SME
Pondelok, 16. máj, 2022 | Meniny má Svetozár

Mestu nevyhovuje finančné zaťaženie z integrovanej dopravy

Hlavné mesto trvá na znížení finančných dopadov z integrovanej dopravy tak, aby nemuselo doplácať viac ako mu to z prínosov pre jeho obyvateľov prislúcha.

BRATISLAVA. Spustenie druhej etapy integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji je po technickej stránke pripravené.

Hlavné mesto však prejavilo vôľu vydať súhlas so spustením druhej etapy integrovanej dopravy len v prípade, že mu predložia záruky o dopravno-optimalizačných opatreniach a dohodu o podstatnom znížení finančného zaťaženia hlavného mesta zo strany spoločnosti Bratislavská integrovaná doprava a ostatných partnerov v integrovanom systéme, informoval hovorca Bratislavy Stanislav Ščepán.

SkryťVypnúť reklamu

"O splnení týchto podmienok sa zatiaľ neúspešne rokuje s Bratislavskou integrovanou dopravou a ostatnými objednávateľmi služieb vo verejnom záujme," povedal Ščepán.

Hlavné mesto trvá na znížení finančných dopadov tak, aby nemuselo na zavedení druhej etapy integrovanej dopravy doplácať viac, ako mu to z prínosov pre jeho obyvateľov prislúcha.

Pracovníci magistrátu a Bratislavskej integrovanej dopravy sa stretli v máji a záverom stretnutia podľa Ščepána bolo, že príprava návrhu dopravnej optimalizácie vrátane potrebných dopravných prieskumov môže trvať aj rok.

Ščepán dodal, budú sa musieť zaoberať aj finančnými vzťahmi, pričom konkrétny kľúč delenia strát z integrovanej dopravy bude po prerokovaní výsledkom písomnej dohody všetkých objednávateľov. Prípravu návrhu dohody a predbežné prerokovanie jej obsahu má zabezpečiť spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava.

SkryťVypnúť reklamu

Stále rokujú

Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava informovala, že na spustenie ďalšej etapy je potrebné súhlasné stanovisko všetkých objednávateľov dopravných výkonov v regióne - Bratislavského samosprávneho kraja, ministerstva dopravy a hlavného mesta.

Pri testovacej prevádzke druhej etapy integrovanej dopravy odstránili podľa hovorkyne Bratislavského samosprávneho kraja Ivety Tyšlerovej všetky nedostatky a dopravcovia sú pripravení na inštaláciu nových systémov do svojich vozidiel.

Ako však dodala, objednávatelia dopravných výkonov stále rokujú o podmienkach a pravidlách prevádzkovania integrovaného dopravného systému.

Hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa potvrdil, že na ministerstvo zatiaľ nedoručili žiadosť na odsúhlasenie druhej etapy, ktorá by mala okrem iného aj jasne určiť mieru spolufinancovania jednotlivých aktérov.

SkryťVypnúť reklamu

"Hneď, ako budú tieto záležitosti uzavreté v zmysle schválenej Koncepcie bratislavskej integrovanej dopravy, je ministerstvo pripravené odobriť rozšírenie integrovaného systému tak, aby jeho výhody mohlo čo najskôr využiť čo najviac ľudí," informoval Kóňa.

Možnosť kombinovať

Druhá etapa integrovaného dopravného systému bude znamenať integráciu celého Bratislavského kraja a vybraných obcí Trnavského kraja.

Spoločná dopravná a tarifná ponuka Dopravného podniku Bratislava, autobusového dopravcu Slovak Lines a Železničnej spoločnosti Slovensko umožní cestujúcim ľubovoľne kombinovať viaceré druhy dopravy bez ohľadu na to, ktorý dopravca ich prevádzkuje.

Prvá a druhá etapa integrovaného dopravného systému je určená pravidelným cestujúcim, ktorí na prepravu využívajú predplatné cestovné lístky. Možnosť využívať jednorazový cestovný lístok príde v ďalších etapách.

Generálny riaditeľ Bratislavskej integrovanej dopravy Rastislav Cenký 31. marca povedal, že spustenie druhej etapy integrovanej dopravy odhaduje na polovicu roka.

Prvá etapa integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji sa začala 1. júna 2013 s trojmesačným odkladom pre technické nedostatky počas posledného testovania softvéru.

O zavedení druhej etapy sa hovorí už dlhšie. O pláne Bratislavskej integrovanej dopravy pripraviť do konca roka 2013 rozšírenie integrovaného dopravného systému na celé územie Bratislavského kraja informovala Margareta Gačková z BID už 10. septembra.

Následne Cenký 11. decembra potvrdil, že prípravné práce na spustenie druhej etapy integrovaného dopravného systému dokončia u dopravcov do konca decembra a dodal, že systém aj všetkých dopravcov zapojených do systému následne overí neverejná skúšobná prevádzka.

Konečné rozhodnutie o termíne spustenia druhej etapy malo podľa Cenkého padnúť až po vykonaní všetkých kontrol. Hovorkyňa Bratislavskej integrovanej dopravy Viktória Lancošová následne 13. marca informovala, že testovanie systémov pred spustením druhej etapy dokončia na prelome marca a apríla.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. S jazykom vám pomôže elektronický prekladač Vasco Translator M3
  2. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  2. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  4. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  5. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 690
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 050
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 5 996
  4. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 4 068
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 211
  6. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 005
  7. Manuál k výsadbe priesad 1 967
  8. Unikátna kniha vás naučí zvládať nástrahy internetu 1 655
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 18 322
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 452
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 160
  4. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 7 103
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 706
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa pravdepodobne ešte neskončil. Aktuálne informácie 3 275
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 017
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 978
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťZatvoriť reklamu