SME

Koľaje v Dúbravke nebudú také moderné, ako sľubovali

Modernizácia električkovej trate v Dúbravke prinesie zlepšenia najmä samotným električkám.

Dúbravské električky budú mať vynovenú trať. Zatrávnená ale nebude.Dúbravské električky budú mať vynovenú trať. Zatrávnená ale nebude. (Zdroj: SITA)

DÚBRAVKA. Od pondelka nejazdia do Dúbravky električky. Po úprave z eurofondov však nebude električková trať taká moderná, ako mesto sľubovalo.

Prestavba sa zameriava najmä na na lepšie riešenia pre jazdu električiek a bezpečnosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aktivisti tvrdia, že bude v protiklade s viacerými opatreniami strategického dokumentu mesta Program hospodárskeho a sociálneho rozvoja na roky 2010 – 2020.

Hlavný dopravný inžinier mesta Tibor Schlosser pre imhd.sk tvrdil, že okolo koľajníc zasadia trávu, podobne ako na Záhradníckej ulici. Koľajnice však budú len položené na podvaloch na štrku.

SkryťVypnúť reklamu

Štúdia z Drážďan ukázala, že zatrávnenie koľajníc znižuje hlučnosť električky až o päť decibelov. Takáto úprava koľajníc je však zároveň najdrahšia. „Ročné náklady na údržbu by vyšli zhruba na 50 000 eur,“ tvrdí Volfová.

Dopravný podnik vysvetľuje, že hluk okrem koľajníc vytvára aj električka a styk jej kolesa s koľajnicou, na čo zatrávnenie nemá vplyv.

„V miestach, kde je dostatok zelene v okolí trate, sú najvýhodnejšie riešenia tratí otvorené koľajové zvršky,“ vraví hovorkyňa Adriana Volfová.

Takéto koľajnice sa podľa nej aj jednoducho udržiavajú. Zeleň tak bude v Dúbravke len po krajoch trate.

eld_res.jpg

Električky budú po dokončení prác jazdiť Dúbravkou rýchlejšie.

FOTO - ARCHÍV SME

Vyššia rýchlosť, nové semafory

Električkovú trať v Dúbravke vybudovali v 80. rokoch, už bola v havarijnom stave.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto do jej modernizácie investuje 8,2 milióna eur z peňazí pôvodne určených na projekt prepojenia železničných koridorov a tunela popod Dunaj.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C3FRT na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Dopravný podnik Bratislava

Ilustračné foto

Dôvodom bola oprava trolejového vedenia.


TASR 1
Zastávka električky po ukončení rekonštrukcie električkovej trate a jej okolia na Americkom námestí 14. decembra 2020.

Z Južného mesta premáva okružnou trasou, za zastávkou Blumentál cez Vazovovu.


TASR
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  2. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  3. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  4. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  5. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  6. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  7. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  8. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  1. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  2. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  3. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  4. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  5. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  6. Neuhádol ani jedno číslo a predsa vyhral 100 000 eur
  7. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  8. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 10 453
  2. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 10 223
  3. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 7 574
  4. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 3 676
  5. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 3 467
  6. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 2 866
  7. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 2 147
  8. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť 1 670
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 34 034
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 18 440
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 13 735
  4. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 9 114
  5. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 7 655
  6. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 6 030
  7. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši. 5 053
  8. Miroslav Daniš: Dymová clona Oskar Rósza 4 907
  1. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  2. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  3. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  4. Post Bellum SK: Samizdat – symbol vzdoru v čase neslobody
  5. Marcel Rebro: Keď vojna vezme manžela a otca, hory pomáhajú nájsť nádej
  6. Anna Brawne: Pán Pellegrini, že vám tá nenávisť voči LGBTI+ Ľuďom nevadila, keď ste podpisovali tú Ústavu..
  7. Věra Tepličková: Šťastný Deň starých rodičov
  8. Radko Mačuha: Ako som prestal byť rusofilom.
SkryťZatvoriť reklamu