SME
Sobota, 21. máj, 2022 | Meniny má Zina

Zložitú dopravnú situáciu v okolí Bratislavy má vyriešiť nultý obchvat

Celková dĺžka úsekov predstavuje 59,6 km a Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja počíta so stavebnými nákladmi na úrovni približne 1,4 miliardy eur.

BRATISLAVA. Vybudovanie takzvaného nultého obchvatu Bratislavy (t.j. diaľnice D4) v spojení s rýchlostnou cestou R7 spájajúcou juh Slovenska s Bratislavou patrí k prioritám Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR (MDVRR).

Celková dĺžka úsekov predstavuje 59,6 km a rezort počíta so stavebnými nákladmi na úrovni približne 1,4 miliardy eur.

Ako povedal štátny tajomník MDVRR Viktor Stromček, rezort si uvedomuje dlhodobo neriešenú dopravnú situáciu v okolí hlavného mesta, a preto presadzuje najrýchlejšiu možnú výstavbu D4, R7.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa jeho slov v súčasnosti prebieha súťaž na poradcu pri tomto projekte. Na úseky R7 Bratislava Ketelec Dunajská Lužná a Dunajská Lužná Holice sú už vydané územné rozhodnutia.

Pričom na úsek R7 Dunajská Lužná Holice je územné rozhodnutie už právoplatné a do konca tohto roku MDVRR plánuje mať k dispozícii právoplatné územné rozhodnutia na všetky úseky tejto stavby.

Súťaž na samotného koncesionára, teda firmu alebo konzorcium, ktoré cestu postaví a následne ju bude prevádzkovať, plánuje rezort spustiť koncom tohto roku.

Jednotlivé úseky dopravnej tepny predstavujú D4 Jarovce Ivanka pri Dunaji sever Rača v dĺžke 26,9 km, R7 Bratislava Prievoz Bratislava Ketelec v dĺžke 6,9 km, Bratislava Ketelec Dunajská Lužná 8,4 km a Dunajská Lužná Holice 17,4 km.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Stromčeka predpokladané stavebné náklady na všetky spomínané úseky bude možné presne určiť až po tom, ako sa definitívne vydajú územné rozhodnutia a napevno sa tak stanoví trasovanie aj predpokladané technické riešenie. V súčasnosti rezort pracuje s odhadom stavebných nákladov na úrovni vyššie spomínaných cca 1,4 miliardy eur.

Podľa plánu by sa malo začať stavať na prelome rokov 2015 a 2016. Vzhľadom na náročnosť projektu sa predpokladá, že výstavba bude trvať 48 mesiacov, je však možné, že niektoré úseky sa podarí dostať do užívania pre vodičov aj skôr.

"Samozrejme, veľmi citlivo vnímame katastrofálnu dopravnú situáciu obyvateľov v tejto oblasti Bratislavy, najmä v ranných a popoludňajších špičkách, keď v kolónach trávia stále viac času.

SkryťVypnúť reklamu

Rovnako sa prikláňame k názoru, že región Bratislavy túto infraštruktúru neodkladne potrebuje. Práve preto sme výrazne zintenzívnili celkovú prípravu tohto projektu," zdôraznil štátny tajomník.

Diaľnica D4 vytvorí akýsi nultý obchvat hlavného mesta, ktorý výrazne zredukuje tranzitnú dopravu. Tá dnes zahlcuje vnútromestský diaľničný obchvat vrátane Prístavného mosta, ktorý je najviac zaťaženou cestnou komunikáciou na Slovensku.

Rýchlostná cesta R7 (celkovo tri úseky z Prievozu po Holice, v súhrnnej dĺžke 32,7 km) zas výrazne pomôže obyvateľom satelitných obcí na juh a juhovýchod od Bratislavy, ktorí trávia dlhé hodiny v zápchach.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 372
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 181
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 5 041
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 2 754
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 694
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 411
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 060
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 991
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 14 444
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 120
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 748
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 672
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 101
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 966
  7. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 3 709
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 146
  1. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťZatvoriť reklamu