SME
Piatok, 20. máj, 2022 | Meniny má Bernard

Na lodnú linku do Petržalky nie sú peniaze, Propeler sa odkladá

Namiesto Propelera ako súčasti MHD možno na budúci rok spustia iba turistickú linku.

Propeler na Dunaji v čase svojej premávky.Propeler na Dunaji v čase svojej premávky. (Zdroj: bratislavskerozky.sk)

BRATISLAVA. Na Dunaj sa mala vrátiť už tento rok, zatiaľ však nie je jasné ani to, kto ju bude prevádzkovať a či vôbec. Problémom sú peniaze.

Pritom ešte v roku 2012 podpísali bratislavské samosprávy memorandum a prezentovali projekt lodnej linky Propeler. So štyrmi zastávkami – na staromestskej strane, pri Eurovei, na petržalskej strane a pri River parku - mala spájať brehy Dunaja v hlavnom meste.

Plavebnú sezónu plánovala tento rok spúšťať spoločnosť Nautivia, ktorá je autorom projektu a chcela mestskú lodnú dopravnú linku prevádzkovať. Dnes firma hovorí o zamrznutom projekte.

slovakiapropeler_res.jpg

Propeler na Dunaji počas svojej premávky.

FOTO - ARCHÍV ROMAN DELIKÁT

Súčasť MHD

Propeler
História
  • 1891 – začiatok premávky Propelera na Dunaji;
  • 1994 – stopnutie lode po Dunaji;
  • 2012 – samosprávy podpísali memorandum, prezentácia projektu Propeler – mala mať štyri zastávky a tvoriť súčasť siete MHD;
  • 2014 – plánovaná obnova premávky.

„Staré Mesto bolo iniciátorom myšlienky, aby sa legendárna loď vrátila po desaťročiach späť a aby zároveň slúžila ako súčasť mestskej hromadnej dopravy, ako je to bežné v iných mestách,“ priznáva Alexandra Obuchová, hovorkyňa mestskej časti.

Propeler mal totiž podľa plánov tvoriť súčasť MHD, nemal byť len atrakciou pre turistov.

„Zámerom bolo nielen prepojiť dva brehy Dunaja – staromestský s petržalským, ale aj centrum mesta s nákupnými centrami. Propeler mal mať pôvodne štyri prístaviská a cena lístka sa mala pohybovať približne v takých hraniciach, ako lístok na mestskú hromadnú dopravu.“

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Gestačný diabetes mellitus
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  4. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  5. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  6. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  7. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  8. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 196
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 205
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 5 651
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 1 679
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 407
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 170
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 151
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 990
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 16 683
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 10 981
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 730
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 150
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 093
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 972
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 136
  8. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 2 768
  1. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťZatvoriť reklamu