SME

Budúci rok bude mať Bratislava 25 nových kĺbových autobusov

Do vozového parku Dopravného podniku pribudnú ďalšie autobusy. Prvé z nich by mali prísť v decembri tohto roka, zvyšné do marca.

(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Nové vozidlá dodá česká spoločnosť SOR Libchavy ako víťaz tendra, v ktorom DPB obstarával nákup trojnápravových autobusov pre najmenej 150 cestujúcich a s dĺžkou najviac 18,75 metra.

Okrem českej spoločnosti sa o zákazku uchádzali aj spoločnosti SOLARIS Bus&Coach S.A. a Mercedes-Benz Slovakia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kĺbové aj sólo autobusy

Česká spoločnosť podala v rámci elektronickej aukcie ekonomicky najvýhodnejšiu ponuku. "DPB zaplatí za 25 nových autobusov 7 705 000 eur bez DPH," informovala hovorkyňa Dopravného podniku Adriana Volfová.

SkryťVypnúť reklamu

Dopravný podnik si zmluvne vyhradzuje aj opciu na dodanie 25 kĺbových autobusov. "Máme záujem uplatniť opciu nielen na kĺbové autobusy, ale aj sólo autobusy, nakoľko náš vozový park je poddimenzovaný," uviedla Volfová.

V súčasnosti má DPB k dispozícii 232 kĺbových autobusov, 191 z nich má dĺžku 18 m a 41 vozidiel 19 metrov.

Dopravný podnik vypísal vo februári dve súťaže na nákup autobusov, okrem kĺbových trojnápravových obstarával i 25 krátkych autobusov.

V súťaži, v ktorej sa o zákazku uchádzali štyri spoločnosti, podpísal Dopravný podnik zmluvy s dvomi víťazmi. Spoločnosť SOLARIS Bus & Coach S.A. dodá podniku päť vozidiel v dĺžke do desať metrov.

Platia ich pomocou úveru

Autobus by mal podľa zmluvy odviezť celkovo 75 cestujúcich, z čoho bude 22 miest na sedenie. Za jeden takýto autobus Dopravný podnik podľa uzatvorenej zmluvy zaplatí 192.300 eur bez DPH.

SkryťVypnúť reklamu

Od firmy COREX si dopravca kupuje zvyšných 20 autobusov. Dvanásťmetrové vozidlá by mali odviezť celkovo 94 cestujúcich, na sedenie je určených 31 miest.

Zmluvná cena jedného autobusu je 204 897 eur bez DPH. DPB si vyhradzuje v zmluvách aj opciu na dodanie ďalších 25 autobusov.

Obstaranie nových autobusov schválili vlani v decembri bratislavskí mestskí poslanci. Dopravný podnik ich totiž neplatí z eurofondov, ale s pomocou úveru.

"Toto je prvý krok k tomu, aby sme situáciu s autobusmi vyriešili. Nemáme záložné vozidlá, máme problémy s vypravením," uviedol v decembri 2013 primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 904
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 328
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 659
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 293
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 797
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 759
  7. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 2 607
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 263
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 489
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 387
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 598
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 8 644
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 237
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 938
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 832
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 358
  1. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  2. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  3. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  4. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  5. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  7. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
SkryťZatvoriť reklamu