SME
Utorok, 17. máj, 2022 | Meniny má Gizela

Električka bude mať možno zastávku pred Univerzitou Komenského

Projekt ešte nebol oficiálne schválený v Európskej komisii, v meste sa diskutuje o tom, či jeho schvaľovanie nemôžu prípadné úpravy stavby ohroziť.

(Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Nové zastávky električiek by mohli posunúť zo stredu Štúrovej ulice pred Univerzitu Komenského.

To je návrh zmeny, o ktorom dnes hlavné mesto uvažuje v súvislosti s projektom budovania električkovej trate do Petržalky cez Starý most.

Projekt však ešte nebol oficiálne schválený v Európskej komisii, v meste sa teda diskutuje o tom, či jeho schvaľovanie nemôžu prípadné úpravy stavby ohroziť.

Občianska iniciatíva Lepšia doprava už pred dvoma rokmi poukazovala na to, že projekt firmy Alfa 04, ako by malo byť riešené Šafárikovo námestie, nevhodne rieši umiestnenie električkových zastávok, znemožňuje prestup na autobusové linky a nevyužíva mestotvorný potenciál ulice.

SkryťVypnúť reklamu

Nová električková zastávka sa má totiž ešte posunúť smerom do vnútra Štúrovej ulice. Mesto dnes rieši, že zastávky predsa len umiestni pred parčík.

Nový prestupný bod

"Vytvorilo by to zo Šafárikovho námestia prestupný bod. Z električky vystúpite v priestore pred univerzitou a budete môcť pešo prejsť k Umeleckej besede," vysvetlil primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD).

Podľa jeho slov by sa mali posunúť aj zastávky spred Malej scény na Dostojevského rade bližšie k námestiu.

"Prestupné nadväznosti by boli v tomto prípade podstatne jednoduchšie, ako keď budú zastávky umiestnené pri Malej scéne a v polovici ulice Štúrova," podotkol. Mesto chce tiež rozšíriť parčík a verejný priestor skvalitniť, s Lepšou dopravou diskutuje.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto však uvažovalo ešte o dvoch ďalších úpravách v projekte. Druhou malo byť skrátenie estakády Artmédia a posunutie zastávky električky na petržalskej strane.

Treťou bola otázka, či mesto bude alebo nebude budovať obratisko električiek v Petržalke pri križovatke Jantárovej a Rusovskej cesty. Nosný dopravný systém má totiž v ďalších rokoch pokračovať smerom k Janíkovmu dvoru.

Mesto rieši úpravy

Riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy ale dnes hovorí, že mesto rieši už len úpravu na Šafárikovom námestí.

"Aktívne pracujeme už len s jednou úpravou projektu a snažíme sa získavať podporu aj európskych inštitúcií, aby bola zmena realizovateľná. Chceme sa dohodnúť, Šafárikovo námestie je z tých úprav najpriechodnejšia alternatíva," povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Primátor minulý týždeň poslancom pripomínal, že rezort dopravy dáva mestu signály, že projekt ešte nebol potvrdený Európskou komisiou a otvárať v tomto čase zmeny by zrejme nebolo najvhodnejšie.

"Máme na Európskej komisii tiež podanie občana Petržalky, ktorý sa sťažuje, že neboli dodržané jeho práva pri posudzovaní vplyvov na životné prostredie v roku 2009 a 2010. To môže komisia hodnotiť veľmi citlivo, ak sa dozvie, že sa snažíme otvoriť a meniť projekt, kde by tie zmeny mali byť tiež zrejme posudzované z hľadiska vplyvov na životné prostredie," uviedol primátor.

Hovoril vtedy ešte o troch úpravách projektu. V utorok (29.4.) však mal pracovné rokovanie so zástupcom Európskej komisie v Bruseli Christopherom Toddom, vedúcim oddelenia pre Slovensko na Generálnom riaditeľstve pre regionálnu politiku. Poslanci informáciu o výsledku rokovania dostanú na májové zasadnutie zastupiteľstva.

Projekt rekonštrukcie Starého mosta a výstavby električkovej trate do Petržalky, ktorý odštartoval vlani začiatkom decembra, je dnes v sklze.

Už pred niekoľkými týždňami mala byť totiž zložená konštrukcia mosta, ukázala sa však viac poškodená a skorodovaná, ako sa pôvodne predpokladalo a práce sa tak natiahli. Primátor odhaduje, že ju zložia do polovice mája.

Práce v Petržalke a Starom Meste však pokračujú podľa harmonogramu. "Zatiaľ vôbec nemáme signály od zhotoviteľa, že by malo dôjsť k oneskoreniu odovzdania diela, je predčasné o tom hovoriť, hoci meškanie na časti stavby je," uzavrel Ftáčnik.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  3. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  4. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  6. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  7. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  8. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii?
  1. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  4. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  7. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  8. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 12 636
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 584
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 4 809
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 493
  5. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 2 503
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 277
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 029
  8. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 380
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 22 114
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 088
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 341
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 7 129
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 933
  6. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 538
  7. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 2 699
  8. Tomáš Vodvářka: Další tragická zpráva z Ruské federace 2 639
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu