SME

Mestu nevyhovuje finančné zaťaženie z integrovanej dopravy

Hlavné mesto trvá na znížení finančných dopadov z integrovanej dopravy tak, aby nemuselo doplácať viac ako mu to z prínosov pre jeho obyvateľov prislúcha.

BRATISLAVA. Spustenie druhej etapy integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji je po technickej stránke pripravené.

Hlavné mesto však prejavilo vôľu vydať súhlas so spustením druhej etapy integrovanej dopravy len v prípade, že mu predložia záruky o dopravno-optimalizačných opatreniach a dohodu o podstatnom znížení finančného zaťaženia hlavného mesta zo strany spoločnosti Bratislavská integrovaná doprava a ostatných partnerov v integrovanom systéme, informoval hovorca Bratislavy Stanislav Ščepán.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"O splnení týchto podmienok sa zatiaľ neúspešne rokuje s Bratislavskou integrovanou dopravou a ostatnými objednávateľmi služieb vo verejnom záujme," povedal Ščepán.

Hlavné mesto trvá na znížení finančných dopadov tak, aby nemuselo na zavedení druhej etapy integrovanej dopravy doplácať viac, ako mu to z prínosov pre jeho obyvateľov prislúcha.

Pracovníci magistrátu a Bratislavskej integrovanej dopravy sa stretli v máji a záverom stretnutia podľa Ščepána bolo, že príprava návrhu dopravnej optimalizácie vrátane potrebných dopravných prieskumov môže trvať aj rok.

Ščepán dodal, budú sa musieť zaoberať aj finančnými vzťahmi, pričom konkrétny kľúč delenia strát z integrovanej dopravy bude po prerokovaní výsledkom písomnej dohody všetkých objednávateľov. Prípravu návrhu dohody a predbežné prerokovanie jej obsahu má zabezpečiť spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava.

SkryťVypnúť reklamu

Stále rokujú

Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava informovala, že na spustenie ďalšej etapy je potrebné súhlasné stanovisko všetkých objednávateľov dopravných výkonov v regióne - Bratislavského samosprávneho kraja, ministerstva dopravy a hlavného mesta.

Pri testovacej prevádzke druhej etapy integrovanej dopravy odstránili podľa hovorkyne Bratislavského samosprávneho kraja Ivety Tyšlerovej všetky nedostatky a dopravcovia sú pripravení na inštaláciu nových systémov do svojich vozidiel.

Ako však dodala, objednávatelia dopravných výkonov stále rokujú o podmienkach a pravidlách prevádzkovania integrovaného dopravného systému.

Hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa potvrdil, že na ministerstvo zatiaľ nedoručili žiadosť na odsúhlasenie druhej etapy, ktorá by mala okrem iného aj jasne určiť mieru spolufinancovania jednotlivých aktérov.

SkryťVypnúť reklamu

"Hneď, ako budú tieto záležitosti uzavreté v zmysle schválenej Koncepcie bratislavskej integrovanej dopravy, je ministerstvo pripravené odobriť rozšírenie integrovaného systému tak, aby jeho výhody mohlo čo najskôr využiť čo najviac ľudí," informoval Kóňa.

Možnosť kombinovať

Druhá etapa integrovaného dopravného systému bude znamenať integráciu celého Bratislavského kraja a vybraných obcí Trnavského kraja.

Spoločná dopravná a tarifná ponuka Dopravného podniku Bratislava, autobusového dopravcu Slovak Lines a Železničnej spoločnosti Slovensko umožní cestujúcim ľubovoľne kombinovať viaceré druhy dopravy bez ohľadu na to, ktorý dopravca ich prevádzkuje.

Prvá a druhá etapa integrovaného dopravného systému je určená pravidelným cestujúcim, ktorí na prepravu využívajú predplatné cestovné lístky. Možnosť využívať jednorazový cestovný lístok príde v ďalších etapách.

Generálny riaditeľ Bratislavskej integrovanej dopravy Rastislav Cenký 31. marca povedal, že spustenie druhej etapy integrovanej dopravy odhaduje na polovicu roka.

Prvá etapa integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji sa začala 1. júna 2013 s trojmesačným odkladom pre technické nedostatky počas posledného testovania softvéru.

O zavedení druhej etapy sa hovorí už dlhšie. O pláne Bratislavskej integrovanej dopravy pripraviť do konca roka 2013 rozšírenie integrovaného dopravného systému na celé územie Bratislavského kraja informovala Margareta Gačková z BID už 10. septembra.

Následne Cenký 11. decembra potvrdil, že prípravné práce na spustenie druhej etapy integrovaného dopravného systému dokončia u dopravcov do konca decembra a dodal, že systém aj všetkých dopravcov zapojených do systému následne overí neverejná skúšobná prevádzka.

Konečné rozhodnutie o termíne spustenia druhej etapy malo podľa Cenkého padnúť až po vykonaní všetkých kontrol. Hovorkyňa Bratislavskej integrovanej dopravy Viktória Lancošová následne 13. marca informovala, že testovanie systémov pred spustením druhej etapy dokončia na prelome marca a apríla.

Doprava
Odoberať tému

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 966
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 108
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 5 182
  4. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 4 635
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 593
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 947
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 3 717
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 593
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 83 398
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 619
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 208
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 886
  5. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 4 422
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 844
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 476
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 206
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťZatvoriť reklamu