Na petržalskej hrádzi má nelegálnu reklamu roky, peniaze nik nepýta

Priestor na reklamu predáva Slovenský vodohospodársky podnik, nie všetky plochy sú zaplatené.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ)

Reklama na mobilné telefóny, bývanie v centre, hotel či športové príslušenstvo - aj to nájdu bratislavskí korčuliari a cyklisti nasprejované na petržalskej hrádzi.

Priestor na reklamu tam predáva Slovenský vodohospodársky podnik (SVP).

Niektoré plochy sú vraj zaplatené, iné tam môžu byť aj nelegálne a zadarmo. Štátny podnik ich totiž nesankcionuje. Argumentuje, že nevie, kto na hrádzu reklamu nasprejoval.

Osem rokov tam však má časť plochy zasprejovanú aj niekdajší kandidát na starostu Petržalky Ján Kotuľa. Peniaze od neho vraj dosiaľ nik nepýtal. SVP pritom tvrdí, že politická reklama je zakázaná.

Reklamy za pár eur

Hovorca SVP Ľuboš Krno vysvetľuje, že tento rok podnik uzatvoril zmluvu s firmami Akzent BigBoard a Uppsala.

Prvá si podľa neho môže umiestniť na hrádzu 70 nálepiek o veľkosti do 2,5 štvorcového metra, kde za jednu zaplatí 15 eur za mesiac. "Cena je stanovená bez ohľadu na to, či dané pozície budú obsadené," podotkol.

Zmluva platí od začiatku mája tohto roka do konca októbra. "Firma robí reklamy pre svojich zákazníkov, pričom majú zakázanú politickú reklamu," upozorňuje.

Druhá si zase podľa hovorcu zaplatila umiestnenie 20 nástrekov do veľkosti jedného štvorcového metra a platí za každý šesť eur na mesiac. Zmluva platí od 3. júla do 30. septembra 2014.

"Ide o reklamu pre ich firmu na fitnes cvičenie a tiež majú vylúčenú politickú reklamu," uviedol Krno. Zmluvy sú z tohto roku, avšak podľa hovorcu sa už uzatvárajú päť až šesť rokov.

Všetky ostatné nástreky sú podľa Krna na hrádzi bez súhlasu a vedomia podniku.

"Nemáme ich možnosť sankcionovať, pretože nevieme, o ktoré subjekty ide. Zisťovanie je veľmi náročné a nie je v silách pracovníkov SVP takéto aktivity vykonávať," podotkol hovorca.

„Voľte slušný život“

Na hrádzi sa dá však meno bývalého kandidáta na starostu Petržalky prečítať jasne. Už osem rokov tam cyklistom odkazuje "Voľte slušný život v Petržalke, voľte Jána Kotuľu".

Niekdajší šéf Národnej diaľničnej spoločnosti vraví, že farebná reklama by mala na hrádzi vydržať až 15 rokov.

"Použil som vtedy technológiu, ktorú som chcel navrhnúť, aby mohlo mesto používať na vodorovné dopravné značenie. Dal som to tam ako ukážku, aby sa dali poslanci presvedčiť a odvtedy som to neodstránil. Nebol dôvod a už som na to aj zabudol," povedal pre TASR.

Ak zmluva vyprší, majiteľ nástrekov má podľa hovorcu povinnosť reklamu odstrániť. "Máme od nich zloženú kauciu vo výške 300 eur, ktorá sa im vráti až po kontrole na hrádzi," podotkol Krno. Po niektorých reklamách na hrádzi stopy po ich odstránení vidieť, niektoré však miznú až časom.

Kotuľa vysvetľuje, že ak by ho niekto napomenul, že tam reklama nemá byť, odstránil by ju. "Možno aj kvôli sebe, lebo tam mám meno," podotkol s tým, že na odstránenie by ale potreboval frézu.

Dosiaľ za plochu vraj neplatil nič. "Nepýtajú odo mňa. Kebyže pýtajú, odstránil by som to. Nebudem predsa platiť, keď už reklamu nepotrebujem," dodal.

Možno sa mu však reklama ešte hodí, v novembrových komunálnych voľbách by totiž mohol kandidovať do bratislavského mestského parlamentu za poslanca. Kotuľa pripustil, že to zvažuje, v meste chce riešiť najmä dopravu.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Ftáčnik sa sekol, nálepky na bilbordoch označil za omyl

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  3. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  4. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  6. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  8. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  9. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  3. Trendy udržateľnej architektúry
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  5. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  9. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  10. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 12 448
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 512
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 543
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 049
  5. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 1 547
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 429
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 177
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 014
  9. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 603
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 590