Najväčšia bilbordová firma odmieta, že by mala nelegálne plochy. Povolala políciu.
BRATISLAVA. Nelegálne reklamné zariadenie. Na desiatkach bilbordov v Bratislave sa cez víkend objavila takáto nálepka s logom mesta Bratislava. Magistrát tak začal novú vlnu boja proti nelegálnym bilbordom. Upozornilo na to občianske združenie Mesto bez reklamy.
Nálepky na bilbordoch však dlho nevydržali. Už v pondelok popoludní ich z väčšiny bilbordov niekto strhol.
Nálepky sa objavili na niekoľkých desiatkach plôch s nápisom Akzent media, ktoré patria firme Akzent BigBoard. Technický riaditeľ spoločnosti Pavol Čery v pondelok tvrdil, že o odstraňovaní nálepiek nič nevie.
Hovorca magistrátu Stanislav Ščepán povedal, že mesto nálepky neodstránilo.
„Ide o bilbordy, ktoré sú na mestských pozemkoch, no nemajú s mestom nájomné zmluvy,“ povedal Ščepán.
V prípade, že reklamné pútače ich majitelia neodstránia do 15. augusta, začne ich podľa Ščepána odstraňovať magistrát vlastnými silami na náklady ich majiteľov.
Podľa zákonov
- primátor Milan Ftáčnik tvrdil, že v Bratislave je asi 1500 povolených bilbordov, tretina z nich na mestských pozemkoch;
- asi 500 sú čierne stavby;
- za čiernu stavbu považujú bilbord na mestskom pozemku bez nájomnej zmluvy;
- bilbord môže odstrániť len majiteľ bilbordu a nie majiteľ pozemku.
Čery z Akzent BigBoard hovorí, že čo sa javí ako „čierna stavba“, vôbec nemusí byť čiernou stavbou a ak aj o ňu ide, nie je možné ju odstrániť.
„Spoločnosť Akzent BigBoard prevádzkuje a užíva reklamne zariadenia v súlade s platnou legislatívou a predpismi SR a ako líder na trhu vonkajšej reklamy a člen Asociácie vonkajšej reklamy sa aktívne zapája do riešenia problematiky nelegálnych reklamných zariadení,“ povedal Čery.