SME
Pondelok, 16. máj, 2022 | Meniny má Svetozár

Začiatok druhej etapy integrovanej dopravy je stále neznámy

Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava je pripravená na spustenie druhej etapy Integrovaného dopravného systému, stále sa však čaká na súhlasné stanovisko všetkých objednávateľov dopravných výkonov.

Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava je pripravená na spustenie druhej etapy Integrovaného dopravného systému, stále sa však čaká na súhlasné stanovisko všetkých objednávateľov dopravných výkonov.

BRATISLAVA. Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava je pripravená na spustenie druhej etapy Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja na území Senca, Pezinka a vybraných obcí Trnavského kraja.

Na spustenie ďalšej etapy je však potrebné súhlasné stanovisko všetkých objednávateľov dopravných výkonov v regióne - Bratislavského samosprávneho kraja, ministerstva dopravy a hlavného mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Informovala o tom hovorkyňa Bratislavskej integrovanej dopravy Viktória Lancošová s tým, že presný termín spustenia druhej etapy dopravného systému zatiaľ nevie potvrdiť.

Bratislavský a Trnavský kraj

"Na prelome mesiacov marec a apríl sme ukončili testovacie práce, počas ktorých neboli zistené žiadne vážne nedostatky. Po technickej stránke je Bratislavská integrovaná doprava pripravená na spustenie druhej etapy podľa pôvodného zámeru," informovala Lancošová.

Druhá etapa integrovaného dopravného systému bude znamenať integráciu celého Bratislavského kraja a vybraných obcí Trnavského kraja.

"Po spustení prvej etapy integrovaného dopravného systému v okrese Malacky, keď došlo k tarifnej integrácii troch dopravcov prevádzkujúcich verejnú osobnú dopravu na území hlavného mesta Bratislavy a v regióne Záhorie, budú môcť v rámci druhej etapy cestovať na jeden cestovný lístok už aj obyvatelia Pezinského a Seneckého okresu a vybraných obcí Trnavského kraja," informovala v decembri minulého roka Gabriela Miškovičová z BID.

SkryťVypnúť reklamu

Dodala, že k dvom mestským zónam na území Bratislavy a 19 regionálnym zónam v okrese Malacky pribudne aj šesť nových v regióne Záhorie a 23 zón v Pezinskom a Seneckom okrese a vybraných obciach Trnavského kraja.

Spoločná dopravná a tarifná ponuka Dopravného podniku Bratislava, autobusového dopravcu Slovak Lines a Železničnej spoločnosti Slovensko umožní cestujúcim v Bratislavskom kraji ľubovoľne kombinovať viaceré druhy dopravy bez ohľadu na to, ktorý dopravca ich prevádzkuje.

Spustenie druhej etapy

Prvá a druhá etapa integrovaného dopravného systému je určená pravidelným cestujúcim, ktorí na prepravu využívajú predplatné cestovné lístky. Možnosť využívať jednorazový cestovný lístok príde v ďalších etapách.

"Pri kúpe predplatných cestovných lístkov si cestujúci vyberie zo schémy zón tie, cez ktoré chce cestovať. Podľa počtu a druhu zvolených zón, ktoré sú označené číslami, sa cestujúcemu vypočíta cestovné," informovala Miškovičová.

SkryťVypnúť reklamu

Generálny riaditeľ Bratislavskej integrovanej dopravy Rastislav Cenký 31. marca povedal, že spustenie druhej etapy integrovanej dopravy odhaduje na polovicu roka.

Prvá etapa integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji sa začala 1. júna 2013 s trojmesačným odkladom pre technické nedostatky počas posledného testovania softvéru. O zavedení druhej etapy sa hovorí už dlhšie.

O pláne Bratislavskej integrovanej dopravy pripraviť do konca roka 2013 rozšírenie integrovaného dopravného systému (IDS) na celé územie Bratislavského kraja informovala Margareta Gačková z BID už 10. septembra.

Následne Cenký 11. decembra potvrdil, že prípravné práce na spustenie druhej etapy integrovaného dopravného systému dokončia u dopravcov do konca decembra a dodal, že systém aj všetkých dopravcov zapojených do systému následne overí neverejná skúšobná prevádzka.

Konečné rozhodnutie o termíne spustenia druhej etapy malo podľa Cenkého padnúť až po vykonaní všetkých kontrol.

Lancošová následne 13. marca informovala, že testovanie systémov pred spustením druhej etapy dokončia na prelome marca a apríla.

to;mt;bl

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. S jazykom vám pomôže elektronický prekladač Vasco Translator M3
  2. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  2. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  5. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  6. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  7. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 691
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 121
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 034
  4. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 3 842
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 227
  6. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 009
  7. Manuál k výsadbe priesad 1 895
  8. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 1 743
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 18 726
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 473
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 164
  4. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 6 824
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 868
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa pravdepodobne ešte neskončil. Aktuálne informácie 3 443
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 054
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 967
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťZatvoriť reklamu