SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 21:34

V Petržalke sa bude za parkovanie platiť

Najväčšie sídlisko je preplnené autami. Zrejme už na budúci rok bude parkovanie spoplatnené. Ceny parkovného ešte neurčili. Po kritike ich z návrhu vyhodili.

V Petržalke je tak veľa áut, že pri parkovaní sa aj musia navzájom blokovať. Vodiči nechávajú odistenú ručnú brzdu a keď chce niekto odísť, susedovo auto potlačí nabok.V Petržalke je tak veľa áut, že pri parkovaní sa aj musia navzájom blokovať. Vodiči nechávajú odistenú ručnú brzdu a keď chce niekto odísť, susedovo auto potlačí nabok. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Agentúrne spravodajstvo sme nahradili autorským článkom denníka SME.

BRATISLAVA. Parkovanie v bratislavskej Petržalke už nebude zadarmo. Včera tamojší poslanci schválili nové pravidlá, podľa ktorých by si Petržalčania mali kupovať ročné parkovacie karty.

Petržalka už nechcela čakať na zvyšok mesta. Vedenie Bratislavy stále odkladá spoločné spoplatnenie a tak si určili vlastné pravidlá.

V Petržalke majú zrejme už na budúci rok vzniknúť zóny, kde bude možné parkovať len na predplatenú kartu.

Zostanú však aj bezplatné parkovacie miesta. Radnica včera neodpovedala, ktorá časť parkovacích miest to bude.

Skryť Vypnúť reklamu

Zvažovali aj tisícku

O cenách parkovného v Petržalke zatiaľ nerozhodli.

V pôvodnom materiáli bol podľa viacerých poslancov návrh, aby obyvatelia s trvalým pobytom platili 50 eur za rok za jedno auto a 300 eur za ďalšie. Návštevníci by potom platili ešte viac.

„Návštevník by tak parkoval v pozícii rezidenta, ale rádovo za viac, teda za tisíc eur a vyššiu cenu,“ povedal podľa TASR prednosta petržalského úradu Miroslav Štefánik.

Sumy však napokon z návrhu vypadli, poslanci o nich rozhodnú neskôr.

„Poslanci odsúhlasili, že rezidenčné karty nebude mestská časť vydávať na byt, ale na osoby,“ povedala petržalská hovorkyňa Michaela Platznerová. Ak teda v domácnosti žije viac ľudí s autom, vodičským a trvalým pobytom, každý z nich bude mať rovnaký nárok na rezidenčnú kartu.

Skryť Vypnúť reklamu

„Schválený materiál pritom neznamená, že sa prijaté zásady budú ihneď realizovať, je potrebné prijať ešte viac dokumentov, ale aj uskutočniť viac ďalších krokov,“ povedala hovorkyňa.

Bez debaty

Niektorí poslanci pre návrh kritizovali vedenie mestskej časti. Elena Pätoprstá (Zmena zdola) hovorila, že pôvodne navrhované poplatky boli neprimerané a s verejnosťou nekonzultované.

Aj poslanec Ján Hrčka (nezávislý) si myslí, že návrh nedostatočne komunikovali verejnosti. Po poslaneckých výhradách pôvodný návrh zmenili a deň pred zastupiteľstvom ho nahradili pozmeneným už bez cien.

Pätoprstá hovorí, že radnica dala prednosť rýchlemu výberu firmy na správu parkovania a výber parkovného pred tým, aby prizvala verejnosť na tvorbu pravidiel. Nasledovať totiž bude súťaž na spravujúcu firmu.

Skryť Vypnúť reklamu

Nadšený nie je ani bratislavský magistrát. „Primátor Milan Ftáčnik apeluje na mestské časti, aby pri definovaní rezidentských zón, miestnych parkovacích politík aktívne komunikovali s odbornými útvarmi magistrátu,“ reagoval riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy s tým, že budú proti vytláčaniu parkovacích áut „z vnútrosídliskových ciest spravovaných mestskými časťami na hlavné cesty “. Na otázku, či tým myslí nové pravidlá z Petržalky, odvetil, že hovorí všeobecne.

Petržalka podľa hovorkyne Platznerovej chce stavať aj parkovacie domy. „Samospráva naráža na komplikácie – od financií cez vlastnícke vzťahy až po protesty obyvateľov,“ povedala.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  2. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  5. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  10. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 079
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 896
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 898
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 355
  5. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 12 757
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 786
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 223
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 905
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 751
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 083
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu