Rozsah opráv trate na stanicu bude známy koncom mesiaca

Prvá časť električkovej trate na Hlavnú stanicu by mala byť opravená do polovice novembra. Zloží sa na ňu dopravný podnik s investorom prestavby Hlavnej stanice.

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava (DPB) stále zisťuje, aký rozsah prác je potrebný pri oprave časti električkovej trate na bratislavskú hlavnú stanicu. Naďalej tak pokračujú prípravné práce.

Čo všetko je potrebné na trati od obratiska pri Hlavnej stanici Bratislava až po ministerstvo financií opraviť by malo byť známe koncom septembra. Vtedy dopravný podnik plánuje na trati kontrolný deň. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa DPB Adriana Volfová s tým, že robotníci sa zatiaľ pustili do prvých prác na Štefanovičovej ulici, kde vymieňajú podvaly, upevňovadlá a koľajnice.

Pol milióna od investora

Časť električkovej trate od ministerstva financií po hlavnú stanicu opraví investor projektu prestavby Hlavnej stanice spolu s bratislavským dopravným podnikom. S prípravou opravy trate začali v pondelok 18. augusta, bratislavský dopravca sľubuje, že časť trate stihnú opraviť do 15. novembra tohto roka.

Ohlásené práce už odsúhlasil aj Bratislavský samosprávny kraj, potvrdila hovorkyňa BSK Iveta Tyšlerová. Časť električkovej trate bude dopravný podnik s investorom opravovať na tri etapy.

S prácami začnú na obratisku električiek na hlavnej stanici. Opravia tu vonkajší a stredný koľajový oblúk, vymenia zakrytovania, koľajnice i upevňovadlá. "Ak to bude potrebné, vykonáme aj výmenu uloženia koľajníc a koľajových konštrukcií," vymenovala práce v prvej etape Volfová.

V druhej etape robotníci opravia trať po zastávku Franza Liszta a nakoniec zrekonštruujú úsek od Kýčerského po Čajkovského ulicu. Oprava časti trate od stanice po ministerstvo financií by podľa odhadov dopravného podniku mala stáť približne 1,2 milióna eur.

Pol miliónom eur na opravu prispeje investor prestavby hlavnej stanice, spoločnosť Transprojekt, a časť nákladov zaplatí dopravný podnik. Na spolupráci sa obe strany dohodli v memorande o spolupráci. Zmluvu na opravu časti električkovej trate investor a dopravný podnik uzavreli ešte v auguste.

Opraviť treba celú trať

Električky na Hlavnú stanicu Bratislava pre zlý stav trate nejazdia už takmer tri roky. Na to, aby opäť mohli začať premávať, treba opraviť aj časť trate od ministerstva financií po Radlinského ulicu. Modernizáciu tejto časti trate pripravuje bratislavská radnica.

"Mesto vypísalo na zhotoviteľa stavby električkovej trate Radlinského - Kyčerského výberové konanie a o financovaní projektu sa s riadiacim orgánom už rokovalo," informoval ešte v auguste hovorca mesta Bratislavy Stanislav Ščepán. Radnica chce opravu druhej časti trate na stanicu financovať z eurofondov.

Na oprave časti trate od ministerstva financií po Hlavnú stanicu sa podieľa aj investor projektu Predstaničné námestie, spoločnosť Transprojekt. Podľa mediálnej zástupkyne projektu Márie Adamovej podmienkou investora je, aby technické riešenie obnovy trate nadväzovalo na projekt rekonštrukcie predstaničného priestoru.

S prestavbou ešte nezačali

S prestavbou Hlavnej stanice a jej okolia však investor zatiaľ nezačal, s mestom ešte riešia dodatok k uzavretej Zmluve o budúcej kúpnej zmluve. Na výslednom znení dodatku k zmluve ešte pracovali právnici oboch strán. Prerokovať by ho mali bratislavskí mestskí poslanci na septembrovom zasadnutí zastupiteľstva.

Zrekonštruovať predstaničný priestor, vybudovať cesty a infraštruktúru má investor podľa zmluvy do konca roka 2016. Opraviť za plnej prevádzky majú aj budovu železničnej stanice. S prácami zatiaľ nezačali, aj keď podľa posudku, ktorý si dalo vypracovať mesto, mal investor začať stavať už v júni, aby práce do stanoveného termínu stihol. Investor však tvrdí, že stačí začať na jeseň, podložené to vraj majú aj posudkami stavebných

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 019
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 669
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 137
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 739
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 281
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 279
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 171
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 380
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 297
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 190