SME
Pondelok, 17. jún, 2019 | Meniny má Adolf

Ftáčnik sa sekol, nálepky na bilbordoch označil za omyl

Bratislava ustupuje z boja proti bilbordom. Označiť nálepkami bilbordy bola chyba, priznal magistrát.

Jeden z bilbordov prelepený nálepkou.Jeden z bilbordov prelepený nálepkou.(Zdroj: OZ MESTO BEZ REKLÁM)

Najväčšia bilbordová firma tvrdí, že má plochy v súlade so zákonom a platí za ne. Vedenie Bratislavy to nevyvrátilo.

BRATISLAVA. Udreli rýchlo a efektívne. Bratislavský magistrát označil cez víkend desiatky bilbordov v meste za „Nelegálne reklamné zariadenie“ a získal si uznanie bojovníkov proti čiernym bilbordom. V utorok však jeho úradníci oznámili, že sa pomýlili.

Zhruba stovku bilbordov vo viacerých častiach mesta označili veľkou nálepkou.

Ešte v pondelok ľudia primátora Milana Ftáčnika (blízky Smeru) tvrdili, že bilbordové firmy za označenými plochami nemajú platné nájomné zmluvy na mestské pozemky.

V utorok už vysvetlenie mesto upravilo. Hovorca mesta Stanislav Ščepán tvrdil, že nálepky dali „prioritne na tie nosiče, ktoré neboli označené v súlade so zákonom, nebola na nich informácia o vlastníkovi, boli poškodené alebo znečistené“.

„Niektoré z nosičov vonkajšej reklamy však boli označené nálepkou na odstránenie nosiča vonkajšej reklamy chybne, pričom išlo o tie reklamné zariadenia vo vlastníctve spoločnosti, pri ktorých bolo možné vlastníka riadne identifikovať,“ povedal Ščepán.

Veľká časť onálepkovaných bilbordov patrí spoločnosti Akzent BigBoard. Denník SME napočítal tridsať takýchto bilbordov, ktoré sú pritom jasne označené logom Akzent media.

Na týchto plochách inzerujú aj veľké firmy ako Orange, Slovak Telekom či UPC. Firmy po nálepkovaní odkázali, že legálnosť bilbordov preveria.

sm-0715-003f-tmobile.rw_res.jpg

sm-0715-003f-tcombez.rw_res.jpg

Bilbord s nálepkou a bez nej. FOTO OZ MESTO BEZ REKLAMY A SME - GABRIEL KUCHTA

Pustili sa do najväčšieho

Akzent BigBoard je najväčšou bilbordovou spoločnosťou na Slovensku. Obchodne ju zastupuje firma Bigmedia, ktorá patrí pod Joj Media House s prepojením na J&T. Tá je aj za televíziou Joj.

Technický riaditeľ spoločnosti Akzent BigBoard Pavol Čery tvrdí, že firma má bilbordy legálne.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C3FQN na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C3FQN na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako správne pripraviť džem či marmeládu?
  2. Známy výrobca oslavuje 50 rokov. Ponúka výrazné zľavy
  3. Keď ide o kožu
  4. Potešte vášho otca kvalitným čítaním
  5. Stavebné pozemky s dobrou dostupnosťou do centra konečne na trhu
  6. Vyberáte dovolenku podľa dĺžky letu?
  7. ​​​​​​​Bratislavský kraj reformuje stredné školstvo
  8. Pivo, káva a horká čokoláda. Na niektoré chute musíme vyzrieť
  9. Mobil ako peňaženku využíva čoraz viac ľudí
  10. Ak miestnosť vonia novotou, buďte opatrní
  1. Pod Vinicou - Perspektívne bývanie v Novom Meste
  2. Noerr has done it again!
  3. Is golf merely a game for the cream of society?
  4. OMV v lete poskytuje perfektnú starostlivosť o vaše auto
  5. Známy výrobca oslavuje 50 rokov. Ponúka výrazné zľavy
  6. 5 tipov ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Ako správne pripraviť džem či marmeládu?
  8. Keď ide o kožu
  9. Potešte vášho otca kvalitným čítaním
  10. Najlepšie mliečne produkty vlastnej značky má COOP Jednota
  1. Ak miestnosť vonia novotou, buďte opatrní 29 545
  2. Pivo, káva a horká čokoláda. Na niektoré chute musíme vyzrieť 11 445
  3. Vyberáte dovolenku podľa dĺžky letu? 11 239
  4. Výlet do minulosti: Černobyľ a tajomné mesto Pripiať 10 485
  5. Potešte vášho otca kvalitným čítaním 8 426
  6. Mobil ako peňaženku využíva čoraz viac ľudí 5 221
  7. Z Popolušky kráľovná. Poštová známka je vzácna vďaka chybe 4 557
  8. Stavebné pozemky s dobrou dostupnosťou do centra konečne na trhu 4 267
  9. Vôňa alebo zápach? Profesionáli otestovali rôzne typy domov 3 976
  10. Známy výrobca oslavuje 50 rokov. Ponúka výrazné zľavy 3 101