BRATISLAVA. Najskôr čakal približne pol hodiny pred bránou zberného dvora na Ivanskej ceste, no napokon sa dnu nedostal, a tak našiel iné miesto, kde rošt z matraca odovzdal.
Bloger Jozef Drahovský opísal skúsenosť zo zberného dvora mestskej spoločnosti Odvoz a likvidácia odpadu (OLO).
Píše, že keď pred jeho autom už o 17.54 pri závore nestálo iné vozidlo a mohol vojsť do areálu, pracovník začal zatvárať bránu.
„Vystúpil som a pýtal sa ho, prečo zatvára bránu, keď ešte nie je 18 hodín. Na to som dostal odpoveď, že v areáli sú ešte nejaké autá a do 18. hodiny ho musia opustiť.“
Viacerí pracovníci si podľa Drahovského všimli rozhovor, zablokované auto a ďalších ľudí, ktorí chceli ísť dnu. Tvrdili vraj, že pracovný čas majú do 18.00 a nikto im nadčasy nezaplatí.
„Keď mi rázne, ale musím uznať, že slušne povedali, že ma dnu nepustia, nezostalo mi nič iné, ako ísť preč.“
Ospravedlnili sa
- zberné dvory fungujú v Podunajských Biskupiciach, Vrakuni, Rači, Vajnoroch, Záhorskej Bystrici, Petržalke, Rusovciach, Jarovciach, Čunove a v Devínskej Novej Vsi;
- v Devíne môžu obyvatelia odovzdať biologicky rozložiteľný odpad;
- vzniknúť by mali postupne v Dúbravke, Novom Meste a v Devínskej Novej Vsi.
„Je prirodzeným javom, že rad na zberný dvor bude narastať, kým nebude zberných dvorov na území Bratislavy viac. Táto služba sa stala medzi obyvateľmi veľmi žiadanou,“ povedala Anna Vargová, riaditeľka úseku obchodu a marketingu v OLO.
Vysvetlila, že v zbernom dvore nemôžu byť vzhľadom na rozlohu a rozmiestnenie kontajnerov súčasne viac ako štyri autá, čo určujú bezpečnostné pravidlá a prevádzkový poriadok.
Systém fungovania zberného dvora neplánuje OLO meniť. Zberný dvor má otvárací čas od pondelka do soboty od 8.00 do 18.00.
„Pre návštevníkov platí otvárací čas v celom rozsahu a to sa meniť nebude. Pracovný čas zamestnancov zohľadňuje tento fakt a je dlhší,“ povedala Vargová.
Zamestnanci sú podľa nej školení, ako sa zachovať v prípadoch podobných tomu, ktorý opísal bloger, a ak nedodržia interné pokyny, budú „disciplinárne postihnutí“.
Zákazníkovi sa v diskusii pod blogom za spoločnosť ospravedlnila a prisľúbila, že spoločnosť situáciu preverí.
„Zberný dvor monitorujeme štyrmi kamerami, preto si vieme všetky situácie dohľadať, vyhodnotiť a postupne prijímame čo najvhodnejšie riešenia,“ povedala Vargová s tým, že konflikty sa snažia riešiť postupne a systémovo.