SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Na petržalskej hrádzi má nelegálnu reklamu roky, peniaze nik nepýta

Priestor na reklamu predáva Slovenský vodohospodársky podnik, nie všetky plochy sú zaplatené.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ)

Reklama na mobilné telefóny, bývanie v centre, hotel či športové príslušenstvo - aj to nájdu bratislavskí korčuliari a cyklisti nasprejované na petržalskej hrádzi.

Priestor na reklamu tam predáva Slovenský vodohospodársky podnik (SVP).

Niektoré plochy sú vraj zaplatené, iné tam môžu byť aj nelegálne a zadarmo. Štátny podnik ich totiž nesankcionuje. Argumentuje, že nevie, kto na hrádzu reklamu nasprejoval.

Osem rokov tam však má časť plochy zasprejovanú aj niekdajší kandidát na starostu Petržalky Ján Kotuľa. Peniaze od neho vraj dosiaľ nik nepýtal. SVP pritom tvrdí, že politická reklama je zakázaná.

Skryť Vypnúť reklamu

Reklamy za pár eur

Hovorca SVP Ľuboš Krno vysvetľuje, že tento rok podnik uzatvoril zmluvu s firmami Akzent BigBoard a Uppsala.

Prvá si podľa neho môže umiestniť na hrádzu 70 nálepiek o veľkosti do 2,5 štvorcového metra, kde za jednu zaplatí 15 eur za mesiac. "Cena je stanovená bez ohľadu na to, či dané pozície budú obsadené," podotkol.

Zmluva platí od začiatku mája tohto roka do konca októbra. "Firma robí reklamy pre svojich zákazníkov, pričom majú zakázanú politickú reklamu," upozorňuje.

Druhá si zase podľa hovorcu zaplatila umiestnenie 20 nástrekov do veľkosti jedného štvorcového metra a platí za každý šesť eur na mesiac. Zmluva platí od 3. júla do 30. septembra 2014.

"Ide o reklamu pre ich firmu na fitnes cvičenie a tiež majú vylúčenú politickú reklamu," uviedol Krno. Zmluvy sú z tohto roku, avšak podľa hovorcu sa už uzatvárajú päť až šesť rokov.

Skryť Vypnúť reklamu

Všetky ostatné nástreky sú podľa Krna na hrádzi bez súhlasu a vedomia podniku.

"Nemáme ich možnosť sankcionovať, pretože nevieme, o ktoré subjekty ide. Zisťovanie je veľmi náročné a nie je v silách pracovníkov SVP takéto aktivity vykonávať," podotkol hovorca.

„Voľte slušný život“

Na hrádzi sa dá však meno bývalého kandidáta na starostu Petržalky prečítať jasne. Už osem rokov tam cyklistom odkazuje "Voľte slušný život v Petržalke, voľte Jána Kotuľu".

Niekdajší šéf Národnej diaľničnej spoločnosti vraví, že farebná reklama by mala na hrádzi vydržať až 15 rokov.

"Použil som vtedy technológiu, ktorú som chcel navrhnúť, aby mohlo mesto používať na vodorovné dopravné značenie. Dal som to tam ako ukážku, aby sa dali poslanci presvedčiť a odvtedy som to neodstránil. Nebol dôvod a už som na to aj zabudol," povedal pre TASR.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak zmluva vyprší, majiteľ nástrekov má podľa hovorcu povinnosť reklamu odstrániť. "Máme od nich zloženú kauciu vo výške 300 eur, ktorá sa im vráti až po kontrole na hrádzi," podotkol Krno. Po niektorých reklamách na hrádzi stopy po ich odstránení vidieť, niektoré však miznú až časom.

Kotuľa vysvetľuje, že ak by ho niekto napomenul, že tam reklama nemá byť, odstránil by ju. "Možno aj kvôli sebe, lebo tam mám meno," podotkol s tým, že na odstránenie by ale potreboval frézu.

Dosiaľ za plochu vraj neplatil nič. "Nepýtajú odo mňa. Kebyže pýtajú, odstránil by som to. Nebudem predsa platiť, keď už reklamu nepotrebujem," dodal.

Možno sa mu však reklama ešte hodí, v novembrových komunálnych voľbách by totiž mohol kandidovať do bratislavského mestského parlamentu za poslanca. Kotuľa pripustil, že to zvažuje, v meste chce riešiť najmä dopravu.

Prečítajte si tiež:Ftáčnik sa sekol, nálepky na bilbordoch označil za omylČítajte 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  2. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  4. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  5. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  6. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  7. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  8. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  9. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  10. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  1. Changes to the System of Remedies under the Amendment to the PPL
  2. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  3. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  4. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  6. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  7. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  8. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  9. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  10. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 32 742
  2. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 16 003
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 14 919
  4. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 13 422
  5. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 9 278
  6. Aká je chémia vôní 9 259
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 256
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 639
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 487
  10. Bývanie v meste predlžuje život 8 033
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu