Kandidáti si vraj kampaň hradia aj z vlastného

Financovanie kampane do komunálnych volieb na rozdiel od parlamentých nie je obmedzené. Kým pri voľbách do parlamentu mali strany stanovený strop 12 miliónov korún na prevolebnú kampaň, v komunálnych voľbách zákon o podobnej hranici nehovorí. Takisto ...


V Astorke sa na verejnej diskusii zúčastnili štyria kandidáti na post primátora Bratislavy, ktorí majú vo voľbách najväčšie šance. Sprava Ján Turňa (HZDS), vedľa neho Juraj Stern (SDKÚ, SMK, OKS), Peter Beňuška (nezávislý) a Andrej Ďurkovský (KDH, ANO, DS, SZS).

FOTO SME - PAVOL FUNTÁL

Financovanie kampane do komunálnych volieb na rozdiel od parlamentých nie je obmedzené. Kým pri voľbách do parlamentu mali strany stanovený strop 12 miliónov korún na prevolebnú kampaň, v komunálnych voľbách zákon o podobnej hranici nehovorí. Takisto neexistuje povinnosť strany po voľbách predložiť ministerstvu financií vyúčtovanie kampane. Strany tvrdia, že na kampaň do komunálnych volieb im peniaze neostali.

Beňuškovi pomáhajú kamaráti

Kandidát na post primátora Peter Beňuška (nezávislý) využíva v kampani pomoc priateľov a vlastné financie. Ako povedal, pri tej pred štyrmi rokmi, keď sa tiež uchádzal o kreslo primátora, sa dosť finančne vyčerpal. Za ľuďmi bude chodiť do ulíc, kde ich bude oslovovať a predstavovať sa. Stanovil si aj vnútornú hranicu do pol milióna korún. Má stránku www.peterbenuska.sk

Sponzori sú na webe

Jediným kandidátom, ktorý zverejnil sponzorov na webovej stránke, je Andrej Ďurkovský (KDH, ANO, DS, SZS). Sú nimi Vienna Invest, a. s., Bioscop, s. r. o., Present, s. r. o. (zľava pri prenájme reklamných plôch) a Reprodruck (realizácia tlačových materiálov). Kampaň financuje tiež z vlastných prostriedkov.

Okrem predvolebných stretnutí bude viesť klasický spôsob kampane prostredníctvom billboardov, plagátov, printovej inzercie. Informácie o donoroch sú na stránke www.durkovsky.sk. Vo vybraných kinách bude zaradený aj 30-sekundový filmový spot od autora Juraja Johanidesa. „Konečnú sumu zverejním po ukončení kampane,“ hovorí Ďurkovský.

Príspevky zbiera občianske združenie

Primátorská kampaň Juraja Sterna (SDKÚ, SMK, OKS) je financovaná z troch zdrojov. Najväčšiu časť tvoria vlastné zdroje kandidáta, ďalej príspevok z SDKÚ a nakoniec príspevky donorov do občianskeho združenia Bratislava Europolis na podporu kandidáta.

Rozpočet kampane nie je ešte uzavretý, kampaň by mala stáť okolo dvoch miliónov korún. Zoznam sponzorov zverejní po voľbách občianske združenie. „Priamy príspevok na kampaň z SDKÚ pre Sterna bude asi 250-tisíc korún,“ povedal Branislav Záhradník, podpredseda krajského zväzu SDKÚ. „Podpora však bude aj nepriama prostredníctvom propagačných aktivít.“

Billboardy mať nebude

„Moja volebná kampaň bude skromná z hľadiska použitých finančných prostriedkov,“ tvrdí Ján Turňa, kandidát HZDS na post primátora. Turňa sa bude prezentovať spolu s kandidátmi na poslancov a starostov v mestských častiach. Vo väčšine prípadov na propagačných materiáloch uvádza aj stránku. Náklady na kampaň vraj nepresiahnu stotisíc korún. „Okrem môjho chudobného príspevku na kampaň prispeli moji známi, ktorí fandia zmene v meste,“ dodal. Samostatné billboardy ani sólo akcie neplánuje.

INGRID DROZDÍKOVÁ

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  2. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  3. Leto nekončí!
  4. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  7. Už aj seniori presadajú do SUV
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  10. Bratislava gets a new public space and park
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 496
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 4 092
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 211
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 713
  5. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 652
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 354
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 082
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 070
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 661
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 566