Clarková nerozhadzovala emócie

Mohol to byť folk, keby ju okrem gitary nesprevádzali klavirista a čelista. Mohol to byť jazz alebo dokonca koncert vážnej hudby, keby podivnú trojicu nedopĺňal nadšený zástanca slobodného Tibetu so zostavou činelov, rôznych paličiek a tibetských bubnov.


Anne Clarková. FOTO – ARCHÍV

Nedeľňajší koncert Anne Clarkovej bol skôr než koncertom dvojhodinovou performanciou. Štúdio Slovenského rozhlasu poskytlo priestor piatim rovnocenným hudobníkom, ktorých zastrešovalo známe meno legendy britskej experimentálnej hudby osemdesiatych rokov.

Anne Clarková sa na tohtoročnom akustickom turné obklopila mladými muzikantmi (gitarista Jeff Aug a perkusionista Niko Lai z Floating Stone či klavirista Murat Parlak). V dobe, keď robila prvé punkové a new wave performance v klube Warehouse Theater, kde hrali Siouxsie and The Banshees a Depeche Mode, mohli chodiť akurát do škôlky v susedstve. S o to väčšou chuťou interpretujú hudbu, nezaťažení idolizmom a estétstvom osemdesiatych rokov.

Anne Clarková vyzerala trochu ako učiteľka na absolventskom koncerte konzervatória. Spokojne sledovala nádherné výkony svojich hudobníkov a s vedomím človeka, ktorý si už svoje prežil, pokyvovala hlavou.

Nespievala, ale recitovala texty. Zneli naliehavo ako básne Sylvie Plathovej (hoci Anne zbožňuje Rilkeho), jej hlas melódiou reči pripomínal Jima Morrisona, keď sa pokúšal divákom popísať, čo vidí v drogových víziách. Ak ste sa započúvali do textu, počuli ste o parku, v ktorom padá lístie a ľuďoch, ktorí padajú do temnoty, o rukách a mori, smrti na piesku. O zvuk mora sa postaral bubeník, ktorý sa pred pódiom vždy vyzul. Na zvonivých perkusiách si zapálil vonnú tyčinku.

Clarková mimo svojich textov zbytočne nerozhadzovala emócie. Medzi pesničkami poďakovala publiku a so zrakom sklopeným k podlahe čakala na svoj part. Keď dorecitovala, odišla z pódia a nechala hudobníkov hrať. Vo chvíli, keď melanchólia pomaly prerastala do monotónneho prúdu, bubeník si presadol za sústavu činelov a kapela začala znieť viac ako bigbít.

Tóny, čo predtým hrali automatické bicie a syntetizátory, teraz odušu vyludzovali živí hráči. Radosťou z hry trochu popierali apokalyptický charakter Clarkovej pôvodnej tvorby. Namiesto temnoty však nechali v ľuďoch zážitok z nevšedného.

DENISA VOLOŠČUKOVÁ

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  6. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  7. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  10. Vysoká hra o súdne trovy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 10 784
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 233
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 642
  4. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 3 219
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 649
  6. Splnený sen 1 306
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 1 197
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 176
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 951
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 815