Petržalka zbiera pripomienky k štúdii cyklistickej dopravy

Mestská časť hľadá spôsob na pospájanie existujúcich cyklotrás. Obyvatelia sa k štúdii rozvoja cyklistickej dopravy môžu vyjadriť do 15. septembra.

BRATISLAVA. Obyvatelia môžu pripomienkovať štúdiu rozvoja cyklistickej dopravy v bratislavskej Petržalke. V mestskej časti dnes existuje sieť rôznorodých cyklotrás od medzinárodného významu až po sídliskové, no nie vždy sú prepojené.

Petržalská samospráva preto štúdiou hľadá spôsob na ich pospájanie s požiadavkou na bezpečnosť, dobrú obslužnosť územia a tiež celkovú atraktivitu trasy.

Agentúru SITA o tom informovala petržalská hovorkyňa Michaela Platznerová s tým, že pripomienky môžu obyvatelia posielať na e-mailovú adresu milan.raus@petrzalka.sk do 15. septembra. Štúdiu uverejnila Petržalka na svojej internetovej stránke www.petrzalka.sk.

Každá navrhovaná trasa je v štúdii presne popísaná, vrátane jej dĺžky, nákladov na jej vybudovanie a označenia. Autori štúdie v závere navrhujú aj opatrenia pre podporu povedomia o cyklistickej doprave, so zameraním na fakt, že cyklistická doprava nemá byť posudzovaná len ako rekreačná činnosť, ale ako plnohodnotný spôsob prepravy.

"Spracovaná štúdia je počiatočným a možno tým jednoduchším krokom ako systematicky pokračovať v začatej práci. Mnohé projekty týkajúce sa cyklistickej dopravy sa už robili a niektoré sú ešte rozpracované. V roku 2011 sa podarilo vyznačiť cyklistickú trasu na Viedenskej ceste, zjednotiť značenie a opraviť časti komunikácie pri Chorvátskom ramene," vraví hovorkyňa.

"Pripravené je aj dokončenie rozostavaného prepojenia trasy Chorvátskeho ramena na Medzinárodnú dunajskú cyklistickú cestu, pre väčšinu ľudí známejšiu ako petržalskú hrádzu. V minulom roku spolupracovala Petržalka aj na projekte Servus Pontis, vďaka ktorému sa podarilo vybudovať a označiť cyklotrasu od Železničnej stanice Petržalka k hraniciam s Rakúskom pri obci Kittsee," uviedla Platznerová a dodala, že mnohé z týchto aktivít boli väčšinou lokálneho významu.

Základná kostra hlavných cyklotrás je síce zadefinovaná v územnom pláne, ale chýba ich prepojenie, vďaka ktorému by cyklisti prešli po jednej trase súvislo, bezpečne a efektívne z bodu A do bodu B. Komunikácie v Bratislave sú špecifické, keďže o niektoré sa stará hlavné mesto, o niektoré mestské časti a ďalšie sú v súkromnom vlastníctve. Jedným z hlavných predpokladov úspešného zavedenia štúdie do praxe bude preto podľa petržalskej samosprávy skvalitnenie spolupráce medzi mestom a mestskou časťou.

Otázne je zatiaľ financovanie budovania cyklotrás. Ako povedala Platznerová, existujú viaceré možnosti financovania, či sú to granty alebo dotácie. Petržalka chce byť pripravená na čerpanie grantov práve takouto komplexnou štúdiou. Proces obstarania štúdie sa začal vo februári 2013 spracovaním zadania štúdie, ktoré prerokovali komisie miestneho zastupiteľstva.

Medzičasom vybrali vo verejnom obstarávaní spracovateľa štúdie. Od februára až do mája 2014 diskutovala samospráva so zhotoviteľom o prvotných návrhoch štúdie, aby ju mohla predložiť ako plán rozvoja cyklistickej dopravy obyvateľom Petržalky na verejné prerokovanie. Štúdiu a pripomienky k nej od obyvateľov a inštitúcií posunú ešte na prerokovanie do zastupiteľstva mestskej časti. "Som presvedčený, že pri zostavovaní rozpočtu na rok 2015 sa tento zámer, na ktorom sme pracovali celé volebné obdobie, stretne s podporou poslancov a tí naň odhlasujú peniaze v nasledujúcom období," dodal starosta Petržalky Vladimír Bajan.

V prvých rokoch je podľa vyjadrenia hovorkyne prioritou odstrániť najväčšie bariéry a získať ďalších cyklistov z radov motoristov, ktorí uprednostnia cyklistickú dopravu ako ekonomickejší aj ekologickejší spôsob dopravy v meste. V budúcnosti plánuje mestská časť obstarať aj štúdiu rozvoja pešej dopravy, v ktorej zadefinuje potreby chodcov.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  2. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  3. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  4. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  7. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  8. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  9. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  10. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 148
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 855
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 9 834
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 088
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 570
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 653
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 466
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 606
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 691
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 2 770