SME
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Do vozového parku pribudol nový kĺbový trolejbus

Po povinnom odskúšaní a zácviku vodičov bude nasadený na najvyťaženejšie linky. Vozidlo je vybavené klimatizáciou, vonkajším kamerovým systémom a vyklápacou plošinou pre vozičkárov.

Ilustračná foto.Ilustračná foto. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Vozový park Dopravného podniku Bratislava dnes rozšíril nový dlhý kĺbový trolejbus Škoda 31 Tr SOR.

Po povinnom odskúšaní a zácviku vodičov bude nasadený na najvyťaženejšie linky. Trolejbus odvezie až 156 cestujúcich, je v ňom 50 miest na sedenie.

Povinné skúšky

Ako informoval generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi, vozidlo už dnes absolvuje povinnú tlakovú a technicko-bezpečnostnú skúšku.

V piatok ho DPB protokolárne prevezme od dodávateľa, spoločnosti Škoda Electric. Nové vozidlo umožní vyšší komfort cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu

"Trolejbus je nízkopodlažný a disponuje širšími uličkami medzi sedadlami. Nástup a výstup cestujúcich uľahčí aj tzv. kneeling, keď sa trolejbus dokáže nakloniť až k hrane chodníka," priblížil Belfi.

Vozidlo je vybavené klimatizáciou, vonkajším kamerovým systémom a vyklápacou plošinou pre vozičkárov.

Automatické počítanie cestujúcich

Rovnako ako u nových krátkych vozidiel, ktoré má DPB k dispozícii, aj dlhý kĺbový trolejbus je vybavený systémom automatického počítania cestujúcich.

"Pre nás to bude znamenať veľkú výhodu, lebo budeme disponovať exaktnými údajmi, na základe ktorých budeme môcť nasadzovať vozidlá podľa vyťaženosti jednotlivých liniek," povedal Belfi.

V nasledujúcich mesiacoch by sa mali na cestách objaviť ďalšie trolejbusy, v júli by ich malo byť približne desať. Súčasťou vozového parku DPB by do konca roku 2015 malo byť celkovo 120 nových trolejbusov.

SkryťVypnúť reklamu

Prečítajte si tiež:Verejnosť majú nadchnúť trolejbusyČítajte 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  3. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  6. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  7. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  8. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 12 904
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 731
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 057
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 495
  5. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 154
  6. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 032
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 388
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 217
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 22 592
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 7 995
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 7 316
  4. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 279
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 092
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 3 957
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 954
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 907
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu