SME

V bratislavskej MHD je teplo aj zima, cestujúci sa sťažujú

Bratislava má desiatky klimatizovaných vozidiel. Zapínajú ju od 24 stupňov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. V jednom vozidle sa v horúci deň cestujúci sťažujú na teplo, v inom je im v rovnaký deň zima.

Na bratislavských cestách bolo minulú stredu v rámci letného režimu 75 klimatizovaných autobusov a 15 klimatizovaných trolejbusov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Medzi nimi sú aj nové Mercedesy, ktoré jazdia do Petržalky napríklad na autobusovej linke 68. Niektoré z nich bývajú aj podľa skúseností redaktorov SME klimatizované až príliš.

Dopravný podnik dostal podľa hovorkyne Adriany Volfovej niekoľko desiatok sťažností na vyklimatizované vozidlá.

SkryťVypnúť reklamu

„Nie všetkým cestujúcim vyhovujú klimatizované spoje, predovšetkým tým starším, pretože pri teplotných rozdieloch môžu mať zdravotné problémy,“ vysvetľuje.

Volfová tvrdí, že klimatizáciu zapínajú vždy, keď je vonku nad 24 stupňov Celzia.

Klimatizované

Vozidlá MHD

V stredu 23. 7. bolo v uliciach klimatizovaných:

  • 75 z 305 autobusov;
  • 15 z 85 trolejbusov;
  • žiadna z 72 električiek;
  • klímu zapínajú od 24 °C;
  • snažia sa udržať 5 °C rozdiel.

Pozn.: celkové počty vozov sú znížené pre letnú prevádzku. Zdroj: DpB

„V niektorých vozidlách sa zapína automaticky, v ostatných ju vodiči zapínajú na základe centrálnej výzvy dispečingu,“ vraví. Automaticky sa má tiež vypnúť, ak je vozidlo vyklimatizované.

Cestujúci podľa Volfovej môžu požiadať vodiča, aby teplotu vo vozidle upravil. „Vodič to ohlási dispečingu, ktorý to vyhodnotí,“ opisuje Volfová. Dodáva, že sa snažia dodržať maximálne pätstupňový rozidel medzi vonkajšou teplotou a tou vo vozidle.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Volfovej vychladený vzduch často uniká na zastávkach a vypúšťajú ho aj tí, čo v klimatizovanom autobuse otvoria okno.

Električky v Bratislave klimatizované nie sú vôbec.

Podľa meraní SME bolo minulý pondelok na Hlavnom námestí v tieni 29 stupňov Celzia, no v električke bolo aj 34 stupňov.

„Vyzývame vodičov, aby na konečných zastávkach otvorili všetky dvere, aby prišlo k výmene vzduchu,“ vraví Volfová s tým, že v horúcich dňoch majú vodiči dbať aj na otvorené okná a vetracie poklopy.

Volfová dodáva, že Bratislava nakúpila 60 nových klimatizovaných električiek, 50 nových autobusov s možnosťou kúpy ďalšej päťdesiatky a 105 nových trolejbusov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 056
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 100
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 674
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 869
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 154
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 920
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 148
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 93 360
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 040
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 496
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 818
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 229
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 866
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 205
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu