SME
Sobota, 21. máj, 2022 | Meniny má Zina

Taxikári nevydávajú doklady o zaplatení, zistila inšpekcia

Inšpektori Slovenskej obchodnej inšpekcie spolu s pracovníkmi magistrátu kontrolovali taxikárov. Z 18 kontrolovaných taxikárov zistili porušenia u dvanástich.

Inšpektorom taxikári nedávali bločky. Napriek prezlečeniu za turistov ich však nevozili dlhšími trasami.Inšpektorom taxikári nedávali bločky. Napriek prezlečeniu za turistov ich však nevozili dlhšími trasami. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Bratislavskí taxikári v mnohých prípadoch nevydávajú cestujúcim doklady o zaplatení. Zistila to v uplynulom týždni Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) pri kontrolách bratislavských taxikárov.

Podľa ústrednej riaditeľky SOI Nadeždy Machútovej z 18 kontrolovaných taxikárov až 12 nevydalo doklad o zaplatení v žiadnej forme. „To sú dve tretiny kontrolovaných taxikárov, takéto zistenie nás veľmi mrzí,“ uviedla dnes na tlačovej besede ku kontrolám taxikárov Machútová s tým, že zistenia kontrol postúpia finančnej správe.

SkryťVypnúť reklamu

Cena regulovaná nie je

Slovenská obchodná inšpekcia počas kontrol ešte zistila zopár ďalších porušení, niektorí taxikári si svojvoľné zaokrúhľovali ceny, jeden z nich si napríklad prihodil až jedno euro. Jeden kontrolovaný taxikár mal nesprávne nastavenú sadzbu pri nástupe i počas jazdy a v jednom prípade chýbal v taxíku cenník.

Inšpektori pri kontrolách zaznamenali aj veľké rozdiely medzi cenami za jazdu po tej istej trase. „Zaznamenali sme dvojnásobné až trojnásobné rozdiely v jazdnom na rovnakej trase,“ priblížila Machútová s tým, že toto však nie je porušenie zákona, kým nebude cena regulovaná.

Nepochopiteľný pre ústrednú riaditeľku SOI je aj fakt, že ak si taxík objednáme cez telefón je lacnejší, ako keď si ho vezmeme priamo zo stanoviska. „V tomto sme asi raritou v Európe,“ zhodnotila Machútová.

SkryťVypnúť reklamu

Cenový strop a jednotné označenie

Bratislavská radnica už uvažuje nad nariadením, ktoré by mohlo určiť cenový strop pre taxikárov. Ako dnes uviedol námestník primátora Ján Budaj (Zmena zdola-DÚ), navrhnúť chce mestským poslancom niekoľko verzií tak, aby sa suma za jeden kilometer pohybovala do jedného eura.

Dnes je ťažké odlíšiť čiernych taxikárov od legálnych. Overili si to aj inšpektori pri poslednej kontrole, keď v momente ako zbadali niektorí vodiči, že spisujú na stanovišti zápisnicu, skladali z vozidiel označenie taxíka.

Riešením v tomto prípade by podľa Budaja mohlo byť napríklad vydávanie osobitných evidenčných čísel vozidiel na polícii, tak ako to funguje napríklad v susednej Viedni. Jednou z možností by mohlo byť aj farebné odlíšenie taxíkov, ako ho poznáme z viacerých svetových metropol.

SkryťVypnúť reklamu

„Vo všeobecne záväznom nariadení nie je možné určiť všetko, ale verím, že už tieto opatrenia štandardizujú taxi služby a urobia ich porovnateľné s taxi službami z miest susedných krajín,“ dodal Budaj.

Hrali sa na cudzincov, sú spokojní

Taxikárov kontrolovali inšpektori zo SOI spolu s pracovníkmi bratislavského magistrátu a Bratislavskej organizácie cestovného ruchu. Na taxikárov si minulý týždeň posvietili trikrát, v stredu 9. júla, a potom ešte počas víkendu (12. a 13. júla).

Prezlečení za zahraničných turistov aj s batožinou sa vozili inšpektori taxíkmi z bratislavského letiska, autobusovej alebo železničnej stanice, prípadne od hotelov na stanicu či letisko. Volili pritom krátke trasy, najviac do 15 kilometrov, aby sa tak minimalizovali náklady.

Na minulotýždňovú kontrolu tak SOI minula niečo vyše 260 eur. Prezlečení inšpektori s taxikármi komunikovali zásadne v cudzom jazyku. Podľa Machútovej v tomto sú s taxikármi spokojní.

„Nie je pravdou, že vás taxikári povozia ľubovoľne ako chcú, toto sa nepreukázalo. Trasy boli zvolené vhodne vzhľadom na aktuálnu dopravnú situáciu, taxikári boli slušní a snažili sa komunikovať v cudzom jazyku,“ priblížila výsledky kontrol Machútová.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 624
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 333
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 5 121
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 2 546
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 672
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 411
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 105
  8. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 005
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  8. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 14 831
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 113
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 747
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 756
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 100
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 966
  7. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 3 340
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 145
  1. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťZatvoriť reklamu