Starý most už sponad Dunaja zmizol

Robotníci teraz začnú odstraňovať jeden z pilierov, po ňom príde na rad ďalší. Práce na každom by mali trvať šesť týždňov. Dva zbúrané piliere potom nahradí jeden nový.

(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Z bratislavského Starého mosta ostali už len piliere. Celá jeho konštrukcia nad Dunajom pred pár dňami zmizla a zvyšok železa ostal z prevádzkových dôvodov iba na petržalskej strane.

Novú mostnú konštrukciu dnes vyrábajú v ostravských Vítkoviciach, do Bratislavy ju zrejme privezú po diaľnici a na jeseň by ju mali začať nasúvať ponad Dunaj, potvrdil hovorca Bratislavy Stanislav Ščepán.

Robotníci teraz začnú odstraňovať jeden z pilierov, po ňom príde na rad ďalší. Práce na každom by mali trvať šesť týždňov. Dva zbúrané piliere potom nahradí jeden nový.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež:Bratislavský Starý most zmizne o pár dní. Pozrite si, ako vyzerá z vody

Prestavba pilierov

Má sa totiž splniť požiadavka Európskej komisie na rozšírenie plavebného gabaritu. Generálny riaditeľ Eurovia SK Róbert Šinály ešte vlani vysvetľoval, že do dna Dunaja zatlčú dlhé oceľové steny, z nich sa vytvorí zábrana, ktorá vodu odkloní a v priestore sa bude pracovať. Ďalší z pilierov majú zase podľa Ščepána zrekonštruovať a umelecko-remeselne obnoviť.

Práce na petržalskej i staromestskej strane pokračujú podľa plánu, pri rekonštrukcii Starého mosta však Eurovia už dlhšie hlási meškanie. Konštrukciu mali najprv zložiť v marci, potom v apríli a sponad Dunaja nakoniec zmizla až v polovici tohto mesiaca.

Šinály ešte vo februári na kontrolnom dni argumentoval, že konštrukcia sa ukázala ďaleko viac poškodená a skorodovaná, ako sa pôvodne predpokladalo.

"Jednotlivé prvky musia byť teda dočasne spevňované ďalšími prídavnými oceľovými prvkami, aby sme sa priklonili na stranu bezpečnosti a nič sa nestalo," vysvetľoval sklz.

Hovorca Bratislavy dnes vraví, že práce reálne meškajú len päť až šesť dní. "Termíny odstraňovania mostnej konštrukcie, avizované Euroviou, boli interné a ich posúvanie spoločnosť kompenzovala predstihom prác na Štúrovej ulici," argumentoval Ščepán.

Predĺženie o desať dní

Po dohode s bratislavským magistrátom bolo podľa hovorcu schválené desaťdňové predĺženie termínov. "Takže všetky práce prebiehajú v súlade so schváleným harmonogramom," dodal.

Mesto musí stihnúť peniaze z Európskej únie na tento projekt vyčerpať do konca budúceho roka. Termín by podľa hovorcu nemal byť ohrozený.

V stredu 21. mája primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD) plánuje prísť stavbu skontrolovať. Nový Starý most by mal mať zeleno-sivú konštrukciu a byť klenutý, v strede vyšší ako na okrajoch.

Chodníky po oboch stranách dvojkoľajovej električkovej trate by mali byť široké 4,5 metra - 1,5 metra pre cyklistov, ktorí budú po moste jazdiť jednosmerne, tri metre pre peších.

Lávky rozšíria o vyhliadkové plochy a v tých miestach bude mať most šírku cez 30 metrov. Koľaje zalejú do betónu, aby mohli cez most jazdiť napríklad záchranné či požiarne vozidlá.

Konzorcium troch firiem na čele s Eurovia SK projekt realizuje za 58,8 milióna eur bez DPH, čo bola podľa mesta najnižšia ponúknutá cena. EÚ financuje 85 percent, vláda SR desať percent, mesto zvyšných päť percent.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 883
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 604
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 970
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 450
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 121
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 814
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 440
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 910
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 515
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 195