyšetruje polícia aj advokátska komora.

Prejazd z jednej strany hrádze na druhú zatarasili vodohospodári betónovými kvádrami. Vodiči ich však odsunuli a prechádzajú hrádzou naďalej.

Autobus sa zrazil s autom a vyletel z nadjazdu Foto

Vodič aj cestujúci sú ľahko zranení.

Nehoda autobusovej linky 70, ktorá po zrážke s autom pod Prístavným mostom skončila mimo cesty.

Trať na Špitálskej finišuje, hotová má byť budúci týždeň

Župa aj dopravca predpokladali, že električky sa do centra Bratislavy vrátia 15. novembra. Opäť to nevyšlo.

Rekonštrukcia električkovej trate na Špitálskej ulici sa chýli ku koncu.

Sky Park bude väčší, rozšíri sa o štvrtú vežu

Nová rezidenčná veža bude rovnaká ako predošlé tri veže.

Stavenisko zo septembra 2017.

V Ružinove pribudne bazén

Okrem plavárne v nákupnom stredisku Centrál či bazéna v hoteli Nivy si budú môcť Ružinovčania vo svojej mestskej časti zaplávať aj v ďalšom novom bazéne.

Petržalská plaváreň.
Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop