Boju proti vizuálnemu smogu v Bratislave unikli stovky lámp

Nie je to reklama, ale propagácia, dôvodí nízke nájomné radnica.

Na Hviezdoslavovom námestí.(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Sú to malé reklamné plochy, obopínajú stĺpy pouličných lámp. Vidno ich takmer všade v užšom aj širšom centre Bratislavy.

Len na Hviezdoslavovom námestí v historickom jadre mesta je ich devätnásť, každé má tri alebo štyri tabule. Magistrát vie spolu o 428 takýchto plochách v meste.

Firma Present platila podľa pôvodnej zmluvy z roku 2006 za plochy v Starom Meste sto korún za tabuľu za rok. Poplatok sa doteraz nezvyšoval, teraz je vyše tri eurá, upozornilo združenie dobrovoľníkov Zelená hliadka.

Viac však platia za štyri stovky plôch magistrátu, daň je za rok až okolo 20-­tisíc eur.

Vedenie mesta začalo proti veľkým bilbordom bojovať nálepkami s označením Nelegálne reklamné zariadenie. Malé pútače zatiaľ samospráve neprekážajú.

Dva typy reklamy

„Nejde o reklamné, ale o propagačné nosiče – neslúžia na reklamné účely, slúžia na informovanie o kultúrnych podujatiach ako koncerty či výstavy a o pamätihodnostiach, čo sa môže vnímať ako služba verejnosti,“ vraví hovorkyňa Starého Mesta Alexandra Obuchová o nízkej cene za prenájom plôch.

Plochy podľa nej ani neporušujú nariadenie, ktoré v pamiatkovej rezervácii zakazuje reklamu.

Aj konateľ spoločnosti Present Peter Šrůtek povedal, že na Hviezdoslavovom námestí informujú len o akciách, inde zhruba na desatine plôch majú aj komerčnú inzerciu.

Radnica podľa hovorkyne doteraz nedostala inú podobnú ponuku na plochy. Aj tak však budú miestni poslanci rokovať o možnosti zvýšenia nájmu. „Snahou mestskej časti je modernizácia a zlepšenie estetického vzhľadu nosičov, ako aj zníženie ich počtu na miestach, kde by mohli byť prekážkou,“ vraví Obuchová.

Koľko je už priveľa

Pútače napríklad nesmú byť na križovatkách, na dopravných značkách alebo okolo stromov, vraví hovorca mesta Stanislav Ščepán. „Ak sa nedodržia podmienky, môže cestný správny orgán povolenie zrušiť.“

Matúš Čupka zo Zelenej hliadky nerozumie, prečo má byť plochami zaplnené práve námestie v centre mesta. „Je načase, aby v tom začal niekto robiť poriadok a aby sa tomu dala nejaká rozumná miera,“ povedal.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 007
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 925
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 740
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 346
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 259
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 141
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 702
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 633
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 510
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 222