SME

Mesto pri stavbe Starého mosta uvažuje o zmene v projekte

Navrhované zmeny sa týkajú najmä plánovaného obratiska na petržalskej strane, ktoré by pri obojsmerných električkách a pláne pokračovať s výstavbou trate až na Janíkov dvor nebolo potrebné.

(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Mesto Bratislava pri prestavbe Starého mosta a vybudovaní prvej etapy električkovej trate do Petržalky uvažuje o zmenách v projekte.

Tie sa týkajú najmä plánovaného obratiska električiek na petržalskej strane, posunutia zastávky pred Univerzitou Komenského či napojenia Starého mosta na cyklotrasu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O zmenách pred dokončením stavby budú vo štvrtok 22. mája rokovať bratislavskí mestskí poslanci. Informoval o tom dnes počas kontrolného dňa na Starom moste bratislavský primátor Milan Ftáčnik.

SkryťVypnúť reklamu

Ako dodal, ak mestskí poslanci zmeny schvália, procesné a administratívne kroky musia byť hotové do októbra tohto roku, aby ich stihli do termínu ukončenia stavby aj vybudovať.

Obratisko električiek

"Zhodli sme sa, že ak by mal byť ohrozený termín dokončenia stavby, tak tieto zmeny sa realizovať nebudú," uviedol Ftáčnik.

Jednou zo zmien, o ktorej budú mestskí poslanci vo štvrtok diskutovať, je otázka obratiska električiek na Bosákovej v Petržalke.

Mesto Bratislava totiž počíta s tým, že električkovú trať v ďalšej etape potiahnu až po Janíkov dvor. Obratisko by tak podľa primátora Ftáčnika bolo zbytočné.

Navyše, do mesta prídu nové obojsmerné električky, ktoré vlani kúpil Dopravný podnik Bratislava. Práve tie by potom mohli byť nasadené na trať cez Starý most.

SkryťVypnúť reklamu

Na staromestskej strane radnica rieši zase presunutie zastávky. Tú pôvodne naplánovali postaviť v polovici Štúrovej ulice, posunúť by ju chceli pred Univerzitu Komenského.

"Dosiahli by sme tak prestupný bod z električkovej dopravy na autobusovú," vysvetlil Ftáčnik s tým, že v budúcnosti uvažujú aj nad posunutím zastávky Malá scéna bližšie k Šafárikovmu námestiu.

Zmeny nezvýšia náklady

"Diskutujeme aj o napojení Starého mosta na cyklotrasy či pešie priechody. Sú tu niektoré návrhy, ktoré by vylepšili napojenie Starého mosta na Staré Mesto a teda aj samotnú Štúrovu ulicu," priblížil plány Ftáčnik.

Ako dodal, zmeny v projekte nezvýšia náklady. Všetky administratívne a procesné kroky však musia vyriešiť do októbra tak, aby zmeny v projekte stihli dokončiť do termínu ukončenia stavby.

SkryťVypnúť reklamu

Ohrozenie termínu dokončenia projektu by totiž mohlo ohroziť aj čerpanie príspevku na stavbu Starého mosta z eurofondov. Vtedy by sa však mesto do zmien nepustilo.

Práce na prestavbe Starého mosta zatiaľ pokračujú podľa harmonogramu, informoval dnes generálny riaditeľ spoločnosti Eurovia-SK Róbert Šinály. Stará konštrukcia mosta už zmizla.

Ostali len dve posledné mostné polia na petržalskej strane, ktoré už rozoberajú a zároveň začínajú budovať aj montážnu plošinu, z ktorej budú potom novú konštrukciu Starého mosta nasúvať.

Začnú odstraňovať piliere

Časti novej konštrukcie Starého mosta budú vyrábať vo Vítkoviciach, na brehu bratislavského Dunaja by ju potom mohli zmontovať na jeseň tohto roka. Budúci týždeň zhotoviteľ začne aj s odstraňovaním pilierov.

Dva piliere, ktoré podopierali Starý most, zbúrajú a namiesto nich vybudujú jeden nový. Rozšíri sa tak plavebný priestor na Dunaji. Podľa harmonogramu pokračujú aj práce na Šafárikovom námestí a Štúrovej ulici či na petržalskej strane.

Ako dnes uviedol Šinály, na staromestskej strane už preložili kanalizáciu a dokončujú prípojku. Na rade bude prekládka vodovodu. Na petržalskej strane Dunaja robotníci pokračujú na výstavbe estakády Artmedia a budujú spodok budúcej električkovej trate.

Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave.

Starý most rekonštruuje Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní, a je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH.

Na prestavbu Starého mosta mesto získalo nenávratný finančný príspevok z eurofondov. Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto.

Jednou z podmienok na čerpanie nenávratného príspevku je, že Starý most i električková trať Šafárikovo námestie - Bosákova musia byť hotové do konca roka 2015.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 9 578
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 411
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 896
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 348
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 3 019
  6. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 531
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 530
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 269
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 32 509
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 869
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 551
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 11 157
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 919
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 7 262
  7. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 767
  8. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 5 584
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
SkryťZatvoriť reklamu