Boju proti vizuálnemu smogu v Bratislave unikli stovky lámp

Nie je to reklama, ale propagácia, dôvodí nízke nájomné radnica.

Na Hviezdoslavovom námestí.(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Sú to malé reklamné plochy, obopínajú stĺpy pouličných lámp. Vidno ich takmer všade v užšom aj širšom centre Bratislavy.

Len na Hviezdoslavovom námestí v historickom jadre mesta je ich devätnásť, každé má tri alebo štyri tabule. Magistrát vie spolu o 428 takýchto plochách v meste.

Firma Present platila podľa pôvodnej zmluvy z roku 2006 za plochy v Starom Meste sto korún za tabuľu za rok. Poplatok sa doteraz nezvyšoval, teraz je vyše tri eurá, upozornilo združenie dobrovoľníkov Zelená hliadka.

Viac však platia za štyri stovky plôch magistrátu, daň je za rok až okolo 20-­tisíc eur.

Vedenie mesta začalo proti veľkým bilbordom bojovať nálepkami s označením Nelegálne reklamné zariadenie. Malé pútače zatiaľ samospráve neprekážajú.

Dva typy reklamy

„Nejde o reklamné, ale o propagačné nosiče – neslúžia na reklamné účely, slúžia na informovanie o kultúrnych podujatiach ako koncerty či výstavy a o pamätihodnostiach, čo sa môže vnímať ako služba verejnosti,“ vraví hovorkyňa Starého Mesta Alexandra Obuchová o nízkej cene za prenájom plôch.

Plochy podľa nej ani neporušujú nariadenie, ktoré v pamiatkovej rezervácii zakazuje reklamu.

Aj konateľ spoločnosti Present Peter Šrůtek povedal, že na Hviezdoslavovom námestí informujú len o akciách, inde zhruba na desatine plôch majú aj komerčnú inzerciu.

Radnica podľa hovorkyne doteraz nedostala inú podobnú ponuku na plochy. Aj tak však budú miestni poslanci rokovať o možnosti zvýšenia nájmu. „Snahou mestskej časti je modernizácia a zlepšenie estetického vzhľadu nosičov, ako aj zníženie ich počtu na miestach, kde by mohli byť prekážkou,“ vraví Obuchová.

Koľko je už priveľa

Pútače napríklad nesmú byť na križovatkách, na dopravných značkách alebo okolo stromov, vraví hovorca mesta Stanislav Ščepán. „Ak sa nedodržia podmienky, môže cestný správny orgán povolenie zrušiť.“

Matúš Čupka zo Zelenej hliadky nerozumie, prečo má byť plochami zaplnené práve námestie v centre mesta. „Je načase, aby v tom začal niekto robiť poriadok a aby sa tomu dala nejaká rozumná miera,“ povedal.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 333
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 082
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 053
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 399
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 005
  6. Kam do tepla v januári? 1 700
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 460
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 353
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 142
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 928