Primátor priznal, že časť stavby v Petržalke stojí o niekoľko stotisíc eur viac. Peniaze chce žiadať od projektanta.
BRATISLAVA. Výstavba Starého mosta a električkovej trate do Petržalky môže mať problémy. Odborníci na dopravu predpovedajú, že projekt sa výrazne predraží.
Staviteľ mostov na nemeckom Nord-Ostsee Kanal Alexander Tesár hovorí, že už len pre komplikované rozoberanie pilierov sa mesto nevtesná do rozpočtu 58 miliónov eur bez DPH.
Tesár pre magistrát roky dozeral na bratislavské mosty, v roku 2008 rozhodol o uzavretí Starého mosta pre dopravu.
„Rozpočet je aj vzhľadom na doterajšie zmeny podhodnotený,“ vraví aj stavebník Pavel Vlček, bývalý šéf mestského podniku Metro.
Ftáčnik viní projektanta
- pred výberom stavebníka nepoznali geologické podložia, nerobili vrty v Dunaji;
- piliere sú komplikované stavby siahajúce do veľkej hĺbky, ich odstránenie je drahé;
- o Štúrovej ulici debatujú až počas stavby, zmeny robia dodatočne;
- združenie Lepšia doprava kritizuje, že po trase povedú úzke aj širšie koľaje, hoci v Bratislave jazdí električka iba s úzkym rozchodom.
Primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) denníku SME priznal, že už vybočili z pôvodných plánov.
Na petržalskej strane podľa neho projektant zle odhadol podložie.
„Odhaduje sa to v státisícoch eur,“ hovorí Ftáčnik. „Teraz sa budeme hádať, teda budeme diskutovať s projektantom, kto to zaplatí. Myslím si, že to je jeho chyba.“
V projekte však podľa Ftáčnika počítajú s desiatimi percentami sumy na nepredvídateľné náklady. Tam môže skončiť aj táto položka.
Drahšia bude podľa Ftáčnika aj mostovka, a aj Štúrova ulica, kde bolo podľa primátora v starých plánoch nepresne zakreslené podzemie.
Posúvajú tam tiež zastávky. To všetko však podľa primátora zmestia do rezervy. „Bojím sa tých vecí, ktoré sú pod zemou,“ priznal však.