Bratislava podľa svetovej štúdie odrádza pouličných umelcov

Prieskum porovnával 46 miest na všetkých kontinentoch, na rozdiel od susednej Prahy, ktorá skončila na treťom mieste, je Bratislava hodnotená nepriaznivo.

(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Podľa celosvetového prieskumu Bratislava odrádza pouličných umelcov. Vyplýva to zo zverejnenej štúdie Beat of The Street.

Tá sa venuje situácii pouličného umenia vo svete za rok 2013 a je vôbec prvou správou, ktorá sa touto tematikou globálne zaoberá. Agentúru SITA o výsledkoch štúdie informovala Jana Kluková z PR agentúry PEPR Consulting.

Prieskum porovnával 46 miest na všetkých kontinentoch. Na rozdiel od susednej Prahy, ktorá skončila na treťom mieste, je Bratislava hodnotená nepriaznivo. Najlepšie v hodnotení vychádza Melburne a Sydney, najhoršie Mexico City, kde pouliční umelci môžu skončiť za mrežami.

Článok pokračuje pod video reklamou

V správe, ktorú vypracovalo hnutie The Busking Project sa uvádza, že Bratislava je vďaka obmedzujúcemu systému povolení náročným miestom pre buskerov - pouličných umelcov. Miestne úrady podľa správy nepovažujú umenie v uliciach za pozitívny prejav kultúry na verejnom priestranstve a nesnažia sa ho podporovať.

O Prahe napríklad štúdia hovorí, že je vďaka svojej dobre premyslenej politike pouličného umenia považovaná za výborné miesto pre buskerov. Pouličné umenie je tu podporované a regulované spôsobom, ktorý prináša prospech všetkým zúčastneným.

„Pouličné umenie sa ako kultúrno-ekonomická hybná sila často prehliada. Napriek tomu predstavuje najbežnejší spôsob, ako môžu umelci napredovať v kariére, zlepšovať sa a robiť prácu, ktorú majú radi.

Stále viac autorov urbanistických plánov hľadá stratégie, ktoré by pomohli vdýchnuť život stagnujúcim centrám miest. Pouličné umenie má potenciál zlepšiť ich povesť ako kultúrne bohatých miest vhodných pre život, prácu a turistiku," hovorí zakladateľ hnutia The Busking Project Nick Broad.

Austrálske mestá Melbourne a Sydney, ktoré skončili na čele rebríčka, majú nielen priateľský prístup k pouličnému umeniu, ale zapájajú samotných umelcov do tvorby pravidiel a do procesu rozhodovania.

Tieto mestá navyše využívajú príležitosť propagovať pouličné umenie ako prvok svojej kreatívnej a kultúrnej identity, pretože zistili, že pouličné umenie môže mať pozitívny vplyv na to, akým spôsobom ľudia vnímajú verejný priestor. Celkom odlišná situácia panuje v Mexico City, ktoré bolo vyhodnotené ako najmenej priateľské pre busking, ktorý je tu nelegálny a hrozí zaň dokonca trest odňatia slobody.

Správa Beat of the Street je prvou fázou kampane "Busking Unbarred" (Busking bez zábran). Hnutie The Busking Project ju vypracovalo pre spoločnosť Tullamore D.E.W. Cieľom kampane je oslava talentovaných osobností, ktoré oživujú mestá. Chcú ukázať tvorcom politiky pouličného umenia, že busking prináša kultúrny a spoločenský prospech rovnako obyvateľom mesta ako umelcom.

Kompletnú štúdiu možno nájsť na stránke projektu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  2. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  3. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  4. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 084
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 246
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 651
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 407
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 546
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 982
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 389
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 913
  9. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 3 011
  10. Najužitočnejšia appka 2 813