SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Požičovňa bicyklov v tomto volebnom období nebude

Mesto už vybralo dodávateľa systému automatickej požičovne bicyklov a schválilo prvých 24 lokalít pre mestské bicykle. K spusteniu zatiaľ chýbajú sponzori.

Vrátiť bicykel môžete v ktorejkoľvek stanici.Vrátiť bicykel môžete v ktorejkoľvek stanici. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Požičovne mestských bicyklov sa Bratislavčania v tomto volebnom období nedočkajú. Mesto už síce v apríli schválilo lokality, kde by mohli stáť stojany pre verejné bicykle, stále však nezohnali sponzorov.

"Rokovania nie sú ukončené. Čas na objednanie bicyklov a ich zavedenie do praxe je taký dlhý, že to už nestihneme do konca tohto volebného obdobia," vysvetlil pre agentúru SITA bratislavský primátor Milan Ftáčnik.

Hľadajú sponzorov

Projekt požičovne bicyklov mesto pripravuje už dlhšie. Radnica v tomto roku vybrala vo verejnej súťaži dodávateľa systému automatickej požičovne bicyklov. Ten by mal do Bratislavy dodať 40 staníc pre mestské bicykle za 610-tisíc eur.

Projekt chce mesto v budúcnosti spustiť v dvoch etapách. V tej prvej by malo v meste pribudnúť 24 stojanov pre 120 bicyklov. Lokality schválili bratislavskí mestskí poslanci ešte v apríli tohto roka.

Ako už vtedy poznamenal primátor Ftáčnik, s koľkými stojanmi mesto začne, bude otázkou peňazí od sponzorov. S hľadaním partnerov pre projekt požičovne mestských bicyklov už radnica začala, práve dnes sa s jedným z nich, spoločnosťou Sberbank, primátor stretol na pracovnom rokovaní.

"Je jedným z vážnych kandidátov na podporu tohto projektu. Uvažovali sme aj o tom, či by to mohol byť hlavný partner, alebo by ich bolo viac. Sme teraz v štádiu, že bude tých partnerov, ktorí by mohli podporiť projekt, viac," uviedol po rokovaní primátor Ftáčnik s tým, že išlo o úvodné stretnutie a rokovania budú ešte pokračovať.

Našli len dodávateľa, prevádzkovať budú sami

Jasné však už od apríla je, kde by mohli mestské bicykle stáť. V budúcnosti by si mohli ľudia požičať mestský bicykel napríklad na Rybnom námestí, v Osobnom prístave či pri nákupných centrách Eurovea a Aupark, ale napríklad aj na Trnavskom a Račianskom mýte či na petržalskej strane Mosta SNP.

Stojany by mohli v budúcnosti stáť aj na Šafárikovom, Hviezdoslavovom a Kamennom námestí, na Dunajskej, Primaciálnom a Župnom námestí či na križovatke Poštovej a Obchodnej. Jedným z uzlov, kde budú môcť ľudia presadnúť na bicykel, by mala byť aj Autobusová stanica Mlynské Nivy, Malý trh, Námestie Slobody, SAV, Hlavná stanica Bratislava, Kollárovo a Jakubovo námestie. Bicykle chce mesto pristaviť aj pri Medickej záhrade na Poľnej ulici či na Floriánskom námestí.

Pozrite si mapu navrhovaných staníc zdieľaných bicyklov.

Stanice by mali byť od seba vzdialené približne 300 až 350 metrov, aby boli dobre dostupné pešo. Umiestňované by mali byť prioritne v prestupných uzloch verejnej dopravy, pri obchodných a biznis centrách a atraktívnych turistických lokalitách.

Zriadenie požičovne mestských bicyklov schválili bratislavskí mestskí poslanci vlani v septembri. Myšlienkou sa však mesto zaoberá už dlhšie. Pôvodne plánovali nájsť spoločnosť ako dodávateľa i prevádzkovateľa požičovne bicyklov, ktorá by projekt financovala, a mesto by len poskytlo priestory.

Jednu súťaž už mesto v minulosti vyhlásilo, tá však podľa primátora Milana Ftáčnika vygenerovala namiesto prevádzkovateľa iba dodávateľa. „Ten, kto to vyhral, povedal, že systém dodá, ale nechce ho prevádzkovať,“ vysvetľoval v minulosti Ftáčnik. Mesto preto pri zriaďovaní požičovne mestských bicyklov zmenilo filozofiu, dodávateľa systému museli vybrať v novej súťaži a požičovňu bicyklov bude prevádzkovať samo mesto.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  6. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  7. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Shell myslí na slovenské komunity
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  6. Agrokomplex 2022
  7. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  8. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 499
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 22 793
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 995
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 780
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 555
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 206
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 570
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 2 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 177
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 672
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 476
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 152
  5. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 982
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 945
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 885
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 415
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu