SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Zo zastávky úrazov v Bratislave bude električkový uzol

Zastávka na Radlinského ulici, kde sa zraňovali cestujúci, bude bezpečnejšia. Autá tam zostanú.

Tu vyrastie nájazd na úrovni chodníka, z ktorého sa bude nastupovať do električiek.Tu vyrastie nájazd na úrovni chodníka, z ktorého sa bude nastupovať do električiek. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)


BRATISLAVA. Na Radlinského ulici v Bratislave sa od konca júla vytvorí nový električkový uzol a v meste tak prvá takzvaná zastávka viedenského typu.

Na jedinej zastávke sa stretne päť liniek električiek, ktoré doteraz stáli na troch rôznych zastávkach – Floriánske námestie, Vazovova na trase z Ružinova a doň a Vazovova v smere do Rače. Tieto zastávky zrušia.

Okrem električiek tam budú stáť aj tri autobusové linky.

Viedenská zmena

Nová zastávka
Na Radlinského
  • Nastupovať sa bude z vyvýšenej vozovky, keď sa nenastupuje, môžu chodiť autá;
  • zastávka v oboch smeroch nahradí zastávky na Floriánskom námestí, Vazovovej a Radlinského;
  • budú tu stáť električky 2, 3, 5, 6, 8 a autobusy 31, 39 a 94.

Doterajšia zastávka na Radlinského patrila medzi tie najnebezpečnejšie. Medzi zastávkou a električkovou traťou je cesta. Autá nie vždy zastavili, keď k zastávke prišla električka.

Hovorkyňa dopravného podniku Adriana Volfová hovorí, že najväčší problém nastupovania priamo z cesty je, že cestujúci musia prekonať výškový rozdiel na schody vozidla.

„Máme evidované úrazy, ktoré vznikli práve preto, že cestujúci spadli pri vystupovaní alebo nastupovaní,“ vraví Volfová.

Cestujúci budú aj po rekonštrukcii, ktorá práve prebieha, nastupovať do električky z cesty. Rozdiel však bude v tom, že ju pri zastávke zvýšia a vytvoria tak autám väčší retardér.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 667
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 311
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 268
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 3 206
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 020
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 347
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 013
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 228
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 10 920
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 469
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 250
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 830
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 803
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 074
  8. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel! 1 909
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
SkryťZatvoriť reklamu