Aktivisti majú výhrady k integrovanej zastávke Blumentál

Aktivistom prekáža najmä navrhované vyznačenie jazdného pruhu pre autá na električkovej trati od Vazovovej ulice smerom k Račianskemu mýtu, či už v jej časti alebo v celej dĺžke.

Zastávku prerábali tento rok.(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. S projektom integrovanej zastávky Blumentál na Radlinského ulici v Bratislave nie sú spokojní aktivisti z oblasti dopravy. Prekáža im najmä navrhované vyznačenie jazdného pruhu pre autá na električkovej trati od Vazovovej ulice smerom k Račianskemu mýtu, či už v jej časti alebo v celej dĺžke.

Tvrdia, že tak električka už nebude preferovaná, ale rovnako ako autobusy či autá bude stáť v zápche. Agentúru SITA o tom informoval Ivan Bútora z občianskeho združenie Lepšia doprava.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Špeciálnu zastávku v Bratislave otestujú, chcú ich viac

Namiesto doterajšieho jedného pruhu pre autá tu totiž mal pribudnúť aj druhý, vyznačený na električkovej trati. Podľa primátora Bratislavy Milana Ftáčnika takéto riešenie dopravy navrhli policajti, ktorí požadovali dva odbočovacie pruhy doľava z Vazovovej, aby sa ulica lepšie vyprázdňovala a požadovali, aby sa tie dva pruhy nakreslili až po Račianske mýto. Nový pruh je podľa aktivistov v tomto prípade zbytočný, pretože úzkym miestom na trase je Račianske mýto a nie Radlinského ulica.

„Mesto dopravnú zápchu nijako nezmenší, len ju presunie z Vazovovej ulice na koľajnice,“ prízvukujú aktivisti. Tí navrhovali električkový pruh vyznačiť aj ako bus-pruh, autá na koľajnice však pustiť nechceli. „Mesto však vyznačilo jazdný pruh bez obmedzenia, takže autobusy v zápche zostanú a navyše a do nej dostanú aj električky,“ priblížil výhrady aktivistov Martin Matala z občianskeho združenie mhd.sk.

Mesto pripomienky aktivistov z oblasti dopravy vyhodnotilo a dalo im za pravdu. „Súhlasíme s ich názorom, postavíme sa proti názoru policajtov a musíme znovu zvolať kolaudačné konanie,“ vysvetlil primátor. Kolaudácia integrovanej zastávky sa tak zrejme posunie až na koniec tohto mesiaca. Bratislavskí policajti už dnes hovoria o takom riešení dopravy, podľa ktorého pôjdu z Vazovovej cez križovatku s Radlinského ulicou smerom na Račianske mýto dva pruhy.

„Pred Wilsonovou ulicou dôjde k zníženiu počtu pruhov z dvoch na jeden, to je mimo električkového pásu. V ďalšom úseku Radlinského ulice k Račianskemu mýtu zostáva pôvodná organizácia dopravy,“ vysvetlila bratislavská policajná hovorkyňa Tatiana Kurucová.

Aktivisti z oblasti dopravy hovoria aj o ďalších chybách v projekte. Zastávky tzv. Viedenského typu sa vyznačujú tým, že po nástupnej ploche jazdia autá. Podľa aktivistov však už samotné rozhodnutie vybudovať na Radlinského takúto zastávku je sporné.

„Vzhľadom na to, že pôjde o zlúčenie dvoch doterajších električkových zastávok (Vazovova a Floriánske námestie) a autobusovej zastávky Vazovova (ktorá je v súčasnosti aj konečnou zastávkou linky 94), bude sa na nej pohybovať výrazne viac cestujúcich než doteraz,“ vysvetľujú aktivisti s tým, že takto frekventovaná zastávky by si vyžadovala plnohodnotnú, dostatočné širokú zastávku s primerane veľkými prístreškami.

Aktivistom sa nepozdáva aj odsunutie priechodu pre chodcov ďalej od križovatky. Mestu tiež vyčítajú zrušenie doterajšieho nástupišťa autobusovej linky 94. Aktivisti ho navrhovali zmeniť na výstupište, napokon však bolo nahradené parkovacími miestami. „Autobus bude zastavovať iba spolu s električkami na zastávke Blumentál, nebude tak môcť mať v grafikone zapracovaný čas na elimináciu meškania na konečnej Vazovova,“ uviedli aktivisti. Dodávajú, že ak autobus z Petržalky príde s meškaním, rovnako s meškaním aj odíde do Petržalky a vzájomná koordinácia liniek 93 a 94 z centra mesta sa rozsype.

Martin Fundárek z občianskej iniciatívy Lepšia doprava vymenoval negatíva nového dopravného režimu: „spomalenie a narušenie pravidelnosti MHD, vytváranie bariér pre peších, zaťaženie dopravného podniku vyššími nákladmi“. Podľa aktivistov mesto z pôvodného projektu využilo len umiestnenie zastávky, všetko ostatné urobilo nevhodným spôsobom.

S výstavbou integrovanej zastávky MHD tzv. "viedenského typu", ktorá zjednotí niekoľko existujúcich zastávok v okolí, mesto začalo začiatkom apríla. Zastávka je už dokončená, kolaudovať by ju mali koncom mesiaca. Vybudovanie integrovanej zastávky MHD by malo stáť približne 150-tisíc eur, financované bude z operačného programu Bratislavský kraj.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 922
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 048
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 130
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 984
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 733
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 527
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 195
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 112
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 848
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 469