V bratislavských kluboch a krčmách upozornia na drogy

V apríli si nájdu návštevníci v niektorých podnikoch plagáty, nálepky a podpivníky, ktoré im ponúknu informácie o otrave alkoholom či o prvej pomoci pri predávkovaní.

BRATISLAVA. Občianske združenie (OZ) Odyseus v rámci projektu Tabu témy otvorené spustilo kampaň s názvom Aby sa zábava končila zábavou. Cieľom je znížiť zdravotné riziká súvisiace s užívaním drog a párty životom.

"Kampaň realizujeme vo vybraných bratislavských kluboch a krčmách, aby sme sa viac priblížili mladým ľuďom užívajúcim drogy vrátane alkoholu, na ktorých odstrašujúce či zakazujúce heslá neúčinkujú. Považujeme za dôležité zaujať a pravdivo informovať, nie moralizovať," povedala koordinátorka projektu Miroslava Žilinská.

V apríli si nájdu návštevníci v niektorých bratislavských podnikoch plagáty, nálepky a podpivníky, ktoré im ponúknu informácie o otrave alkoholom, prvej pomoci pri predávkovaní, rizikách šnupania drog a podobne.

Cieľom projektu je ochrana zdravia a bezpečnosti mladých ľudí, ktorí sa chodia do podnikov a klubov baviť a ich zábavu sprevádza nejaká droga.

"Pri tvorbe edukačných materiálov sme vychádzali zo skúseností mladých ľudí. Nie raz sa mladí prehnane opijú alebo kombinujú extázu s alkoholom, to všetko prináša špecifické riziká. Chceme, aby sa mladí vyvarovali nebezpečných situácií a zároveň vedeli poskytnúť pomoc pri predávkovaní," uviedla Žilinská.

Dodala, že príkladom je situácia, keď mladí nechajú kamaráta vyspať sa z opitosti a on sa môže udusiť zvratkami. "Chceme, aby takýchto nešťastí bolo čo najmenej," dodala Žilinská.

OZ Odyseus je jedna z najstarších organizácií na Slovensku, ktoré sa venujú terénnej sociálnej práci. Od roku 1997 poskytuje nízkoprahové služby s pomocou profesionálneho a odborného tímu pracovníkov. Ide prevažne o servisné služby užívateľom drog, osobám ponúkajúcim sexuálne služby na ulici a ľuďom s HIV.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 964
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 399
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 869
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 578
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 213
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 044
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 251
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 936
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 194
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 044

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop