SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Starý most už sponad Dunaja zmizol

Robotníci teraz začnú odstraňovať jeden z pilierov, po ňom príde na rad ďalší. Práce na každom by mali trvať šesť týždňov. Dva zbúrané piliere potom nahradí jeden nový.

(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Z bratislavského Starého mosta ostali už len piliere. Celá jeho konštrukcia nad Dunajom pred pár dňami zmizla a zvyšok železa ostal z prevádzkových dôvodov iba na petržalskej strane.

Novú mostnú konštrukciu dnes vyrábajú v ostravských Vítkoviciach, do Bratislavy ju zrejme privezú po diaľnici a na jeseň by ju mali začať nasúvať ponad Dunaj, potvrdil hovorca Bratislavy Stanislav Ščepán.

Robotníci teraz začnú odstraňovať jeden z pilierov, po ňom príde na rad ďalší. Práce na každom by mali trvať šesť týždňov. Dva zbúrané piliere potom nahradí jeden nový.

Skryť Vypnúť reklamu

Prečítajte si tiež:Bratislavský Starý most zmizne o pár dní. Pozrite si, ako vyzerá z vodyČítajte 

Prestavba pilierov

Má sa totiž splniť požiadavka Európskej komisie na rozšírenie plavebného gabaritu. Generálny riaditeľ Eurovia SK Róbert Šinály ešte vlani vysvetľoval, že do dna Dunaja zatlčú dlhé oceľové steny, z nich sa vytvorí zábrana, ktorá vodu odkloní a v priestore sa bude pracovať. Ďalší z pilierov majú zase podľa Ščepána zrekonštruovať a umelecko-remeselne obnoviť.

Práce na petržalskej i staromestskej strane pokračujú podľa plánu, pri rekonštrukcii Starého mosta však Eurovia už dlhšie hlási meškanie. Konštrukciu mali najprv zložiť v marci, potom v apríli a sponad Dunaja nakoniec zmizla až v polovici tohto mesiaca.

Šinály ešte vo februári na kontrolnom dni argumentoval, že konštrukcia sa ukázala ďaleko viac poškodená a skorodovaná, ako sa pôvodne predpokladalo.

Skryť Vypnúť reklamu

"Jednotlivé prvky musia byť teda dočasne spevňované ďalšími prídavnými oceľovými prvkami, aby sme sa priklonili na stranu bezpečnosti a nič sa nestalo," vysvetľoval sklz.

Hovorca Bratislavy dnes vraví, že práce reálne meškajú len päť až šesť dní. "Termíny odstraňovania mostnej konštrukcie, avizované Euroviou, boli interné a ich posúvanie spoločnosť kompenzovala predstihom prác na Štúrovej ulici," argumentoval Ščepán.

Predĺženie o desať dní

Po dohode s bratislavským magistrátom bolo podľa hovorcu schválené desaťdňové predĺženie termínov. "Takže všetky práce prebiehajú v súlade so schváleným harmonogramom," dodal.

Mesto musí stihnúť peniaze z Európskej únie na tento projekt vyčerpať do konca budúceho roka. Termín by podľa hovorcu nemal byť ohrozený.

Skryť Vypnúť reklamu

V stredu 21. mája primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD) plánuje prísť stavbu skontrolovať. Nový Starý most by mal mať zeleno-sivú konštrukciu a byť klenutý, v strede vyšší ako na okrajoch.

Chodníky po oboch stranách dvojkoľajovej električkovej trate by mali byť široké 4,5 metra - 1,5 metra pre cyklistov, ktorí budú po moste jazdiť jednosmerne, tri metre pre peších.

Lávky rozšíria o vyhliadkové plochy a v tých miestach bude mať most šírku cez 30 metrov. Koľaje zalejú do betónu, aby mohli cez most jazdiť napríklad záchranné či požiarne vozidlá.

Konzorcium troch firiem na čele s Eurovia SK projekt realizuje za 58,8 milióna eur bez DPH, čo bola podľa mesta najnižšia ponúknutá cena. EÚ financuje 85 percent, vláda SR desať percent, mesto zvyšných päť percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  2. Hygge ako životný štýl
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  1. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  2. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  3. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  4. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  5. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  6. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  7. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  8. Budovanie zelenej značky
  9. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  10. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 21 039
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 20 526
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 038
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 666
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 302
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 004
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 548
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 411
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 289
  10. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020 6 730
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu