DÚBRAVKA. Od pondelka nejazdia do Dúbravky električky. Po úprave z eurofondov však nebude električková trať taká moderná, ako mesto sľubovalo.
Prestavba sa zameriava najmä na na lepšie riešenia pre jazdu električiek a bezpečnosť.
Aktivisti tvrdia, že bude v protiklade s viacerými opatreniami strategického dokumentu mesta Program hospodárskeho a sociálneho rozvoja na roky 2010 – 2020.
Hlavný dopravný inžinier mesta Tibor Schlosser pre imhd.sk tvrdil, že okolo koľajníc zasadia trávu, podobne ako na Záhradníckej ulici. Koľajnice však budú len položené na podvaloch na štrku.
Štúdia z Drážďan ukázala, že zatrávnenie koľajníc znižuje hlučnosť električky až o päť decibelov. Takáto úprava koľajníc je však zároveň najdrahšia. „Ročné náklady na údržbu by vyšli zhruba na 50 000 eur,“ tvrdí Volfová.
Dopravný podnik vysvetľuje, že hluk okrem koľajníc vytvára aj električka a styk jej kolesa s koľajnicou, na čo zatrávnenie nemá vplyv.
„V miestach, kde je dostatok zelene v okolí trate, sú najvýhodnejšie riešenia tratí otvorené koľajové zvršky,“ vraví hovorkyňa Adriana Volfová.
Takéto koľajnice sa podľa nej aj jednoducho udržiavajú. Zeleň tak bude v Dúbravke len po krajoch trate.
Električky budú po dokončení prác jazdiť Dúbravkou rýchlejšie.
FOTO - ARCHÍV SME
Vyššia rýchlosť, nové semafory
Električkovú trať v Dúbravke vybudovali v 80. rokoch, už bola v havarijnom stave.
Mesto do jej modernizácie investuje 8,2 milióna eur z peňazí pôvodne určených na projekt prepojenia železničných koridorov a tunela popod Dunaj.