Ivo Nesrovnal predstavil svoj volebný program

Menej stavebných úradov, návrat k projektu Filiálky či vytláčanie herní z mesta. To sú časti volebného programu kandidáta na post primátora za SDKÚ.

Kandidát na post primátora Ivo Nesrovnak (SDKÚ) na dnešnom brífingu pre médiá.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Súčasný mestský a krajský poslanec chce od dnešného dňa viac chodiť do ulíc predstavovať svoj program a komunikovať s ľuďmi.

Spolu s množstvom svojich kolegov dnes zvolal novinárov na Námestie SNP, aby im oznámil, že dnes začína intenzívnejšie komunikovať s Bratislavčanmi. "Toto je začiatok intenzívnej časti prípravy na komunálne voľby," vyhlásil.

Výstavba, doprava, čistota

Nesrovnal tvrdí, že v hlavnom meste chce riešiť najmä tri problémy výstavbu, dopravu a čistotu. V oblasti výstavby chce zredukovať množstvo stavebných úradov a z existujúcich 15 chce vytvoriť len štyri, ktoré majú byť silnejšie.

"Systém treba zjednodušiť. Zjednotí sa tak výklad územného plánu, ubudne úradníkov a tí zvyšní sa budú môcť špecializovať. Zrýchli sa tiež rozhodovanie a ušetria finančné prostriedky," vysvetlil.

Štyri nové stavebné úrady by mali podľa neho sídliť v okresoch, ktorých má Bratislava päť. Viac chce kandidát na post primátora dozerať aj na to, aby investori dodržiavali územný plán a podieľali sa na rozvoji územia, na ktorom podnikajú.

Pri doprave chce Nesrovnal riešiť dopravné zápchy aj parkovanie. "Zásadným riešením mestskej dopravy je zapojenie železnice do prepravy ľudí v Bratislave. V meste je totiž 80 kilometrov železničnej trate, ktorá je nevyužitá," podotkol.

Návrat k projektu Filiálka

Predpokladom k tomu má byť podľa neho návrat k projektu Filiálka. Výstavbu novej vlakovej trate s podzemným tunelom, ktorá mala prepojiť Predmestie so stanicou Filiálka pri Trnavskom mýte stopol minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) ešte na jeseň 2012.

"Treba prepojiť sever Bratislavy s juhom cez Starý most. Ten musí byť schopný ponúknuť prepravu pre ľahké železničné vozidlá a podľa mojich informácií je to možné," zdôraznil.

Zaviesť chce Nesrovnal aj jednotnú parkovaciu politiku. Na tej sa v meste roky pracovalo, ale poslanci materiál nakoniec neschválili.

Za jedno námestie či ulicu nemôže byť tiež zodpovedné aj mesto aj mestská časť, myslí si ďalej Nesrovnal. "Jeden priestor musí mať jedného pána. Ľudia nerozlišujú aké priestranstvo komu patrí, musí sa preto vytvoriť systém, aby bola jasná zodpovednosť za priestor," zdôraznil Nesrovnal.

Za upratovanie ulice by mala byť napríklad podľa neho zodpovedná mestská časť aj s potrebnými financiami. Poslanec chce riešiť aj množstvo grafitov v meste, regulovať vonkajšiu reklamu či vytláčať z Bratislavy herne a kasína.

O stoličku bratislavského primátora sa bude v jesenných komunálnych voľbách uchádzať súčasná hlava mesta Milan Ftáčnik, neúspešný kandidát na post prezidenta SR Milan Kňažko a tiež fotograf Andrej Palacko.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  3. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  4. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  5. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  6. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  10. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  1. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  2. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  3. Slovensko spieva koledy
  4. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  5. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  6. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  7. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  8. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  9. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  10. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 50 452
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 552
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 073
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 8 591
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 7 990
  6. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 785
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 836
  8. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 747
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 5 619
  10. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 5 535