SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Kurča Rosa dnes upozorní na označovanie potravín podľa druhu chovu

Na Slovensko dnes pricestuje dcéra chovateľa kurčiat z Devonu vo Veľkej Británii Tamsin French. V Bratislave sa zastaví v rámci kampane s názvom 39 dní pre Rosu, ktorej cieľom je úsilie o poctivé označovanie potravín.

BRATISLAVA. Mladá Britka počas 39 dní precestuje 21 krajín Európskej únie prezlečená v kostýme kurčaťa Rosa.

Žiada zavedenie jasného a povinného označovania kuracieho mäsa na obaloch, vysvetlila Silvia Čaňová zo Slobody zvierat, ktorá kampaň na Slovensku zabezpečuje. Spotrebitelia by sa mali z obalu dozvedieť, ako bolo chované kurča, ktoré si kúpili.

39 dní

Dĺžka cesty aktivistky 39 dní je zároveň priemerná dĺžka kuracieho brojlera v intenzívnom veľkochove. Takto v intenzívnych halových veľkochovoch bez prístupu k vonkajšiemu prostrediu sa podľa Čaňovej chová približne 90 percent kurčiat.

Majú veľmi obmedzenú alebo žiadnu možnosť správať sa prirodzene - zobať, hrabať, váľať sa v prachu, skúmať prostredie, vysvetlila.

Tamsin French v tlačovej správe Slobody zvierat vysvetlila, že na ich farme naproti tomu žijú kurčatá 56 dní.

Akonáhle trochu podrastú, môžu chodiť do veľkého výbehu so stromami a správať sa prirodzene, uviedla s tým, že je dôležité, aby spotrebitelia dokázali správne a ľahko určiť spôsob chovu, z ktorého pochádza kuracie mäso, ktoré si kupujú.

Spôsob označovania hydinového mäsa aktuálne reviduje Európska komisia. Prieskum verejnej mienky ukazuje, že Rosino posolstvo podporuje väčšina ľudí v Európe.

Z Hlavnej stanice do Sadu Janka Kráľa

"Osem z desiatich spotrebiteľov v EÚ si želá zavedenie povinného značenia hydinového mäsa podľa spôsobu výroby," citovala pri tejto príležitosti Sloboda zvierat vlaňajší prieskum agentúry Qa.

Označovanie spôsobu výroby v praxi funguje už pri vajciach, podľa Tamsin French sa vďaka tomu v celej Európe zvyšuje počet nosníc chovaných v neklietkových systémoch.

Súčasťou kampane za zavedenie povinného označovania kuracieho mäsa je verejná online výzva adresovaná Európskej komisii, ktorú môžu podporiť obyvatelia všetkých členských štátov EÚ.

Dcéra farmára v prezlečení za kurča Rosa prejde naprieč centrom hlavného mesta - od Hlavnej stanice až po Sad Janka Kráľa.

Bude sa pritom usilovať pozdraviť a odfotiť s čo najviac Bratislavčanmi a turistami. Na záver navštívi zvieracích obyvateľov útulku Slobody zvierat, informovala nezisková organizácia.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  2. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  3. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  4. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  5. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Hygge ako životný štýl
  9. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  10. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 41 554
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 339
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 696
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 283
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 868
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 801
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 335
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 276
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 151
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 016
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu