Na petržalskej hrádzi má nelegálnu reklamu roky, peniaze nik nepýta

Priestor na reklamu predáva Slovenský vodohospodársky podnik, nie všetky plochy sú zaplatené.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ)

Reklama na mobilné telefóny, bývanie v centre, hotel či športové príslušenstvo - aj to nájdu bratislavskí korčuliari a cyklisti nasprejované na petržalskej hrádzi.

Priestor na reklamu tam predáva Slovenský vodohospodársky podnik (SVP).

Niektoré plochy sú vraj zaplatené, iné tam môžu byť aj nelegálne a zadarmo. Štátny podnik ich totiž nesankcionuje. Argumentuje, že nevie, kto na hrádzu reklamu nasprejoval.

Osem rokov tam však má časť plochy zasprejovanú aj niekdajší kandidát na starostu Petržalky Ján Kotuľa. Peniaze od neho vraj dosiaľ nik nepýtal. SVP pritom tvrdí, že politická reklama je zakázaná.

Článok pokračuje pod video reklamou

Reklamy za pár eur

Hovorca SVP Ľuboš Krno vysvetľuje, že tento rok podnik uzatvoril zmluvu s firmami Akzent BigBoard a Uppsala.

Prvá si podľa neho môže umiestniť na hrádzu 70 nálepiek o veľkosti do 2,5 štvorcového metra, kde za jednu zaplatí 15 eur za mesiac. "Cena je stanovená bez ohľadu na to, či dané pozície budú obsadené," podotkol.

Zmluva platí od začiatku mája tohto roka do konca októbra. "Firma robí reklamy pre svojich zákazníkov, pričom majú zakázanú politickú reklamu," upozorňuje.

Druhá si zase podľa hovorcu zaplatila umiestnenie 20 nástrekov do veľkosti jedného štvorcového metra a platí za každý šesť eur na mesiac. Zmluva platí od 3. júla do 30. septembra 2014.

"Ide o reklamu pre ich firmu na fitnes cvičenie a tiež majú vylúčenú politickú reklamu," uviedol Krno. Zmluvy sú z tohto roku, avšak podľa hovorcu sa už uzatvárajú päť až šesť rokov.

Všetky ostatné nástreky sú podľa Krna na hrádzi bez súhlasu a vedomia podniku.

"Nemáme ich možnosť sankcionovať, pretože nevieme, o ktoré subjekty ide. Zisťovanie je veľmi náročné a nie je v silách pracovníkov SVP takéto aktivity vykonávať," podotkol hovorca.

„Voľte slušný život“

Na hrádzi sa dá však meno bývalého kandidáta na starostu Petržalky prečítať jasne. Už osem rokov tam cyklistom odkazuje "Voľte slušný život v Petržalke, voľte Jána Kotuľu".

Niekdajší šéf Národnej diaľničnej spoločnosti vraví, že farebná reklama by mala na hrádzi vydržať až 15 rokov.

"Použil som vtedy technológiu, ktorú som chcel navrhnúť, aby mohlo mesto používať na vodorovné dopravné značenie. Dal som to tam ako ukážku, aby sa dali poslanci presvedčiť a odvtedy som to neodstránil. Nebol dôvod a už som na to aj zabudol," povedal pre TASR.

Ak zmluva vyprší, majiteľ nástrekov má podľa hovorcu povinnosť reklamu odstrániť. "Máme od nich zloženú kauciu vo výške 300 eur, ktorá sa im vráti až po kontrole na hrádzi," podotkol Krno. Po niektorých reklamách na hrádzi stopy po ich odstránení vidieť, niektoré však miznú až časom.

Kotuľa vysvetľuje, že ak by ho niekto napomenul, že tam reklama nemá byť, odstránil by ju. "Možno aj kvôli sebe, lebo tam mám meno," podotkol s tým, že na odstránenie by ale potreboval frézu.

Dosiaľ za plochu vraj neplatil nič. "Nepýtajú odo mňa. Kebyže pýtajú, odstránil by som to. Nebudem predsa platiť, keď už reklamu nepotrebujem," dodal.

Možno sa mu však reklama ešte hodí, v novembrových komunálnych voľbách by totiž mohol kandidovať do bratislavského mestského parlamentu za poslanca. Kotuľa pripustil, že to zvažuje, v meste chce riešiť najmä dopravu.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Ftáčnik sa sekol, nálepky na bilbordoch označil za omyl

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  4. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  5. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  6. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  7. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  8. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  9. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  10. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 755
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 22 634
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 17 048
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 703
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 325
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 7 288
  7. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 209
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 905
  9. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 5 882
  10. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 3 656