AKTUALIZOVANÉ 14:47

Električku chcú predĺžiť po Bory, trolejbusy po Dlhé diely

Hlavné mesto chystá zmeny v ďalších rokoch v mestskej hromadnej dobrave. Chce rozvíjať najmä dopravu, ktorá je založená na elektrickom pohone, teda električky a trolejbusy.

Ilustračná foto.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Električka v bratislavskej Dúbravke by mala po novom pokračovať až po novú lokalitu Bory a tú, ktorá dnes končí na Zlatých pieskoch, by mali predĺžiť až po Železničnú stanicu Vajnory.

Na Dlhé diely by zase Bratislavčanov už nemal z Hlavnej stanice voziť autobus, ale trolejbus. Aj takého zmeny chystá hlavné mesto v ďalších rokoch. Bratislavskí poslanci schválili doplnok ku koncepcii, v ktorej mesto plánuje, ako rozvíjať mestskú hromadnú dopravu.

Trolejbus medzi Mlynskou dolinou a Karlovou Vsou

Mesto chce v budúcnosti rozvíjať najmä dopravu, ktorá je založená na elektrickom pohone, teda električky a trolejbusy.

"Tento druh MHD neprodukuje škodlivé exhaláty a je to v súlade s dohovorom primátorov a starostov znížiť emisie," vysvetľuje poradca primátora Michal Feik. Signatári dohovoru sa zaviazali splniť cieľ Európskej únie a do roku 2020 znížiť emisie CO2 o 20 percent.

Aj preto chce mesto ďalej rozširovať trolejbusovú sieť a napríklad vymeniť autobusy, ktoré dnes vozia Bratislavčanov medzi Hlavnou stanicou a Dlhými dielmi, za trolejbusy.

Po novom by mala vzniknúť trolejbusová trať medzi Mlynskou dolinou a Karlovou Vsou, kde by sa napojila na súčasnú trať Molecova - Kuklovská.

Aj linka číslo 32, ktorá dnes premáva medzi Kuklovskou a Hlavnou stanicou, by sa tak mohla stať trolejbusovou. Riešiť by sa totiž malo aj prepojenie na Kramáre a možnosť odbočenia na stanicu v smere od Pražskej ulice.

V novej koncepcii mesto uvažuje aj s vybudovaním trolejbusovej trate cez most Apollo po Bosákovu ulicu v Petržalke k novej električkovej trati, ktorá je dnes vo výstavbe.

Električky chce zatiaľ mesto predlžovať v smere do Devínskej Novej Vsi a do Vajnor. Dúbravská radiála dnes končí na zastávke Pri kríži.

Terminály na prestup z električky na vlak

Po novom by mala ísť v prvej etape až po lokalitu Bory, kde dnes vyrastá nové obchodné centrum a vzniká nový priestor na bývanie. Železnice Slovenskej republiky sa zároveň chystajú vybudovať v Bratislave sedem terminálov, kde by cestujúci mohli prestúpiť z vlaku na električku či prímestskú dopravu.

Ten by mohol byť práve pri predĺžení električky z Dúbravky. "Cestujúci, ktorí prichádzajú vlakom zo Záhoria, pohodlne prestúpia a komfortne sa dostanú do Dúbravky či Karlovej Vsi," podotkol Feik.

V ďalších etapách chce mesto trať predĺžiť až do Devínskej Novej Vsi. ŽSR už vysúťažilo spoločnosť, ktorá pripravuje projektovú dokumentáciu na výstavbu terminálov integrovanej osobnej prepravy.

Vajnorská radiála má zase pokračovať po stanicu vo Vajnoroch. "Ľudia budú môcť chodiť do Vajnor aj inak ako autobusom alebo autom.

Štúdia uskutočniteľnosti

Na cestách do tejto mestskej časti dnes totiž vznikajú zápchy, cesta nie je dimenzovaná na veľkú dopravu," vysvetlil Feik. Pri električke do Vajnor má vzniknúť ďalší prestupný terminál medzi MHD a železnicou.

Všetky projekty má mesto začať realizovať až po spracovaní územného generelu dopravy, kde už má mesto vysúťaženého dodávateľa.

Približne o dva roky by sa tak malo začať pracovať na štúdii uskutočniteľnosti. Projekty chce mesto zaplatiť z eurofondov.

"Rozširovanie električkovej siete na Bory či do Vajnor síce nie je otázka tohto ani budúceho roka, ale je potrebné mať koncepciu a mať pripravenú projektovú dokumentáciu," zdôraznil Feik.

Mestskí poslanci schválili Koncepciu rozvoja MHD v Bratislave ešte vlani. Mesto chcelo totiž začať podporovať verejnú dopravu.

Za posledných dvadsať rokov podľa Feika klesol podiel cestujúcich v MHD zo 75 na približne 50 percent. "Aj keď podiel verejnej dopravy v Bratislave je v porovnaní s inými metropolami stále dobrý, trend vo svete je, žiaľ, opačný ako v Bratislave," dodal Feik.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 025
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 848
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 876
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 417
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 172
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 510
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 4 419
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 682
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 004
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 769

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop