SME
Streda, 25. máj, 2022 | Meniny má Urban

K lanovke na Kolibu bude premávať kyvadlová doprava

Počas víkendov, kedy k dolnej stanici nie je povolený prístup autom, bude premávať kyvadlová doprava prostredníctvom elektrického vláčika. Vzniknúť má aj cyklistická zjazdovka a bufet.

Lanovka na Kolibe.Lanovka na Kolibe. (Zdroj: SME - PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Benefitom pre tých, ktorí sa rozhodnú využiť sedačkovú lanovku zo Železnej studienky na Kolibu, by v tomto roku mala byť kyvadlová doprava až do miesta dolnej stanice lanovky i nová rodinná cyklistická trasa.

Zástupcovia bratislavského Nového Mesta to uviedli na dnešnom slávnostnom otvorení novej lanovkovej sezóny.

Lanovka bude v letnej sezóne v prevádzke od štvrtka do nedele v čase od 10.00 do 18.00 h. Počas letných prázdnin každý deň s výnimkou pondelka, ktorý je vyhradený na servis lanovky.

Ako informoval starosta Nového Mesta Rudolf Kusý, každoročne sa zvyšuje počet tých, ktorí sa lanovkou prevezú. "V roku 2013 ich bolo viac ako 25.000," spresnil.

Podľa Róberta Molnára, riaditeľa EKO podniku, príspevkovej organizácie mestskej časti, ktorá lanovku prevádzkuje, by nárast návštevníkov mal pokračovať aj v tomto roku. "Veríme, že by sme mohli pokoriť aj hranicu 30.000 návštevníkov," uviedol.

Prispieť by k tomu mali ďalšie služby, ktoré poskytne okolie lanovky. "Pre cyklistov, ktorých neustále pribúda, pripravujeme rodinnú cyklistickú zjazdovku, pri lanovke by mal vyrásť aj nový bufet s vonkajším sedením," uviedol Molnár.

Počas víkendov, počas ktorých k dolnej stanici nie je povolený prístup autom, bude premávať kyvadlová doprava prostredníctvom elektrického vláčika.

"Verejnosť si bude môcť zakúpiť lístok, ktorý bude platiť na vláčik i lanovku," informoval šéf EKO podniku.

Lanovka prešla v predchádzajúcich týždňoch kompletnou servisnou previerkou. Podľa vedúceho prevádzky lanovej dráhy Milana Hanečku sa ručne skontrolovala na nej každá jedna viditeľná súčiastka.

"Tento rok sa robila aj kontrola lana špeciálnym röntgenom," dodal.

Lanovka na Kolibu

Vznikla v 70. rokoch minulého storočia. V 90. rokoch začala chátrať. K obnoveniu a modernizácii jej prevádzky došlo v roku 2005.

Mesto kúpilo pozemky v okolí lanovky a dalo ich do správy mestskej časti, ktorá lanovku zrekonštruovala.

Nové Mesto prevádzkuje lanovku ako službu verejnosti, dotuje rozdiel medzi výnosmi a nákladmi na prevádzku. V roku 2013 dosiahli výnosy 65.000 eur, náklady až 271.000 eur.

Mestská časť vypísala v roku 2013 dvakrát verejnú súťaž na prevádzkovateľa lanovky. Tender sa však ani v jednom prípade nepodaril.

Do prvej súťaže sa prihlásil iba jeden zástupca, jeho návrh však obsahoval formálne nedostatky a tak sa súťaž musela zrušiť. Do druhého tendra, vyhláseného v decembri 2013, sa neprihlásil nikto.

(tasr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hluk v školských triedach sa dá riešiť izoláciou
  2. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom!
  3. Na krásnom, modrom Jadrane
  4. 6 praktických tipov - ako na sušenie potravín v sušičke
  5. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  6. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  7. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  8. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  1. Máte doma SodaStream? Vymeňte si bombičku pohodlne z gauča
  2. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  4. Na krásnom, modrom Jadrane
  5. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  6. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom!
  7. Nebezpečenstvo používania prekladačov
  8. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 11 154
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 270
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 5 042
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 406
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 712
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 1 656
  7. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 271
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 091
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 7 310
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 545
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 5 511
  4. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 410
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 3 720
  6. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 246
  7. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 3 128
  8. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 2 887
  1. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  5. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťZatvoriť reklamu