SME

Pre opravu mosta obmedzili vlaky z Viedne do Bratislavy

Červený most nad Železnou studienkou budú opravovať do novembra. Niektoré vlaky preto skončia v Lamači.

Po Červenom moste, ktorý vedie ponad Železnú studienku, prešiel prvý vlak v roku 1848.Po Červenom moste, ktorý vedie ponad Železnú studienku, prešiel prvý vlak v roku 1848. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Desať z vlakov medzi Viedňou a Bratislavou nebude do 8. novembra jazdiť až na Hlavnú stanicu. Železnice opravujú Červený most, ktorý vedie ponad Železnú studienku. Používa sa tam len jedna koľaj.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Vážení cestujúci, tento vlak pre práce na trati končí už v stanici Lamač,“ zaznieva hlas výpravcu vo vlaku z Viedne na bratislavskú Hlavnú stanicu. Vzápätí oznam niektorý zo sprievodcov zopakuje aj v angličtine a nemčine.

Z Lamača sa na Hlavnú stanicu dá dostať vlakmi smerujúcimi zo Záhoria. Počas rekonštrukcie tam budú premávať, až na jeden, všetky.

SkryťVypnúť reklamu

Rakúsko verzus Záhorie

História

Červený most

  • prvý vlak po ňom prešiel v roku 1848;

  • počas 2. svetovej vojny ho nacisti vyhodili do vzduchu;

  • nazvali ho podľa pôvodnej tehlovej konštrukcie polkruhových klenieb;

  • denne po ňom jazdieva 92 vlakov;

  • počas opráv je prejazdná len jedna koľaj.

„Bola to veľká dilema,“ hovorí o výbere vlakov, ktoré počas opráv končia už v Lamači, hovorkyňa Železničnej spoločnosti Slovensko Jana Morháčová.

Vyberať museli medzi vnútroštátnymi spojmi na Záhorie, ktorými denne dochádzajú ľudia do práce aj školy, a medzi spojmi do Viedne, ktorými do Bratislavy najmä v lete cestujú aj turisti.

Analyzovali počty cestujúcich a vybrali spoje, ktorých skrátená trasa spôsobí ťažkosti čo najmenšiemu počtu cestujúcich.

„V čase dopravnej špičky cestuje na linke z Bratislavy do Viedne a späť v jednom vlaku približne 150 ľudí, ale na linke Bratislava – Malacky – Kúty až zhruba 600,“ vysvetľuje hovorkyňa.

SkryťVypnúť reklamu

Vlaky vybrali aj tak, aby nikdy neboli obmedzené dva spoje za sebou. „Po každom vlaku s obmedzením ide do hodiny vlak bez obmedzenia,“ hovorí Morháčová. Do Viedne navyše jazdia priame spoje aj zo stanice v Petržalke.

Opravovať trať mimo hlavnej turistickej sezóny nemohli. „Práce sa nedajú robiť v zimnom období,“ hovorí za Železnice SR, ktoré spravujú trať, Ľubomír Mitas.

Dlhšie v práci

Výluka nepotešila najmä ľudí, ktorí cestujú do Viedne za prácou. Mesačný lístok ich stojí 115 eur. „Snažím sa upraviť si pracovný čas a povinnosti tak, aby sa ma výluky čo najmenej dotkli,“ hovorí Martin pracujúci vo Viedni.

Aby sa vyhol prestupovaniu v Lamači, chodí do práce o hodinu neskôr. „Samozrejme musím zostať v práci dlhšie, čiže neprídem domov okolo 18:45 ako bežne, ale až pred ôsmou, čo je naozaj veľmi neskoro,“ hovorí.

SkryťVypnúť reklamu

Cyklista Rasťo cestuje radšej z Petržalky. „Musím ráno chodiť na bicykli do Petržalky, čo je namiesto sedem minút 25 minút cesty.“

Cestujúcich z Viedne na skrátenú trasu informujú panely s odchodmi vlakov, a plagáty v slovenčine aj nemčine na stanici aj v samotných vlakoch.

Rýchlejšie nepôjdu

„Úpravy na železničnom moste pozostávajú z výmeny a sanácie prvkov nosnej konštrukcie, kompletnej výmeny železničného zvršku a náprave technického stavu spodnej stavby,“ popisuje Mitas.

Po dokončení prác sa rýchlosť cesty medzi Bratislavou a Viedňou podľa železníc nezvýši. „Nejde o zmenu parametrov trate, ale o opravu a rekonštrukciu, ktorú si most už vyžadoval, teda o bezpečnosť železničnej dopravy,“ hovorí Mitas.

Cesta z bratislavskej na viedenskú hlavnú stanicu trvá hodinu a päť minút, úsek medzi Hlavnou stanicou a hranicami vlak prejde asi za 20 minút.

Vlaková stanica v Lamači, v ktorej treba na ceste z Viedne do Bratislavy v niektorých prípadoch prestúpiť.
FOTO: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  2. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  3. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  4. Čo bude toto leto in?
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  2. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  3. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  4. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Čo bude toto leto in?
  7. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  8. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 467
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 875
  3. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 6 459
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 636
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 4 149
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 345
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 940
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 454
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 399
  2. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 540
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 435
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 131
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 136
  6. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 052
  7. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 021
  8. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 714
  1. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
  2. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  3. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  4. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  5. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  6. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  7. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  8. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
SkryťZatvoriť reklamu