SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Taxikári nevydávajú doklady o zaplatení, zistila inšpekcia

Inšpektori Slovenskej obchodnej inšpekcie spolu s pracovníkmi magistrátu kontrolovali taxikárov. Z 18 kontrolovaných taxikárov zistili porušenia u dvanástich.

Inšpektorom taxikári nedávali bločky. Napriek prezlečeniu za turistov ich však nevozili dlhšími trasami.Inšpektorom taxikári nedávali bločky. Napriek prezlečeniu za turistov ich však nevozili dlhšími trasami. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Bratislavskí taxikári v mnohých prípadoch nevydávajú cestujúcim doklady o zaplatení. Zistila to v uplynulom týždni Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) pri kontrolách bratislavských taxikárov.

Podľa ústrednej riaditeľky SOI Nadeždy Machútovej z 18 kontrolovaných taxikárov až 12 nevydalo doklad o zaplatení v žiadnej forme. „To sú dve tretiny kontrolovaných taxikárov, takéto zistenie nás veľmi mrzí,“ uviedla dnes na tlačovej besede ku kontrolám taxikárov Machútová s tým, že zistenia kontrol postúpia finančnej správe.

Skryť Vypnúť reklamu

Cena regulovaná nie je

Slovenská obchodná inšpekcia počas kontrol ešte zistila zopár ďalších porušení, niektorí taxikári si svojvoľné zaokrúhľovali ceny, jeden z nich si napríklad prihodil až jedno euro. Jeden kontrolovaný taxikár mal nesprávne nastavenú sadzbu pri nástupe i počas jazdy a v jednom prípade chýbal v taxíku cenník.

Inšpektori pri kontrolách zaznamenali aj veľké rozdiely medzi cenami za jazdu po tej istej trase. „Zaznamenali sme dvojnásobné až trojnásobné rozdiely v jazdnom na rovnakej trase,“ priblížila Machútová s tým, že toto však nie je porušenie zákona, kým nebude cena regulovaná.

Nepochopiteľný pre ústrednú riaditeľku SOI je aj fakt, že ak si taxík objednáme cez telefón je lacnejší, ako keď si ho vezmeme priamo zo stanoviska. „V tomto sme asi raritou v Európe,“ zhodnotila Machútová.

Skryť Vypnúť reklamu

Cenový strop a jednotné označenie

Bratislavská radnica už uvažuje nad nariadením, ktoré by mohlo určiť cenový strop pre taxikárov. Ako dnes uviedol námestník primátora Ján Budaj (Zmena zdola-DÚ), navrhnúť chce mestským poslancom niekoľko verzií tak, aby sa suma za jeden kilometer pohybovala do jedného eura.

Dnes je ťažké odlíšiť čiernych taxikárov od legálnych. Overili si to aj inšpektori pri poslednej kontrole, keď v momente ako zbadali niektorí vodiči, že spisujú na stanovišti zápisnicu, skladali z vozidiel označenie taxíka.

Riešením v tomto prípade by podľa Budaja mohlo byť napríklad vydávanie osobitných evidenčných čísel vozidiel na polícii, tak ako to funguje napríklad v susednej Viedni. Jednou z možností by mohlo byť aj farebné odlíšenie taxíkov, ako ho poznáme z viacerých svetových metropol.

Skryť Vypnúť reklamu

„Vo všeobecne záväznom nariadení nie je možné určiť všetko, ale verím, že už tieto opatrenia štandardizujú taxi služby a urobia ich porovnateľné s taxi službami z miest susedných krajín,“ dodal Budaj.

Hrali sa na cudzincov, sú spokojní

Taxikárov kontrolovali inšpektori zo SOI spolu s pracovníkmi bratislavského magistrátu a Bratislavskej organizácie cestovného ruchu. Na taxikárov si minulý týždeň posvietili trikrát, v stredu 9. júla, a potom ešte počas víkendu (12. a 13. júla).

Prezlečení za zahraničných turistov aj s batožinou sa vozili inšpektori taxíkmi z bratislavského letiska, autobusovej alebo železničnej stanice, prípadne od hotelov na stanicu či letisko. Volili pritom krátke trasy, najviac do 15 kilometrov, aby sa tak minimalizovali náklady.

Na minulotýždňovú kontrolu tak SOI minula niečo vyše 260 eur. Prezlečení inšpektori s taxikármi komunikovali zásadne v cudzom jazyku. Podľa Machútovej v tomto sú s taxikármi spokojní.

„Nie je pravdou, že vás taxikári povozia ľubovoľne ako chcú, toto sa nepreukázalo. Trasy boli zvolené vhodne vzhľadom na aktuálnu dopravnú situáciu, taxikári boli slušní a snažili sa komunikovať v cudzom jazyku,“ priblížila výsledky kontrol Machútová.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývanie v meste predlžuje život
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Aká je chémia vôní
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  5. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  6. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  7. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  8. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  9. Aká je chémia vôní
  10. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 30 250
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 16 748
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 14 744
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 9 708
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 715
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 272
  7. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 8 174
  8. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 8 084
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 985
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 738
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu