SME

Aktivisti majú výhrady k integrovanej zastávke Blumentál

Aktivistom prekáža najmä navrhované vyznačenie jazdného pruhu pre autá na električkovej trati od Vazovovej ulice smerom k Račianskemu mýtu, či už v jej časti alebo v celej dĺžke.

Zastávku prerábali tento rok.Zastávku prerábali tento rok. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. S projektom integrovanej zastávky Blumentál na Radlinského ulici v Bratislave nie sú spokojní aktivisti z oblasti dopravy. Prekáža im najmä navrhované vyznačenie jazdného pruhu pre autá na električkovej trati od Vazovovej ulice smerom k Račianskemu mýtu, či už v jej časti alebo v celej dĺžke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tvrdia, že tak električka už nebude preferovaná, ale rovnako ako autobusy či autá bude stáť v zápche. Agentúru SITA o tom informoval Ivan Bútora z občianskeho združenie Lepšia doprava.

Prečítajte si tiež:Špeciálnu zastávku v Bratislave otestujú, chcú ich viacČítajte 

Namiesto doterajšieho jedného pruhu pre autá tu totiž mal pribudnúť aj druhý, vyznačený na električkovej trati. Podľa primátora Bratislavy Milana Ftáčnika takéto riešenie dopravy navrhli policajti, ktorí požadovali dva odbočovacie pruhy doľava z Vazovovej, aby sa ulica lepšie vyprázdňovala a požadovali, aby sa tie dva pruhy nakreslili až po Račianske mýto. Nový pruh je podľa aktivistov v tomto prípade zbytočný, pretože úzkym miestom na trase je Račianske mýto a nie Radlinského ulica.

SkryťVypnúť reklamu

„Mesto dopravnú zápchu nijako nezmenší, len ju presunie z Vazovovej ulice na koľajnice,“ prízvukujú aktivisti. Tí navrhovali električkový pruh vyznačiť aj ako bus-pruh, autá na koľajnice však pustiť nechceli. „Mesto však vyznačilo jazdný pruh bez obmedzenia, takže autobusy v zápche zostanú a navyše a do nej dostanú aj električky,“ priblížil výhrady aktivistov Martin Matala z občianskeho združenie mhd.sk.

Mesto pripomienky aktivistov z oblasti dopravy vyhodnotilo a dalo im za pravdu. „Súhlasíme s ich názorom, postavíme sa proti názoru policajtov a musíme znovu zvolať kolaudačné konanie,“ vysvetlil primátor. Kolaudácia integrovanej zastávky sa tak zrejme posunie až na koniec tohto mesiaca. Bratislavskí policajti už dnes hovoria o takom riešení dopravy, podľa ktorého pôjdu z Vazovovej cez križovatku s Radlinského ulicou smerom na Račianske mýto dva pruhy.

SkryťVypnúť reklamu

„Pred Wilsonovou ulicou dôjde k zníženiu počtu pruhov z dvoch na jeden, to je mimo električkového pásu. V ďalšom úseku Radlinského ulice k Račianskemu mýtu zostáva pôvodná organizácia dopravy,“ vysvetlila bratislavská policajná hovorkyňa Tatiana Kurucová.

Aktivisti z oblasti dopravy hovoria aj o ďalších chybách v projekte. Zastávky tzv. Viedenského typu sa vyznačujú tým, že po nástupnej ploche jazdia autá. Podľa aktivistov však už samotné rozhodnutie vybudovať na Radlinského takúto zastávku je sporné.

„Vzhľadom na to, že pôjde o zlúčenie dvoch doterajších električkových zastávok (Vazovova a Floriánske námestie) a autobusovej zastávky Vazovova (ktorá je v súčasnosti aj konečnou zastávkou linky 94), bude sa na nej pohybovať výrazne viac cestujúcich než doteraz,“ vysvetľujú aktivisti s tým, že takto frekventovaná zastávky by si vyžadovala plnohodnotnú, dostatočné širokú zastávku s primerane veľkými prístreškami.

SkryťVypnúť reklamu

Aktivistom sa nepozdáva aj odsunutie priechodu pre chodcov ďalej od križovatky. Mestu tiež vyčítajú zrušenie doterajšieho nástupišťa autobusovej linky 94. Aktivisti ho navrhovali zmeniť na výstupište, napokon však bolo nahradené parkovacími miestami. „Autobus bude zastavovať iba spolu s električkami na zastávke Blumentál, nebude tak môcť mať v grafikone zapracovaný čas na elimináciu meškania na konečnej Vazovova,“ uviedli aktivisti. Dodávajú, že ak autobus z Petržalky príde s meškaním, rovnako s meškaním aj odíde do Petržalky a vzájomná koordinácia liniek 93 a 94 z centra mesta sa rozsype.

Martin Fundárek z občianskej iniciatívy Lepšia doprava vymenoval negatíva nového dopravného režimu: „spomalenie a narušenie pravidelnosti MHD, vytváranie bariér pre peších, zaťaženie dopravného podniku vyššími nákladmi“. Podľa aktivistov mesto z pôvodného projektu využilo len umiestnenie zastávky, všetko ostatné urobilo nevhodným spôsobom.

S výstavbou integrovanej zastávky MHD tzv. "viedenského typu", ktorá zjednotí niekoľko existujúcich zastávok v okolí, mesto začalo začiatkom apríla. Zastávka je už dokončená, kolaudovať by ju mali koncom mesiaca. Vybudovanie integrovanej zastávky MHD by malo stáť približne 150-tisíc eur, financované bude z operačného programu Bratislavský kraj.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  4. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  5. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  6. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  7. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  2. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  3. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  4. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  5. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  6. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  7. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 703
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 669
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 211
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 105
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 115
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 916
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 387
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 267
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 99 140
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 526
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 276
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 33 826
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 31 180
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 644
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 894
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 875
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu