SME

Začiatok druhej etapy integrovanej dopravy je stále neznámy

Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava je pripravená na spustenie druhej etapy Integrovaného dopravného systému, stále sa však čaká na súhlasné stanovisko všetkých objednávateľov dopravných výkonov.

Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava je pripravená na spustenie druhej etapy Integrovaného dopravného systému, stále sa však čaká na súhlasné stanovisko všetkých objednávateľov dopravných výkonov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava je pripravená na spustenie druhej etapy Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja na území Senca, Pezinka a vybraných obcí Trnavského kraja.

Na spustenie ďalšej etapy je však potrebné súhlasné stanovisko všetkých objednávateľov dopravných výkonov v regióne - Bratislavského samosprávneho kraja, ministerstva dopravy a hlavného mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Informovala o tom hovorkyňa Bratislavskej integrovanej dopravy Viktória Lancošová s tým, že presný termín spustenia druhej etapy dopravného systému zatiaľ nevie potvrdiť.

Bratislavský a Trnavský kraj

"Na prelome mesiacov marec a apríl sme ukončili testovacie práce, počas ktorých neboli zistené žiadne vážne nedostatky. Po technickej stránke je Bratislavská integrovaná doprava pripravená na spustenie druhej etapy podľa pôvodného zámeru," informovala Lancošová.

Druhá etapa integrovaného dopravného systému bude znamenať integráciu celého Bratislavského kraja a vybraných obcí Trnavského kraja.

"Po spustení prvej etapy integrovaného dopravného systému v okrese Malacky, keď došlo k tarifnej integrácii troch dopravcov prevádzkujúcich verejnú osobnú dopravu na území hlavného mesta Bratislavy a v regióne Záhorie, budú môcť v rámci druhej etapy cestovať na jeden cestovný lístok už aj obyvatelia Pezinského a Seneckého okresu a vybraných obcí Trnavského kraja," informovala v decembri minulého roka Gabriela Miškovičová z BID.

SkryťVypnúť reklamu

Dodala, že k dvom mestským zónam na území Bratislavy a 19 regionálnym zónam v okrese Malacky pribudne aj šesť nových v regióne Záhorie a 23 zón v Pezinskom a Seneckom okrese a vybraných obciach Trnavského kraja.

Spoločná dopravná a tarifná ponuka Dopravného podniku Bratislava, autobusového dopravcu Slovak Lines a Železničnej spoločnosti Slovensko umožní cestujúcim v Bratislavskom kraji ľubovoľne kombinovať viaceré druhy dopravy bez ohľadu na to, ktorý dopravca ich prevádzkuje.

Spustenie druhej etapy

Prvá a druhá etapa integrovaného dopravného systému je určená pravidelným cestujúcim, ktorí na prepravu využívajú predplatné cestovné lístky. Možnosť využívať jednorazový cestovný lístok príde v ďalších etapách.

"Pri kúpe predplatných cestovných lístkov si cestujúci vyberie zo schémy zón tie, cez ktoré chce cestovať. Podľa počtu a druhu zvolených zón, ktoré sú označené číslami, sa cestujúcemu vypočíta cestovné," informovala Miškovičová.

SkryťVypnúť reklamu

Generálny riaditeľ Bratislavskej integrovanej dopravy Rastislav Cenký 31. marca povedal, že spustenie druhej etapy integrovanej dopravy odhaduje na polovicu roka.

Prvá etapa integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji sa začala 1. júna 2013 s trojmesačným odkladom pre technické nedostatky počas posledného testovania softvéru. O zavedení druhej etapy sa hovorí už dlhšie.

O pláne Bratislavskej integrovanej dopravy pripraviť do konca roka 2013 rozšírenie integrovaného dopravného systému (IDS) na celé územie Bratislavského kraja informovala Margareta Gačková z BID už 10. septembra.

Následne Cenký 11. decembra potvrdil, že prípravné práce na spustenie druhej etapy integrovaného dopravného systému dokončia u dopravcov do konca decembra a dodal, že systém aj všetkých dopravcov zapojených do systému následne overí neverejná skúšobná prevádzka.

Konečné rozhodnutie o termíne spustenia druhej etapy malo podľa Cenkého padnúť až po vykonaní všetkých kontrol.

Lancošová následne 13. marca informovala, že testovanie systémov pred spustením druhej etapy dokončia na prelome marca a apríla.

to;mt;bl

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 25 441
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 632
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 930
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 321
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 230
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 878
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 674
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 162
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 651
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 444
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 486
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 461
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 371
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 301
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu