SME

Firma J&T má v Bratislave ďalšiu zákazku, dodá autobusy

Českému výrobcovi SOR sa za Milana Ftáčnika darí, má dodať 25 a možno ďalších 25 kĺbových autobusov.

(Zdroj: sor.cz)


BRATISLAVA. Značku SOR bude na bratislavských cestách vidieť opäť o čosi viac.

Po veľkej dodávke karosérií pre trolejbusy tentoraz táto firma priamo vyhrala tender na autobusy.

Česká firma SOR Libchavy, ktorú ovláda skupina J&T, má dodať najskôr 25 a potom možno ďalších 25 dlhých kĺbových autobusov, spolu za 15,41 milióna eur bez DPH.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oproti prvotnej predpokladanej cene je to podľa agentúry SITA o 2,7 percenta, teda o 410-­tisíc eur viac.

Dopravný podnik vyberal z troch ponúk, v súťaži boli ešte firmy Solaris a Mercedes-Benz. Najvyššiu váhu mala cena, nižšiu napríklad lehota dodania či počet miest.

SkryťVypnúť reklamu

Prvý z autobusov by mal do Bratislavy prísť na konci tohto roka, ďalšie majú nasledovať postupne do jari.

Prečítajte si tiež:Tender na bratislavské trolejbusy zrušiliČítajte 

Trolejbusy na druhý pokus

Znak SOR je aj na nových trolejbusoch, ktoré Bratislave dodáva česká firma Škoda Electric.

Vyrába ich v spolupráci so SOR, karoséria je podľa imhd.sk postavená práve na rovnakom základe ako teraz dodávané autobusy.

Trolejbusový tender musel dopravný podnik minulý rok opakovať. Európska komisia ho označila za diskriminačný a netransparentný, Úrad pre verejné obstarávanie ho zrušil.

Problémom bolo, že dopravný podnik v tendri zvýhodnil trolejbusy Škoda/SOR, pretože chcel dať výrazne viac bodov päťdverovým karosériám, aké iné firmy nevyrábajú.

V opakovanej súťaži však predsa vyhral tento trolejbus. Bratislave ich dodajú 120 spolu za 60 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu

Šéf dopravného podniku Ľubomír Belfi v minulosti pracoval pre J&T ako riaditeľ televízie TA3.

Trolejbusy nakupovala Bratislava najmä z eurofondov, autobusy už zaplatí zo svojho rozpočtu.

Museli ich opravovať

Sto autobusov typu SOR NB 18 už firma Bratislave dodala za predchádzajúceho vedenia mesta za 27 miliónov eur.

Neskôr boli s nimi problémy. Prvú várku štyridsiatich autobusov museli stiahnuť z ciest pre zlé perovanie, komplikácie s točňou a rámami.

Podobné chyby mali aj v Prahe. Praskanie rámov tam výrobca odôvodnil náročnými pražskými podmienkami.

„Ide o štandardnú zvolávaciu akciu, ktorú robievajú aj výrobcovia motorových vozidiel po zistení nedostatkov,“ vysvetľovala minulý rok Agáta Staneková, vtedajšia hovorkyňa dopravného podniku.

SkryťVypnúť reklamu

„Všetky náklady znáša výrobca a našej spoločnosti nevznikajú žiadne náklady navyše,“ povedala.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  6. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  8. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  1. Zlatý sen vo vzduchu
  2. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  3. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  4. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  6. Zvieratá presne vedia, aké bude počasie
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 386
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 6 896
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 4 839
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 432
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 268
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 769
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 155
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 847
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 30 369
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 504
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 17 092
  4. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 14 289
  5. Ján Chomík: Liek na nespavosť 7 905
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 414
  7. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh. 6 944
  8. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 5 812
  1. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  2. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  3. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
  4. Jiří Ščobák: Víte, kde hledat nejstarší samostatně stojící chrám na světě? A jak ho asi postavili?
  5. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať?
  6. Tupou Ceruzou: Zámočky
  7. Věra Tepličková: K. J. Erben: Vodník (úryvok z českej balady so šťastným slovenským koncom)
  8. Radko Mačuha: V Šimkovičovej SNG bude výstava homosexuálneho umelca.
SkryťZatvoriť reklamu