SME

Rozsah opráv trate na stanicu bude známy koncom mesiaca

Prvá časť električkovej trate na Hlavnú stanicu by mala byť opravená do polovice novembra. Zloží sa na ňu dopravný podnik s investorom prestavby Hlavnej stanice.

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava (DPB) stále zisťuje, aký rozsah prác je potrebný pri oprave časti električkovej trate na bratislavskú hlavnú stanicu. Naďalej tak pokračujú prípravné práce.

Čo všetko je potrebné na trati od obratiska pri Hlavnej stanici Bratislava až po ministerstvo financií opraviť by malo byť známe koncom septembra. Vtedy dopravný podnik plánuje na trati kontrolný deň. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa DPB Adriana Volfová s tým, že robotníci sa zatiaľ pustili do prvých prác na Štefanovičovej ulici, kde vymieňajú podvaly, upevňovadlá a koľajnice.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pol milióna od investora

Časť električkovej trate od ministerstva financií po hlavnú stanicu opraví investor projektu prestavby Hlavnej stanice spolu s bratislavským dopravným podnikom. S prípravou opravy trate začali v pondelok 18. augusta, bratislavský dopravca sľubuje, že časť trate stihnú opraviť do 15. novembra tohto roka.

Ohlásené práce už odsúhlasil aj Bratislavský samosprávny kraj, potvrdila hovorkyňa BSK Iveta Tyšlerová. Časť električkovej trate bude dopravný podnik s investorom opravovať na tri etapy.

S prácami začnú na obratisku električiek na hlavnej stanici. Opravia tu vonkajší a stredný koľajový oblúk, vymenia zakrytovania, koľajnice i upevňovadlá. "Ak to bude potrebné, vykonáme aj výmenu uloženia koľajníc a koľajových konštrukcií," vymenovala práce v prvej etape Volfová.

SkryťVypnúť reklamu

V druhej etape robotníci opravia trať po zastávku Franza Liszta a nakoniec zrekonštruujú úsek od Kýčerského po Čajkovského ulicu. Oprava časti trate od stanice po ministerstvo financií by podľa odhadov dopravného podniku mala stáť približne 1,2 milióna eur.

Pol miliónom eur na opravu prispeje investor prestavby hlavnej stanice, spoločnosť Transprojekt, a časť nákladov zaplatí dopravný podnik. Na spolupráci sa obe strany dohodli v memorande o spolupráci. Zmluvu na opravu časti električkovej trate investor a dopravný podnik uzavreli ešte v auguste.

Opraviť treba celú trať

Električky na Hlavnú stanicu Bratislava pre zlý stav trate nejazdia už takmer tri roky. Na to, aby opäť mohli začať premávať, treba opraviť aj časť trate od ministerstva financií po Radlinského ulicu. Modernizáciu tejto časti trate pripravuje bratislavská radnica.

SkryťVypnúť reklamu

"Mesto vypísalo na zhotoviteľa stavby električkovej trate Radlinského - Kyčerského výberové konanie a o financovaní projektu sa s riadiacim orgánom už rokovalo," informoval ešte v auguste hovorca mesta Bratislavy Stanislav Ščepán. Radnica chce opravu druhej časti trate na stanicu financovať z eurofondov.

Na oprave časti trate od ministerstva financií po Hlavnú stanicu sa podieľa aj investor projektu Predstaničné námestie, spoločnosť Transprojekt. Podľa mediálnej zástupkyne projektu Márie Adamovej podmienkou investora je, aby technické riešenie obnovy trate nadväzovalo na projekt rekonštrukcie predstaničného priestoru.

S prestavbou ešte nezačali

S prestavbou Hlavnej stanice a jej okolia však investor zatiaľ nezačal, s mestom ešte riešia dodatok k uzavretej Zmluve o budúcej kúpnej zmluve. Na výslednom znení dodatku k zmluve ešte pracovali právnici oboch strán. Prerokovať by ho mali bratislavskí mestskí poslanci na septembrovom zasadnutí zastupiteľstva.

Zrekonštruovať predstaničný priestor, vybudovať cesty a infraštruktúru má investor podľa zmluvy do konca roka 2016. Opraviť za plnej prevádzky majú aj budovu železničnej stanice. S prácami zatiaľ nezačali, aj keď podľa posudku, ktorý si dalo vypracovať mesto, mal investor začať stavať už v júni, aby práce do stanoveného termínu stihol. Investor však tvrdí, že stačí začať na jeseň, podložené to vraj majú aj posudkami stavebných

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 706
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 598
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 533
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 811
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 013
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 968
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 641
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 6 505
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 764
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 522
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 385
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 165
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 375
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 348
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 131
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 424
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu