Na Poštovej vznikne trh s domácimi výrobkami, známy ako Nasch Markt

Mestská časť investuje do firmy, za to dostane do užívania časť Poštovej na dvadsať rokov.

BRATISLAVA. Domáce pečivo, cestoviny či syr, čerstvé ryby, exotické špeciality alebo ovocie a zeleninu aj to by mali čoskoro nájsť Bratislavčania na Poštovej ulici.

Po Viedni či Mníchove bude mať totiž svoj "Nasch Markt" aj Bratislava. V centre mesta pod holým nebom tak ľudia nájdu stánky s domácimi produktmi, ale napríklad aj rezané kvety či suveníry. Projekt dnes schválili staromestskí poslanci.

Mestskú časť oslovila s návrhom na spoluprácu obchodná spoločnosť Koliba Slovakia Plus. Tá totiž vlastní pozemok na rohu ulíc Poštovej a Obchodnej s výmerou vyše 1500 štvorcových metrov a stavať na ňom momentálne podľa územného plánu nemôže.

Samospráva tvrdí, že pre dlhodobo nevyriešené otázky územného plánovania ostáva neskultivovaným územím, priťahuje sociálnu patológiu a traumatizuje obyvateľov.

"Územie trpí mnohými neduhmi a slúži iba ako tranzitné miesto medzi Hodžovým námestím a Námestím SNP. Ľudia nám už dlho dávajú najavo, že majú záujem o trhy," vraví starostka mestskej časti Bratislava-Staré Mesto Tatiana Rosová (SDKÚ-DS).

Firma, ktorá je súčasťou skupiny prevádzkujúcej Freshmarket na Tomášikovej ulici, sa teraz rozhodla využiť aj tento pozemok pre trh. S mestskou časťou založí spoločný podnik - obchodnú spoločnosť Bratislavský Náš markt, ktorá bude formou nájmu prevádzkovať jednotlivé stánky.

Do spoločnosti mestská časť vloží 1000 eur, čo predstavuje 20 percent z minimálneho základného imania pri spoločnosti s ručením obmedzeným. Od samosprávy tiež dostane užívacie právo na 20 rokov k časti miestnej komunikácie na Poštovej ulici. To poslanci po dlhej diskusii odobrili.

Ako presne by mali stánky a priestor na Poštovej vyzerať, má určiť architektonická súťaž. Projektovú štúdiu s orientačným grafickým zobrazením predajných zariadení a iných súvisiacich prevádzok má na svoje náklady vypracovať Koliba Slovakia Plus.

"Nasch Markt" má dlhoročnú tradíciu v európskych metropolách. Vychádza z nemeckého slova naschen - mlsať, a je známy ako tradičné miesto na nakupovanie domácich produktov a čerstvých potravín, ako aj širokou ponukou delikates z celého sveta.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 154
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 992
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 578
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 266
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 216
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 097
  7. Rastie nám pokrivená generácia? 1 941
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 626
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 567
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 549