BRATISLAVA. Turisti a obyvatelia Bratislavy získavajú ďalšiu možnosť, ako čerpať informácie o hlavnom meste, jeho pamiatkach či programe a podujatiach. Od pondelka sa totiž oficiálne spustil do prevádzky prvý multifunkčný informačný terminál. Nachádza sa pri Osobnom prístave na Fajnorovom nábreží a vznikol premenou z bývalej telefónnej búdky.
"Ešte stále bojujeme v Bratislave s tým, že turista nemá dostatok informácií o programe, ktorý by tu mohol absolvovať, alebo ako by tu mohol stráviť čas," skonštatoval predseda predstavenstva Bratislavskej organizácie cestovného ruchu (BTB) František Stano. Takúto novú možnosť preto víta.
Novinka bude podľa jeho slov dostupná pre verejnosť 24 hodín denne a verí, že sa podarí rozšíriť jej sieť až na sto takýchto bodov v Bratislave.
Ľudia tu nájdu informácie v slovenskom a anglickom jazyku a sú predovšetkým o tom, ako sa zorientovať v centre mesta, či ktoré sú najvýznamnejšie miesta a pamiatky, ktoré by turista nemal obísť. Terminál ponúka tiež mapu a obrazové a zvukové informácie.
Tento pilotný projekt spravila na vlastné náklady spoločnosť Fox One, ktorá vlastní bývalé telefónne búdky v takmer 24 mestách na Slovensku. V ich premenách na informačné terminály by chcela pokračovať, prisľúbenú má pomoc z Európskej únie. Prerobenie prvej telefónnej búdky stálo približne 30-tisíc eur.