Kandidáti si vraj kampaň hradia aj z vlastného

Financovanie kampane do komunálnych volieb na rozdiel od parlamentých nie je obmedzené. Kým pri voľbách do parlamentu mali strany stanovený strop 12 miliónov korún na prevolebnú kampaň, v komunálnych voľbách zákon o podobnej hranici nehovorí. Takisto ...


V Astorke sa na verejnej diskusii zúčastnili štyria kandidáti na post primátora Bratislavy, ktorí majú vo voľbách najväčšie šance. Sprava Ján Turňa (HZDS), vedľa neho Juraj Stern (SDKÚ, SMK, OKS), Peter Beňuška (nezávislý) a Andrej Ďurkovský (KDH, ANO, DS, SZS).

FOTO SME - PAVOL FUNTÁL

Financovanie kampane do komunálnych volieb na rozdiel od parlamentých nie je obmedzené. Kým pri voľbách do parlamentu mali strany stanovený strop 12 miliónov korún na prevolebnú kampaň, v komunálnych voľbách zákon o podobnej hranici nehovorí. Takisto neexistuje povinnosť strany po voľbách predložiť ministerstvu financií vyúčtovanie kampane. Strany tvrdia, že na kampaň do komunálnych volieb im peniaze neostali.

Beňuškovi pomáhajú kamaráti

Kandidát na post primátora Peter Beňuška (nezávislý) využíva v kampani pomoc priateľov a vlastné financie. Ako povedal, pri tej pred štyrmi rokmi, keď sa tiež uchádzal o kreslo primátora, sa dosť finančne vyčerpal. Za ľuďmi bude chodiť do ulíc, kde ich bude oslovovať a predstavovať sa. Stanovil si aj vnútornú hranicu do pol milióna korún. Má stránku www.peterbenuska.sk

Sponzori sú na webe

Jediným kandidátom, ktorý zverejnil sponzorov na webovej stránke, je Andrej Ďurkovský (KDH, ANO, DS, SZS). Sú nimi Vienna Invest, a. s., Bioscop, s. r. o., Present, s. r. o. (zľava pri prenájme reklamných plôch) a Reprodruck (realizácia tlačových materiálov). Kampaň financuje tiež z vlastných prostriedkov.

Okrem predvolebných stretnutí bude viesť klasický spôsob kampane prostredníctvom billboardov, plagátov, printovej inzercie. Informácie o donoroch sú na stránke www.durkovsky.sk. Vo vybraných kinách bude zaradený aj 30-sekundový filmový spot od autora Juraja Johanidesa. „Konečnú sumu zverejním po ukončení kampane,“ hovorí Ďurkovský.

Príspevky zbiera občianske združenie

Primátorská kampaň Juraja Sterna (SDKÚ, SMK, OKS) je financovaná z troch zdrojov. Najväčšiu časť tvoria vlastné zdroje kandidáta, ďalej príspevok z SDKÚ a nakoniec príspevky donorov do občianskeho združenia Bratislava Europolis na podporu kandidáta.

Rozpočet kampane nie je ešte uzavretý, kampaň by mala stáť okolo dvoch miliónov korún. Zoznam sponzorov zverejní po voľbách občianske združenie. „Priamy príspevok na kampaň z SDKÚ pre Sterna bude asi 250-tisíc korún,“ povedal Branislav Záhradník, podpredseda krajského zväzu SDKÚ. „Podpora však bude aj nepriama prostredníctvom propagačných aktivít.“

Billboardy mať nebude

„Moja volebná kampaň bude skromná z hľadiska použitých finančných prostriedkov,“ tvrdí Ján Turňa, kandidát HZDS na post primátora. Turňa sa bude prezentovať spolu s kandidátmi na poslancov a starostov v mestských častiach. Vo väčšine prípadov na propagačných materiáloch uvádza aj stránku. Náklady na kampaň vraj nepresiahnu stotisíc korún. „Okrem môjho chudobného príspevku na kampaň prispeli moji známi, ktorí fandia zmene v meste,“ dodal. Samostatné billboardy ani sólo akcie neplánuje.

INGRID DROZDÍKOVÁ

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  6. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  7. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  10. Vysoká hra o súdne trovy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 526
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 6 769
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 274
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 2 407
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 218
  6. Splnený sen 1 657
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 254
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 068
  9. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 1 068
  10. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 981