SME

Dunajskú promenádu pre autá, ktoré zásobujú lode, spoplatnia

Na bratislavské nábrežie Dunaja už autá, ktoré zásobujú pristavené lode, nebudú môcť vojsť bezplatne.

Za vjazd na promenádu medzi Starým mostom a mostom Lafranconi sa bude platiť.

BRATISLAVA.

Od Starého mosta po Most Lafranconi bude totiž mestská časť za vstup autom vyberať miestnu daň. Staromestskí miestni poslanci dnes schválili zmeny vo všeobecne záväznom nariadení, ktoré platia od 1. januára 2015.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Zásobovanie lodí nevie mestská časť časovo obmedziť, lebo je závislé od toho, kedy lode kotvia. Na druhej strane je to spôsob, ako získať nejakú kompenzáciu za obmedzenia, ktoré týmto spôsobuje doprava po Dunaji," vysvetľuje starostka Tatiana Rosová (SDKÚ-DS).

SkryťVypnúť reklamu

Turisti majú na lodi všetko, Bratislava nezarába

Podotýka, že keďže majú turisti všetko potrebné na lodi, v Bratislave svoje peniaze nenechávajú a mesto ani mestská časť z nich nemá prakticky žiaden profit.

Mestská časť bude za zásobovanie lodí v tejto lokalite účtovať daň vo výške 5 eur na deň, na rok sa bude platiť 1000-eurový paušál.

"Táto sadzba je vyššia ako sadzba dane za zásobovanie v ostatných častiach. Na dunajskej promenáde bude totiž zásobovanie umožnené po celý deň, inde je obmedzené," doplnila vedúca referátu miestnych daní Mária Barátiová.

Vrátiť do centra kancelárie

Mestská časť však zníži daň v centre mesta podnikateľom i fyzickým osobám, ktoré sú oprávnené podnikať a preukážu, že môžu svoje auto odstaviť v pešej zóne buď v garáži, alebo v dvornom priestore. Z 3273 eur, ktoré za rok platia dnes, to od nového roka bude len 1500 eur.

SkryťVypnúť reklamu

"Chceme, aby sa do pešej zóny vrátila administratíva a aby tam mohli sídliť napríklad aj neziskové organizácie. Prevádzkové náklady sú tam totiž také vysoké, že je problém prenajímať nebytové priestory. Pešia zóna preto vyzerá akoby tam boli len reštauračné zariadenia," podotkla Barátiová.

Znížením paušálnej sadzby za vjazd do historickej časti mesta tak chce mestská časť znížiť celkové náklady podnikateľov. "Predpokladáme, že vzniknutý rozdiel v príjmoch na tejto dani v dôsledku zníženia sadzby sa vyrovná vyšším počtom zakúpených celoročných povolení k vjazdu do pešej zóny," uvádza samospráva.

Staré Mesto chce regulovať počet vjazdov do pešej zóny novým dopravným značením tak, aby vjazd bol obmedzený vydaným povolením. "Ak sa budú predpisy porušovať, napríklad parkovaním na verejných komunikáciách, subjekty môžu prísť o povolenie k vjazdu," dodala Barátiová.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 71 075
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 248
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 903
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 464
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 179
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 085
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 171
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 366
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 529
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 68 261
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 835
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 275
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 904
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 419
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 758
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu