SME

Dopravný podnik začne na jeseň rekonštruovať svoje vozovne

Vozovne okrem rekonštrukcie vybavia aj novými technológiami na údržbu vozidiel. Obnovu zaplatia z eurofondov.

Súčasťou modernizácie vozovne na Hroboňovej ulici bude aj vybudovanie protihlukovej steny zo strany Bohúňovej ulice.

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava bude v priebehu nasledujúcich mesiacov modernizovať nielen svoj vozový park, ale aj haly, v ktorých sa vykonáva údržba vozidiel MHD. Vďaka prostriedkom z eurofondov vo výške viac ako 12,5 milióna eur sa vo vozovniach uskutočnia stavebné úpravy a nakúpia sa nové technológie pre údržbu vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

DPB podpísal v pondelok (25.8.) so spoločnosťou ZIPP zmluvu o vykonaní stavebných prác v depe Jurajov Dvor a vozovni trolejbusov na Hroboňovej ulici. Práce by sa podľa generálneho riaditeľa DPB Ľubomíra Belfiho mali začať v októbri, po ukončení procesu stavebného povolenia. Depá by podľa predpokladov mali mať vynovený interiér už v máji 2015.

SkryťVypnúť reklamu

Dlhé trolejbusy sa nezmestili

"Vozovňa na Hroboňovej vznikla na konci 60. rokov, odvtedy v riešení údržby trolejbusov nenastali podstatné zmeny," pripomenul generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi. O potrebe modernizácie tohto depa svedčí napríklad aj to, že bolo budované len pre krátke trolejbusy, no cestujúcich už vozia aj dlhé, kĺbové trolejbusy a tiež nové trolejbusy, ktorými DPB v súčasnosti obmieňa svoj vozový park.

Súčasťou modernizácie bude aj vybudovanie protihlukovej steny zo strany Bohúňovej ulice. "Keďže je vozovňa umiestnená v obytnej zóne mesta, eliminovanie hluku je jednou z podmienok čerpania eurofondov na tento projekt," vysvetlil Belfi.

Stavebné a technologické úpravy sa dotknú umyvárne či sušiarne trolejbusov, rekonštrukcie podláh, ale aj garáží vozidiel, kde bude prostredníctvom stropných panelov zabezpečené temperovanie garáží elektrickou energiou. "Všetky prevádzky budú mať zrekonštruované vchodové vráta," dodal Belfi.

SkryťVypnúť reklamu

Opravy budú rýchlejšie

V prípade vozovne Jurajov dvor budú stavebné úpravy znamenať modernizáciu dielní pre všetky typy vozidiel. "V rámci trolejbusovej dielne budú okrem iného kompletne zrekonštruované podlahy s predlžením montážnych jám, aby v nich mohla prebiehať aj údržba dlhých kĺbových trolejbusov," povedal Belfi.

Električková dielňa bude mať tiež kompletne zrekonštruované podlahy s montážnymi jamami. "Bude tam aj podúrovňový sústruh, ktorý DPB doteraz nemal, a ktorý významne skráti čas na údržbu električiek," dodal riaditeľ DPB.

Modernizácie sa dočká na Jurajovom dvore aj hala pre opravu autobusov. Rekonštrukcia sa bude týkať výmeny podlahy, úpravy strešných svetlíkov ale rekonštrukcie elektroinštalácie a vzduchotechniky.

SkryťVypnúť reklamu

Celkové náklady stavby predstavujú 12.591.895,92 eura bez DPH, z toho 80,75 % bude financovaných z fondov EÚ, 14,25 % zo štátneho rozpočtu a 5 % z rozpočtu Hlavného mesta SR Bratislavy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 79 979
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 424
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 134
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 447
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 876
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 249
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 212
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 320
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 652
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 567
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 48 897
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 991
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 376
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 960
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 707
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 10 656
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu