Rozsah opráv trate na stanicu bude známy koncom mesiaca

Prvá časť električkovej trate na Hlavnú stanicu by mala byť opravená do polovice novembra. Zloží sa na ňu dopravný podnik s investorom prestavby Hlavnej stanice.

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava (DPB) stále zisťuje, aký rozsah prác je potrebný pri oprave časti električkovej trate na bratislavskú hlavnú stanicu. Naďalej tak pokračujú prípravné práce.

Čo všetko je potrebné na trati od obratiska pri Hlavnej stanici Bratislava až po ministerstvo financií opraviť by malo byť známe koncom septembra. Vtedy dopravný podnik plánuje na trati kontrolný deň. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa DPB Adriana Volfová s tým, že robotníci sa zatiaľ pustili do prvých prác na Štefanovičovej ulici, kde vymieňajú podvaly, upevňovadlá a koľajnice.

Pol milióna od investora

Časť električkovej trate od ministerstva financií po hlavnú stanicu opraví investor projektu prestavby Hlavnej stanice spolu s bratislavským dopravným podnikom. S prípravou opravy trate začali v pondelok 18. augusta, bratislavský dopravca sľubuje, že časť trate stihnú opraviť do 15. novembra tohto roka.

Ohlásené práce už odsúhlasil aj Bratislavský samosprávny kraj, potvrdila hovorkyňa BSK Iveta Tyšlerová. Časť električkovej trate bude dopravný podnik s investorom opravovať na tri etapy.

S prácami začnú na obratisku električiek na hlavnej stanici. Opravia tu vonkajší a stredný koľajový oblúk, vymenia zakrytovania, koľajnice i upevňovadlá. "Ak to bude potrebné, vykonáme aj výmenu uloženia koľajníc a koľajových konštrukcií," vymenovala práce v prvej etape Volfová.

V druhej etape robotníci opravia trať po zastávku Franza Liszta a nakoniec zrekonštruujú úsek od Kýčerského po Čajkovského ulicu. Oprava časti trate od stanice po ministerstvo financií by podľa odhadov dopravného podniku mala stáť približne 1,2 milióna eur.

Pol miliónom eur na opravu prispeje investor prestavby hlavnej stanice, spoločnosť Transprojekt, a časť nákladov zaplatí dopravný podnik. Na spolupráci sa obe strany dohodli v memorande o spolupráci. Zmluvu na opravu časti električkovej trate investor a dopravný podnik uzavreli ešte v auguste.

Opraviť treba celú trať

Električky na Hlavnú stanicu Bratislava pre zlý stav trate nejazdia už takmer tri roky. Na to, aby opäť mohli začať premávať, treba opraviť aj časť trate od ministerstva financií po Radlinského ulicu. Modernizáciu tejto časti trate pripravuje bratislavská radnica.

"Mesto vypísalo na zhotoviteľa stavby električkovej trate Radlinského - Kyčerského výberové konanie a o financovaní projektu sa s riadiacim orgánom už rokovalo," informoval ešte v auguste hovorca mesta Bratislavy Stanislav Ščepán. Radnica chce opravu druhej časti trate na stanicu financovať z eurofondov.

Na oprave časti trate od ministerstva financií po Hlavnú stanicu sa podieľa aj investor projektu Predstaničné námestie, spoločnosť Transprojekt. Podľa mediálnej zástupkyne projektu Márie Adamovej podmienkou investora je, aby technické riešenie obnovy trate nadväzovalo na projekt rekonštrukcie predstaničného priestoru.

S prestavbou ešte nezačali

S prestavbou Hlavnej stanice a jej okolia však investor zatiaľ nezačal, s mestom ešte riešia dodatok k uzavretej Zmluve o budúcej kúpnej zmluve. Na výslednom znení dodatku k zmluve ešte pracovali právnici oboch strán. Prerokovať by ho mali bratislavskí mestskí poslanci na septembrovom zasadnutí zastupiteľstva.

Zrekonštruovať predstaničný priestor, vybudovať cesty a infraštruktúru má investor podľa zmluvy do konca roka 2016. Opraviť za plnej prevádzky majú aj budovu železničnej stanice. S prácami zatiaľ nezačali, aj keď podľa posudku, ktorý si dalo vypracovať mesto, mal investor začať stavať už v júni, aby práce do stanoveného termínu stihol. Investor však tvrdí, že stačí začať na jeseň, podložené to vraj majú aj posudkami stavebných

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 423
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 945
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 270
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 731
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 606
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 554
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 462
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 848
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 224
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 180

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop