Bratislavčania sa mestu najčastejšie sťažujú na zlé cesty a reklamu

Doprava, kvalita ciest i chodníkov, reklama či rušenie nočného pokoja. Za pol roka dostalo mesto od obyvateľov 685 sťažností.

BRATISLAVA. Doprava, kvalita ciest i chodníkov na to sa Bratislavčania najčastejšie sťažujú hlavnému mestu. Za prvý pol rok poslali 284 takýchto podnetov.

V ďalších 97 sa zase sťažovali na nepovolenú reklamu, grafity či rušenie nočného pokoja. Za prvých šesť mesiacov tohto roka sa takto s podnetom na mesto obrátilo celkovo 685 ľudí, a to prostredníctvom projektu Odkaz pre starostu. Za celý minulý rok pritom bolo podaní 851. TASR o tom informoval riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy.

"Mesto reaguje na každý podnet, aj keď vo viacerých prípadoch je odpoveď negatívna, pretože popísaný podnet nie je možné operatívne riešiť hlavne z finančných dôvodov," vraví Andrassy. Najčastejšie je to podľa jeho slov pri sťažnostiach týkajúcich sa dopravy a cestného hospodárstva.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pracovníci mesta odpovedajú podľa Andrassyho občanom v priebehu dvoch až troch týždňov. "Ak je riešenie problému viazané na súčinnosť s externým partnerom, termín na zaslanie vecnej odpovede sa môže predĺžiť aj na dvojnásobok priemerného času," vraví Andrassy.

Bezmála dve stovky podnetov musel magistrát posunúť na riešenie mestským častiam alebo iným inštitúciám, napríklad dopravnému podniku či mestskej polícii. "Ich riešenie nespadalo do kompetencie bratislavskej samosprávy," podotkol Andrassy.

Pre zlepšenie komunikácie občana s verejnou správou by preto bolo potrebné podľa jeho slov rozšíriť projekt aj na iné verejné či štátne inštitúcie, napríklad obvodný úrad, diaľničnú spoločnosť, samosprávny kraj či políciu.

Gestorom projektu Odkaz pre starostu je Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  7. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  10. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  1. Najužitočnejšia appka 16 168
  2. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 14 737
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 705
  4. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 13 141
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 632
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 278
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 182
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 057
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 336
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 399