BRATISLAVA. Linka mestskej hromadnej dopravy z Bratislavy do Chorvátskeho Grobu v okrese Senec, kde sa o jej financovanie sporí mesto a kraj, bude do konca roka premávať bez zmien.
Primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) tvrdí, že ďalšie štyri mesiace sú ešte schopní autobusovú linku číslo 630 udržať v režime, v akom je dnes, a po novom by mala fungovať až od nového roka. O tom, ako a kto ju bude platiť, sa ešte má rokovať.
Linku chcú platiť spoločne
Za prevádzku časti linky v úseku Vajnory, Čierna Voda a Chorvátsky Grob dnes platí hlavné mesto. Mesačne ho to stojí asi 5100 eur. Ďalšou tisíckou mesačne prispieva obec Chorvátsky Grob.
"Ale musí sa na tom podieľať aj kraj, lebo linka robí obsluhu, ktorá je prímestská. Podeľme si preto náklady. Naša doprava má poskytovať služby v hraniciach mesta, teda po Vajnory je to náš problém. No skombinujme to s príspevkom BSK. Nechceme, aby to platil len kraj," povedal primátor.
Hovorkyňa BSK Iveta Tyšlerová ešte v lete vysvetľovala, že kraju z jeho povinností nevyplývalo hradiť dopravu do Chorvátskeho Grobu dopravnému podniku ani ďalším prímestským dopravcom, lebo to pri žiadosti o udelenie dopravnej licencie nepožadovali.
Povinnosti má kraj podľa nej vraj len u Slovak Lines, s ktorým má uzatvorenú zmluvu o službách vo verejnom záujme. Podotkla, že Slovak Lines zabezpečuje dopravu do obce prostredníctvom dvoch liniek.
Aj petícia
Keďže dopravná licencia Dopravnému podniku Bratislava vypršala koncom júla, žiadal o novú. Dnes ju má podľa dopravcu platnú a už žiadal aj o financovanie zo strany župy.
"Dostali sme odpoveď, že BSK je pripravený s nami o tom diskutovať a máme prísľub aj od obce, že bude ďalej prispievať. My budeme tiež prispievať ako mesto," priblížill Ftáčnik. "Hľadáme teda riešenia. Nechceme zo dňa na deň tú linku zrušiť, nechceme ani žiadne radikálne riešenia. Linka má zmysel, len sa musíme dohodnúť, kto ju bude platiť," dodal primátor.
V Chorvátskom Grobe i mestskej časti Vajnory sa medzitým rozbehla za zachovanie linky aj petícia.
Mesto vraví, že ušetrené peniaze využije na zabezpečenie finančného krytia inflačných vplyvov na prevádzku verejnej dopravy. Peniaze chce dať i na krytie nákladov na dopravnú obsluhu zatiaľ neobsluhovaných území mesta, akou sú napríklad Krče a nových rozvojových území mesta, napríklad Bory.