BRATISLAVA. Občianske združenie Devínska Inak spísalo petíciu za nové trasovanie linky mestskej hromadnej dopravy číslo 92 v bratislavskej Devínskej Novej Vsi.
Aktivisti chcú, aby autobusy prechádzali mestskou časťou, ktorú v súčasnosti obchádzajú. "Linka číslo 92 predstavuje výborné spojenie s Petržalkou, no Devínskonovovešťania ho bez prestupu vôbec nemôžu využívať," povedal predseda združenia Devínska Inak Rastislav Tešovič.
"Autobusy medzi Patrónkou a Volkswagenom chodia pritom neraz prázdne. Ich odklonenie cez Devínsku Novú Ves by výrazne pomohlo občanom, najmä v dopravných špičkách a zároveň by sa odľahčila preplnená linka číslo 21,“ dodal.
Petícia za zmenu trasy
Združenie chce po vyzbieraní potrebného množstva podpisov osloviť bratislavský magistrát aj vedenie Dopravného podniku Bratislava a rokovať o novom trasovaní.
"Verím, že nájdeme riešenie, aby linka číslo 92 bola čo najefektívnejšie využitá a Devínskonovovešťania získali možnosť priameho spojenia s Petržalkou, kam mnohí každodenne dochádzajú za prácou,“ uzavrel Tešovič.
Združenie petíciou žiada hlavné mesto, aby prostredníctvom svojich orgánov a Dopravného podniku Bratislava, a.s. zabezpečilo zmenu trasovania linky medzi súčasnými zastávkami Volkswagen a Bory – Rázcestie tak, aby táto linka prechádzala cez intravilán mestskej časti a obsluhovala zastávky Jána Jonáša, Jána Jonáša – VW, Zamajerské, Kremencová, Mlynská, Novoveská, Hradištná, Milana Marečka a Štefana Králika. Formulár s petíciou nájdu občania na stránke združenia www.devinskainak.sk.
Ekonomická analýza
Riaditeľ kancelárie primátora Bratislavy Ľubomír Andrassy povedal, že ak mesto dostane petíciu na stôl, bude ju posudzovať a vyhodnocovať ekonomické dopady pri požadovaných opatreniach.
"Definitívne rozhodnutie má v rukách primátor Bratislavy Milan Ftáčnik. Teraz by bolo predčasné povedať, či vyhovie alebo nie," povedal Andrassy.
"Najprv treba urobiť ekonomickú analýzu, posúdiť návrh vecne a ekonomicky. Primátor rozhodne až po vyjadrení Dopravného podniku Bratislava," dodal s tým, že mesto neplánuje vo volebnom roku zavádzať bez analýzy nové dopravné linky, ktoré by následne po voľbách muselo rušiť pre nedostatok peňazí.
Ako dodal Andrassy, mesto sa musí zaoberať každou petíciou, ak bude mať viac než 3 000 podpisov, dostane sa aj na zastupiteľstvo.