BRATISLAVA. Predaj Kamenného námestia v centre Bratislavy síce mesto odsunulo, investor však s projektom postupuje.
Britská developerská skupina Lordship Real Estate sa dohodla so spoločnosťou Tesco Stores, že na prestavbe územia medzi ulicami Rajská, Dunajská a Špitálska, budú spolupracovať.
Súčasťou projektu sa tak okrem hotela Kyjev, ktorý vlastní firma Lordship, stane aj bývalý obchodný dom Prior.
Obe budovy patria k stavbám slovenského architekta Ivana Matušíka. Pamiatkový úrad ich napriek snahe medzinárodnej skupiny architektov a ochrancov pamiatok Docomomo a iniciatívy Bratislava otvorene za pamiatky nevyhlásil.
Lordship: Odpudivé
„Priestor v okolí Kamenného námestia je neupravený, chaoticky usporiadaný a odpudzuje obyvateľov aj turistov takmer nulovými spoločenskými funkciami,“ hovorí za firmu Lordship Ingrid Kántorová. Chcú tam ľudí vrátiť.
Developer sa odvoláva na prieskum agentúry GfK, podľa ktorého 65 percent oslovených nie je spokojných s dnešným stavom.
Aj Michal Dyttert z Tesco Stores tvrdí, že zákazníci a zamestnanci obchodného domu My, ako sa bývalý Prior dnes volá, sú nespokojní so stavom okolia.
„Tesco tak nenamieta voči tomu, aby spoločnosť Lordship v spolupráci s mestom urobila nevyhnutné kroky k dosiahnutiu úspešnej zmeny územného plánu zóny.“ O námestie sa dnes stará magistrát.
Súťaže čoskoro
Lordship plánuje na námestí nový hotel, nákupné pasáže, kancelárie, reštaurácie, kaviarne či priestory na organizovanie podujatí. Dôraz chcú podľa Juraja Šaštinského venovať verejným priestorom a ich prepojeniu s historickou časťou mesta.
„Investor tu nebude môcť stavať výškové budovy. Parkovacie plochy sa majú presunúť výlučne do podzemia, čo by vytvorilo lepšie podmienky pre priľahlé verejné priestory,“ vraví Kántorová.