SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Starý most už sponad Dunaja zmizol

Robotníci teraz začnú odstraňovať jeden z pilierov, po ňom príde na rad ďalší. Práce na každom by mali trvať šesť týždňov. Dva zbúrané piliere potom nahradí jeden nový.

(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Z bratislavského Starého mosta ostali už len piliere. Celá jeho konštrukcia nad Dunajom pred pár dňami zmizla a zvyšok železa ostal z prevádzkových dôvodov iba na petržalskej strane.

Novú mostnú konštrukciu dnes vyrábajú v ostravských Vítkoviciach, do Bratislavy ju zrejme privezú po diaľnici a na jeseň by ju mali začať nasúvať ponad Dunaj, potvrdil hovorca Bratislavy Stanislav Ščepán.

Robotníci teraz začnú odstraňovať jeden z pilierov, po ňom príde na rad ďalší. Práce na každom by mali trvať šesť týždňov. Dva zbúrané piliere potom nahradí jeden nový.

Skryť Vypnúť reklamu

Prečítajte si tiež:Bratislavský Starý most zmizne o pár dní. Pozrite si, ako vyzerá z vodyČítajte 

Prestavba pilierov

Má sa totiž splniť požiadavka Európskej komisie na rozšírenie plavebného gabaritu. Generálny riaditeľ Eurovia SK Róbert Šinály ešte vlani vysvetľoval, že do dna Dunaja zatlčú dlhé oceľové steny, z nich sa vytvorí zábrana, ktorá vodu odkloní a v priestore sa bude pracovať. Ďalší z pilierov majú zase podľa Ščepána zrekonštruovať a umelecko-remeselne obnoviť.

Práce na petržalskej i staromestskej strane pokračujú podľa plánu, pri rekonštrukcii Starého mosta však Eurovia už dlhšie hlási meškanie. Konštrukciu mali najprv zložiť v marci, potom v apríli a sponad Dunaja nakoniec zmizla až v polovici tohto mesiaca.

Šinály ešte vo februári na kontrolnom dni argumentoval, že konštrukcia sa ukázala ďaleko viac poškodená a skorodovaná, ako sa pôvodne predpokladalo.

Skryť Vypnúť reklamu

"Jednotlivé prvky musia byť teda dočasne spevňované ďalšími prídavnými oceľovými prvkami, aby sme sa priklonili na stranu bezpečnosti a nič sa nestalo," vysvetľoval sklz.

Hovorca Bratislavy dnes vraví, že práce reálne meškajú len päť až šesť dní. "Termíny odstraňovania mostnej konštrukcie, avizované Euroviou, boli interné a ich posúvanie spoločnosť kompenzovala predstihom prác na Štúrovej ulici," argumentoval Ščepán.

Predĺženie o desať dní

Po dohode s bratislavským magistrátom bolo podľa hovorcu schválené desaťdňové predĺženie termínov. "Takže všetky práce prebiehajú v súlade so schváleným harmonogramom," dodal.

Mesto musí stihnúť peniaze z Európskej únie na tento projekt vyčerpať do konca budúceho roka. Termín by podľa hovorcu nemal byť ohrozený.

Skryť Vypnúť reklamu

V stredu 21. mája primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD) plánuje prísť stavbu skontrolovať. Nový Starý most by mal mať zeleno-sivú konštrukciu a byť klenutý, v strede vyšší ako na okrajoch.

Chodníky po oboch stranách dvojkoľajovej električkovej trate by mali byť široké 4,5 metra - 1,5 metra pre cyklistov, ktorí budú po moste jazdiť jednosmerne, tri metre pre peších.

Lávky rozšíria o vyhliadkové plochy a v tých miestach bude mať most šírku cez 30 metrov. Koľaje zalejú do betónu, aby mohli cez most jazdiť napríklad záchranné či požiarne vozidlá.

Konzorcium troch firiem na čele s Eurovia SK projekt realizuje za 58,8 milióna eur bez DPH, čo bola podľa mesta najnižšia ponúknutá cena. EÚ financuje 85 percent, vláda SR desať percent, mesto zvyšných päť percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývanie v meste predlžuje život
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  6. Aká je chémia vôní
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  1. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  2. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  3. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  4. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  5. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  8. Aká je chémia vôní
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 29 446
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 17 963
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 14 066
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 995
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 495
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 428
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 062
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 763
  9. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 7 522
  10. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí 7 490
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu