Clarková nerozhadzovala emócie

Mohol to byť folk, keby ju okrem gitary nesprevádzali klavirista a čelista. Mohol to byť jazz alebo dokonca koncert vážnej hudby, keby podivnú trojicu nedopĺňal nadšený zástanca slobodného Tibetu so zostavou činelov, rôznych paličiek a tibetských bubnov.


Anne Clarková. FOTO – ARCHÍV

Nedeľňajší koncert Anne Clarkovej bol skôr než koncertom dvojhodinovou performanciou. Štúdio Slovenského rozhlasu poskytlo priestor piatim rovnocenným hudobníkom, ktorých zastrešovalo známe meno legendy britskej experimentálnej hudby osemdesiatych rokov.

Anne Clarková sa na tohtoročnom akustickom turné obklopila mladými muzikantmi (gitarista Jeff Aug a perkusionista Niko Lai z Floating Stone či klavirista Murat Parlak). V dobe, keď robila prvé punkové a new wave performance v klube Warehouse Theater, kde hrali Siouxsie and The Banshees a Depeche Mode, mohli chodiť akurát do škôlky v susedstve. S o to väčšou chuťou interpretujú hudbu, nezaťažení idolizmom a estétstvom osemdesiatych rokov.

Anne Clarková vyzerala trochu ako učiteľka na absolventskom koncerte konzervatória. Spokojne sledovala nádherné výkony svojich hudobníkov a s vedomím človeka, ktorý si už svoje prežil, pokyvovala hlavou.

Nespievala, ale recitovala texty. Zneli naliehavo ako básne Sylvie Plathovej (hoci Anne zbožňuje Rilkeho), jej hlas melódiou reči pripomínal Jima Morrisona, keď sa pokúšal divákom popísať, čo vidí v drogových víziách. Ak ste sa započúvali do textu, počuli ste o parku, v ktorom padá lístie a ľuďoch, ktorí padajú do temnoty, o rukách a mori, smrti na piesku. O zvuk mora sa postaral bubeník, ktorý sa pred pódiom vždy vyzul. Na zvonivých perkusiách si zapálil vonnú tyčinku.

Clarková mimo svojich textov zbytočne nerozhadzovala emócie. Medzi pesničkami poďakovala publiku a so zrakom sklopeným k podlahe čakala na svoj part. Keď dorecitovala, odišla z pódia a nechala hudobníkov hrať. Vo chvíli, keď melanchólia pomaly prerastala do monotónneho prúdu, bubeník si presadol za sústavu činelov a kapela začala znieť viac ako bigbít.

Tóny, čo predtým hrali automatické bicie a syntetizátory, teraz odušu vyludzovali živí hráči. Radosťou z hry trochu popierali apokalyptický charakter Clarkovej pôvodnej tvorby. Namiesto temnoty však nechali v ľuďoch zážitok z nevšedného.

DENISA VOLOŠČUKOVÁ

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 277
  2. Legendárna Transsibírska magistrála 6 467
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 849
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 439
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 443
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 955
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 855
  8. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 704
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 687
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 221