SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Bratislava podľa svetovej štúdie odrádza pouličných umelcov

Prieskum porovnával 46 miest na všetkých kontinentoch, na rozdiel od susednej Prahy, ktorá skončila na treťom mieste, je Bratislava hodnotená nepriaznivo.

(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Podľa celosvetového prieskumu Bratislava odrádza pouličných umelcov. Vyplýva to zo zverejnenej štúdie Beat of The Street.

Tá sa venuje situácii pouličného umenia vo svete za rok 2013 a je vôbec prvou správou, ktorá sa touto tematikou globálne zaoberá. Agentúru SITA o výsledkoch štúdie informovala Jana Kluková z PR agentúry PEPR Consulting.

Prieskum porovnával 46 miest na všetkých kontinentoch. Na rozdiel od susednej Prahy, ktorá skončila na treťom mieste, je Bratislava hodnotená nepriaznivo. Najlepšie v hodnotení vychádza Melburne a Sydney, najhoršie Mexico City, kde pouliční umelci môžu skončiť za mrežami.

Skryť Vypnúť reklamu

V správe, ktorú vypracovalo hnutie The Busking Project sa uvádza, že Bratislava je vďaka obmedzujúcemu systému povolení náročným miestom pre buskerov - pouličných umelcov. Miestne úrady podľa správy nepovažujú umenie v uliciach za pozitívny prejav kultúry na verejnom priestranstve a nesnažia sa ho podporovať.

O Prahe napríklad štúdia hovorí, že je vďaka svojej dobre premyslenej politike pouličného umenia považovaná za výborné miesto pre buskerov. Pouličné umenie je tu podporované a regulované spôsobom, ktorý prináša prospech všetkým zúčastneným.

„Pouličné umenie sa ako kultúrno-ekonomická hybná sila často prehliada. Napriek tomu predstavuje najbežnejší spôsob, ako môžu umelci napredovať v kariére, zlepšovať sa a robiť prácu, ktorú majú radi.

Skryť Vypnúť reklamu

Stále viac autorov urbanistických plánov hľadá stratégie, ktoré by pomohli vdýchnuť život stagnujúcim centrám miest. Pouličné umenie má potenciál zlepšiť ich povesť ako kultúrne bohatých miest vhodných pre život, prácu a turistiku," hovorí zakladateľ hnutia The Busking Project Nick Broad.

Austrálske mestá Melbourne a Sydney, ktoré skončili na čele rebríčka, majú nielen priateľský prístup k pouličnému umeniu, ale zapájajú samotných umelcov do tvorby pravidiel a do procesu rozhodovania.

Tieto mestá navyše využívajú príležitosť propagovať pouličné umenie ako prvok svojej kreatívnej a kultúrnej identity, pretože zistili, že pouličné umenie môže mať pozitívny vplyv na to, akým spôsobom ľudia vnímajú verejný priestor. Celkom odlišná situácia panuje v Mexico City, ktoré bolo vyhodnotené ako najmenej priateľské pre busking, ktorý je tu nelegálny a hrozí zaň dokonca trest odňatia slobody.

Skryť Vypnúť reklamu

Správa Beat of the Street je prvou fázou kampane "Busking Unbarred" (Busking bez zábran). Hnutie The Busking Project ju vypracovalo pre spoločnosť Tullamore D.E.W. Cieľom kampane je oslava talentovaných osobností, ktoré oživujú mestá. Chcú ukázať tvorcom politiky pouličného umenia, že busking prináša kultúrny a spoločenský prospech rovnako obyvateľom mesta ako umelcom.

Kompletnú štúdiu možno nájsť na stránke projektu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  4. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  5. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  6. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  7. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  8. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  9. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  10. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 29 338
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 26 665
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 940
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 566
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 395
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 005
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 500
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 424
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 322
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 002
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu