SME

Električkovú trať v Dúbravke majú začať opravovať najneskôr koncom júna

Dúbravskú električkovú trať, ktorá je dnes v havarijnom stave, by mali začať opravovať koncom júna.

Opravy mali začať v apríli, no zdržala ich námietka jedného z uchádzačov verejného obstarávania, ktorý ju nakoniec stiahol.

DÚBRAVKA. Električkovú trať v bratislavskej Dúbravke, ktorá je dnes v havarijnom stave a vozidlá ňou musia jazdiť zníženou rýchlosťou, by mali začať modernizovať najneskôr koncom júna. Takýto termín najnovšie odhaduje hlavný dopravný inžinier mesta Tibor Schlosser.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Pravdepodobne v najbližších dňoch bude vyhlásený víťaz verejnej súťaže," uviedol počas tohtotýždňového rokovania mestského zastupiteľstva.

SkryťVypnúť reklamu

Pôvodne avizovaný termín bol apríl. Tender zdržala námietka jedného z uchádzačov, ktorý sa na Úrade pre verejné obstarávanie (ÚVO) sťažoval na podmienky v súťažných podkladoch. Nakoniec však svoju námietku stiahol.

Predpokladaná hodnota zákazky na modernizáciu trate je vyše 10,5 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty a projekt je spolufinancovaný z Operačného programu Doprava. O víťazovi mala rozhodnúť cena.

Štyri mesiace

Na električkovej trati sa bude podľa Schlossera vymieňať koľajový zvršok aj spodok, ako aj vrchné vedenie. Mesto zmodernizuje trať v úseku od Hanulovej k ulici Pri kríži. Takto by mala s prácami postupovať aj víťazná firma.

"K dispozícii bude mať zhotoviteľ celý úsek trasy. V projektovej dokumentácii na stavebné povolenie je navrhnutý plán organizácie výstavby, tento si však môže zhotoviteľ vždy zmeniť podľa svojho," vysvetlil Schlosser. Práce by mali podľa jeho slov trvať asi štyri mesiace.

SkryťVypnúť reklamu

Bez obmedzení na ceste

Hlavný dopravný inžinier podobné obmedzenia, aké sú dnes na inom úseku v Bratislave, Štúrovej ulici, nepredpokladá. "Električková trať je na samostatnom telese, je tam dostatočný priestor," podotkol. Autá by preto podľa jeho slov obmedzené byť nemali.

V miestach, kde sa práve bude vyberať alebo ukladať električková trať, ich však zrejme z dvoch pruhov obmedzia na jeden. "Komunikáciu ale v nejakých dlhých úsekoch nezavrieme."

Električky počas opráv nahradí mesto autobusmi. Schlosser vysvetľuje, že náhradná autobusová doprava pôjde zrejme od miesta, kde sa v Karlovej Vsi otáčajú električky.

Vylepšia aj zastávky

Modernizáciou majú prejsť aj električkové zastávky a nástupištia. V Dúbravke by mali tiež vzniknúť nové priechody pre peších v tvare písmena Z.

SkryťVypnúť reklamu

Bratislava bude modernizovať tento úsek z európskych peňazí, ktoré mali ísť pôvodne na novú vlakovú trať s podzemným tunelom spájajúcu bratislavské Predmestie so stanicou Filiálka pri Trnavskom mýte.

Mestskí poslanci v septembri 2012 schválili náhradné projekty, medzi ktorými sa ocitla aj trať v Dúbravke.

Súťaže

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 410
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 101
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 171
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 753
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 433
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 143
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 883
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 231
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 034
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 024
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 068
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 026
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 564
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 231
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 845
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 600
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu