SME

Mesto pri stavbe Starého mosta uvažuje o zmene v projekte

Navrhované zmeny sa týkajú najmä plánovaného obratiska na petržalskej strane, ktoré by pri obojsmerných električkách a pláne pokračovať s výstavbou trate až na Janíkov dvor nebolo potrebné.

(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Mesto Bratislava pri prestavbe Starého mosta a vybudovaní prvej etapy električkovej trate do Petržalky uvažuje o zmenách v projekte.

Tie sa týkajú najmä plánovaného obratiska električiek na petržalskej strane, posunutia zastávky pred Univerzitou Komenského či napojenia Starého mosta na cyklotrasu.

O zmenách pred dokončením stavby budú vo štvrtok 22. mája rokovať bratislavskí mestskí poslanci. Informoval o tom dnes počas kontrolného dňa na Starom moste bratislavský primátor Milan Ftáčnik.

Ako dodal, ak mestskí poslanci zmeny schvália, procesné a administratívne kroky musia byť hotové do októbra tohto roku, aby ich stihli do termínu ukončenia stavby aj vybudovať.

Obratisko električiek

"Zhodli sme sa, že ak by mal byť ohrozený termín dokončenia stavby, tak tieto zmeny sa realizovať nebudú," uviedol Ftáčnik.

Jednou zo zmien, o ktorej budú mestskí poslanci vo štvrtok diskutovať, je otázka obratiska električiek na Bosákovej v Petržalke.

Mesto Bratislava totiž počíta s tým, že električkovú trať v ďalšej etape potiahnu až po Janíkov dvor. Obratisko by tak podľa primátora Ftáčnika bolo zbytočné.

Navyše, do mesta prídu nové obojsmerné električky, ktoré vlani kúpil Dopravný podnik Bratislava. Práve tie by potom mohli byť nasadené na trať cez Starý most.

Na staromestskej strane radnica rieši zase presunutie zastávky. Tú pôvodne naplánovali postaviť v polovici Štúrovej ulice, posunúť by ju chceli pred Univerzitu Komenského.

"Dosiahli by sme tak prestupný bod z električkovej dopravy na autobusovú," vysvetlil Ftáčnik s tým, že v budúcnosti uvažujú aj nad posunutím zastávky Malá scéna bližšie k Šafárikovmu námestiu.

Zmeny nezvýšia náklady

"Diskutujeme aj o napojení Starého mosta na cyklotrasy či pešie priechody. Sú tu niektoré návrhy, ktoré by vylepšili napojenie Starého mosta na Staré Mesto a teda aj samotnú Štúrovu ulicu," priblížil plány Ftáčnik.

Ako dodal, zmeny v projekte nezvýšia náklady. Všetky administratívne a procesné kroky však musia vyriešiť do októbra tak, aby zmeny v projekte stihli dokončiť do termínu ukončenia stavby.

Ohrozenie termínu dokončenia projektu by totiž mohlo ohroziť aj čerpanie príspevku na stavbu Starého mosta z eurofondov. Vtedy by sa však mesto do zmien nepustilo.

Práce na prestavbe Starého mosta zatiaľ pokračujú podľa harmonogramu, informoval dnes generálny riaditeľ spoločnosti Eurovia-SK Róbert Šinály. Stará konštrukcia mosta už zmizla.

Ostali len dve posledné mostné polia na petržalskej strane, ktoré už rozoberajú a zároveň začínajú budovať aj montážnu plošinu, z ktorej budú potom novú konštrukciu Starého mosta nasúvať.

Začnú odstraňovať piliere

Časti novej konštrukcie Starého mosta budú vyrábať vo Vítkoviciach, na brehu bratislavského Dunaja by ju potom mohli zmontovať na jeseň tohto roka. Budúci týždeň zhotoviteľ začne aj s odstraňovaním pilierov.

Dva piliere, ktoré podopierali Starý most, zbúrajú a namiesto nich vybudujú jeden nový. Rozšíri sa tak plavebný priestor na Dunaji. Podľa harmonogramu pokračujú aj práce na Šafárikovom námestí a Štúrovej ulici či na petržalskej strane.

Ako dnes uviedol Šinály, na staromestskej strane už preložili kanalizáciu a dokončujú prípojku. Na rade bude prekládka vodovodu. Na petržalskej strane Dunaja robotníci pokračujú na výstavbe estakády Artmedia a budujú spodok budúcej električkovej trate.

Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave.

Starý most rekonštruuje Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní, a je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH.

Na prestavbu Starého mosta mesto získalo nenávratný finančný príspevok z eurofondov. Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto.

Jednou z podmienok na čerpanie nenávratného príspevku je, že Starý most i električková trať Šafárikovo námestie - Bosákova musia byť hotové do konca roka 2015.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 21 036
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 824
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 545
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 941
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 385
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 369
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 913
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 576
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 236
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 652
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 451
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 153
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 378
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 325
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu