V projekte električky cez most je viacero nezrovnalostí. Petržalský breh okolo mosta chcú prestavovať Kmotrík, J&T aj HB Reavis.
BRATISLAVA. Na petržalskom brehu Dunaja v okolí prebudovaného Starého mosta môže vyrásť ďalšia developerská štvrť. Viaceré okolnosti výstavby developerom nahrávajú.
Na jednej strane budúcej estakády vedúcej od mosta do Petržalky sú pozemky Ivana Kmotríka, kde stál štadión Artmedie.
Na opačnej strane majú pozemky J&T Real Estate. Primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) hovorí, že okrem J&T chcú pri petržalskom brehu stavať aj developeri z HB Reavis.
Estakáda drahšia ako val
- pre iné podložie v Petržalke je stavba drahšia o státisíce eur, postupy menili aj v Starom Meste;
- mesto zamenilo s J&T pozemky na stavenisku;
- pôvodný val vymenili za drahšiu estakádu;
- budovali obratisko, ktoré netreba;
- experti spochybňujú, či sú v Dunaji naozaj bomby.
Od mosta do Petržalky pôvodne viedol val zeminy, na ktorom bola cesta. Val však rozkopali a postavili tam piliere budúcej estakády.
Odborník na dopravné stavby a bývalý riaditeľ mestského podniku Metro Pavel Vlček hovorí, že to je výrazne drahšie riešenie.
„Z projektovej alebo prípravnej dokumentácie nie je zrejmý dôvod, prečo sa musel nahradiť násyp pripravený pod rýchlodráhu, ktorá je ťažšia, ako plánovaná električka,“ vraví.
„Kritizujú ma, prečo som tam dal estakádu. Ja som ju tam nedal. Bola už v projekte primátora Ďurkovského,“ reaguje Ftáčnik.
Estakáda však podľa neho pomôže prepojiť obe strany cesty na mieste, kde raz bude „atraktívny mestský priestor“. Vzniknúť by tam mali napríklad kancelárske budovy.
Vlček hovorí, že estakáda poslúži najmä developerom, pretože priestor nebude pretínať val.
„Takíto investori si mali zbúranie valu a výstavbu estakády aj zaplatiť,“ hovorí Vlček.
Ftáčnik už priznal iný problém na petržalskej časti stavby. Pre zlý odhad podložia tam podľa neho zaplatia o stotisíce eur viac, ako mali.