SME
Utorok, 13. apríl, 2021 | Meniny má AlešKrížovkyKrížovky

Starý most už sponad Dunaja zmizol

Robotníci teraz začnú odstraňovať jeden z pilierov, po ňom príde na rad ďalší. Práce na každom by mali trvať šesť týždňov. Dva zbúrané piliere potom nahradí jeden nový.

(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Z bratislavského Starého mosta ostali už len piliere. Celá jeho konštrukcia nad Dunajom pred pár dňami zmizla a zvyšok železa ostal z prevádzkových dôvodov iba na petržalskej strane.

Novú mostnú konštrukciu dnes vyrábajú v ostravských Vítkoviciach, do Bratislavy ju zrejme privezú po diaľnici a na jeseň by ju mali začať nasúvať ponad Dunaj, potvrdil hovorca Bratislavy Stanislav Ščepán.

Robotníci teraz začnú odstraňovať jeden z pilierov, po ňom príde na rad ďalší. Práce na každom by mali trvať šesť týždňov. Dva zbúrané piliere potom nahradí jeden nový.

Skryť Vypnúť reklamu

Prečítajte si tiež:Bratislavský Starý most zmizne o pár dní. Pozrite si, ako vyzerá z vodyČítajte 

Prestavba pilierov

Má sa totiž splniť požiadavka Európskej komisie na rozšírenie plavebného gabaritu. Generálny riaditeľ Eurovia SK Róbert Šinály ešte vlani vysvetľoval, že do dna Dunaja zatlčú dlhé oceľové steny, z nich sa vytvorí zábrana, ktorá vodu odkloní a v priestore sa bude pracovať. Ďalší z pilierov majú zase podľa Ščepána zrekonštruovať a umelecko-remeselne obnoviť.

Práce na petržalskej i staromestskej strane pokračujú podľa plánu, pri rekonštrukcii Starého mosta však Eurovia už dlhšie hlási meškanie. Konštrukciu mali najprv zložiť v marci, potom v apríli a sponad Dunaja nakoniec zmizla až v polovici tohto mesiaca.

Šinály ešte vo februári na kontrolnom dni argumentoval, že konštrukcia sa ukázala ďaleko viac poškodená a skorodovaná, ako sa pôvodne predpokladalo.

Skryť Vypnúť reklamu

"Jednotlivé prvky musia byť teda dočasne spevňované ďalšími prídavnými oceľovými prvkami, aby sme sa priklonili na stranu bezpečnosti a nič sa nestalo," vysvetľoval sklz.

Hovorca Bratislavy dnes vraví, že práce reálne meškajú len päť až šesť dní. "Termíny odstraňovania mostnej konštrukcie, avizované Euroviou, boli interné a ich posúvanie spoločnosť kompenzovala predstihom prác na Štúrovej ulici," argumentoval Ščepán.

Predĺženie o desať dní

Po dohode s bratislavským magistrátom bolo podľa hovorcu schválené desaťdňové predĺženie termínov. "Takže všetky práce prebiehajú v súlade so schváleným harmonogramom," dodal.

Mesto musí stihnúť peniaze z Európskej únie na tento projekt vyčerpať do konca budúceho roka. Termín by podľa hovorcu nemal byť ohrozený.

Skryť Vypnúť reklamu

V stredu 21. mája primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD) plánuje prísť stavbu skontrolovať. Nový Starý most by mal mať zeleno-sivú konštrukciu a byť klenutý, v strede vyšší ako na okrajoch.

Chodníky po oboch stranách dvojkoľajovej električkovej trate by mali byť široké 4,5 metra - 1,5 metra pre cyklistov, ktorí budú po moste jazdiť jednosmerne, tri metre pre peších.

Lávky rozšíria o vyhliadkové plochy a v tých miestach bude mať most šírku cez 30 metrov. Koľaje zalejú do betónu, aby mohli cez most jazdiť napríklad záchranné či požiarne vozidlá.

Konzorcium troch firiem na čele s Eurovia SK projekt realizuje za 58,8 milióna eur bez DPH, čo bola podľa mesta najnižšia ponúknutá cena. EÚ financuje 85 percent, vláda SR desať percent, mesto zvyšných päť percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V blízkosti Prezidentského paláca je na predaj 37 apartmánov
  2. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  3. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  4. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  5. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  6. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  7. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  8. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  9. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  10. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  1. Jar je vo vzduchu. Alergie tiež
  2. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  3. SodaStream predstavuje príchute ikonických nápojov od PepsiCo
  4. V blízkosti Prezidentského paláca je na predaj 37 apartmánov
  5. Bratia Žampovci majú za sebou veľmi úspešnú lyžiarsku sezónu
  6. Biobavlnu nahradila viskóza
  7. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  8. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  9. Helping people with apps and social networks in Kosice
  10. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 54 215
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 467
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 24 181
  4. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 23 397
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 17 866
  6. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 12 370
  7. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 10 366
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 9 557
  9. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 9 528
  10. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19 8 338
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu