Mesto pri stavbe Starého mosta uvažuje o zmene v projekte

Navrhované zmeny sa týkajú najmä plánovaného obratiska na petržalskej strane, ktoré by pri obojsmerných električkách a pláne pokračovať s výstavbou trate až na Janíkov dvor nebolo potrebné.

(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Mesto Bratislava pri prestavbe Starého mosta a vybudovaní prvej etapy električkovej trate do Petržalky uvažuje o zmenách v projekte.

Tie sa týkajú najmä plánovaného obratiska električiek na petržalskej strane, posunutia zastávky pred Univerzitou Komenského či napojenia Starého mosta na cyklotrasu.

O zmenách pred dokončením stavby budú vo štvrtok 22. mája rokovať bratislavskí mestskí poslanci. Informoval o tom dnes počas kontrolného dňa na Starom moste bratislavský primátor Milan Ftáčnik.

Ako dodal, ak mestskí poslanci zmeny schvália, procesné a administratívne kroky musia byť hotové do októbra tohto roku, aby ich stihli do termínu ukončenia stavby aj vybudovať.

Obratisko električiek

"Zhodli sme sa, že ak by mal byť ohrozený termín dokončenia stavby, tak tieto zmeny sa realizovať nebudú," uviedol Ftáčnik.

Jednou zo zmien, o ktorej budú mestskí poslanci vo štvrtok diskutovať, je otázka obratiska električiek na Bosákovej v Petržalke.

Mesto Bratislava totiž počíta s tým, že električkovú trať v ďalšej etape potiahnu až po Janíkov dvor. Obratisko by tak podľa primátora Ftáčnika bolo zbytočné.

Navyše, do mesta prídu nové obojsmerné električky, ktoré vlani kúpil Dopravný podnik Bratislava. Práve tie by potom mohli byť nasadené na trať cez Starý most.

Na staromestskej strane radnica rieši zase presunutie zastávky. Tú pôvodne naplánovali postaviť v polovici Štúrovej ulice, posunúť by ju chceli pred Univerzitu Komenského.

"Dosiahli by sme tak prestupný bod z električkovej dopravy na autobusovú," vysvetlil Ftáčnik s tým, že v budúcnosti uvažujú aj nad posunutím zastávky Malá scéna bližšie k Šafárikovmu námestiu.

Zmeny nezvýšia náklady

"Diskutujeme aj o napojení Starého mosta na cyklotrasy či pešie priechody. Sú tu niektoré návrhy, ktoré by vylepšili napojenie Starého mosta na Staré Mesto a teda aj samotnú Štúrovu ulicu," priblížil plány Ftáčnik.

Ako dodal, zmeny v projekte nezvýšia náklady. Všetky administratívne a procesné kroky však musia vyriešiť do októbra tak, aby zmeny v projekte stihli dokončiť do termínu ukončenia stavby.

Ohrozenie termínu dokončenia projektu by totiž mohlo ohroziť aj čerpanie príspevku na stavbu Starého mosta z eurofondov. Vtedy by sa však mesto do zmien nepustilo.

Práce na prestavbe Starého mosta zatiaľ pokračujú podľa harmonogramu, informoval dnes generálny riaditeľ spoločnosti Eurovia-SK Róbert Šinály. Stará konštrukcia mosta už zmizla.

Ostali len dve posledné mostné polia na petržalskej strane, ktoré už rozoberajú a zároveň začínajú budovať aj montážnu plošinu, z ktorej budú potom novú konštrukciu Starého mosta nasúvať.

Začnú odstraňovať piliere

Časti novej konštrukcie Starého mosta budú vyrábať vo Vítkoviciach, na brehu bratislavského Dunaja by ju potom mohli zmontovať na jeseň tohto roka. Budúci týždeň zhotoviteľ začne aj s odstraňovaním pilierov.

Dva piliere, ktoré podopierali Starý most, zbúrajú a namiesto nich vybudujú jeden nový. Rozšíri sa tak plavebný priestor na Dunaji. Podľa harmonogramu pokračujú aj práce na Šafárikovom námestí a Štúrovej ulici či na petržalskej strane.

Ako dnes uviedol Šinály, na staromestskej strane už preložili kanalizáciu a dokončujú prípojku. Na rade bude prekládka vodovodu. Na petržalskej strane Dunaja robotníci pokračujú na výstavbe estakády Artmedia a budujú spodok budúcej električkovej trate.

Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave.

Starý most rekonštruuje Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní, a je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH.

Na prestavbu Starého mosta mesto získalo nenávratný finančný príspevok z eurofondov. Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto.

Jednou z podmienok na čerpanie nenávratného príspevku je, že Starý most i električková trať Šafárikovo námestie - Bosákova musia byť hotové do konca roka 2015.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  3. Ako znížiť spotrebu energie v obciach a mestách
  4. Hyundai i20 – Ideálny parťák
  5. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  6. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si?
  7. Domov sa skladá z detailov – dolaďte ten svoj na Moddome
  8. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje
  9. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  10. Mesto pravidelne mešká s úhradou dotácií pre Partizán Bardejov
  1. Výhody virtuálneho sídla spoločnosti
  2. Medzinárodný týždeň na EU v Bratislave
  3. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  4. Ako znížiť spotrebu energie v obciach a mestách
  5. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  6. Hyundai i20 – Ideálny parťák
  7. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si?
  8. Domov sa skladá z detailov – dolaďte ten svoj na Moddome
  9. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  10. Registrácia ochrannej známky
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 338
  2. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 13 685
  3. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 269
  4. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 10 002
  5. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 641
  6. Nepodceňujte príznaky psoriázy 5 135
  7. Prečo úspešní odchádzajú od nedokončených úloh? 2 741
  8. Dlhopisy s fixným výnosom 6,6 % p.a. 2 250
  9. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku 2 004
  10. Volkswagen Polo GTI: Nepodceňovať! 1 852