V bratislavských kluboch a krčmách upozornia na drogy

V apríli si nájdu návštevníci v niektorých podnikoch plagáty, nálepky a podpivníky, ktoré im ponúknu informácie o otrave alkoholom či o prvej pomoci pri predávkovaní.

BRATISLAVA. Občianske združenie (OZ) Odyseus v rámci projektu Tabu témy otvorené spustilo kampaň s názvom Aby sa zábava končila zábavou. Cieľom je znížiť zdravotné riziká súvisiace s užívaním drog a párty životom.

"Kampaň realizujeme vo vybraných bratislavských kluboch a krčmách, aby sme sa viac priblížili mladým ľuďom užívajúcim drogy vrátane alkoholu, na ktorých odstrašujúce či zakazujúce heslá neúčinkujú. Považujeme za dôležité zaujať a pravdivo informovať, nie moralizovať," povedala koordinátorka projektu Miroslava Žilinská.

Článok pokračuje pod video reklamou

V apríli si nájdu návštevníci v niektorých bratislavských podnikoch plagáty, nálepky a podpivníky, ktoré im ponúknu informácie o otrave alkoholom, prvej pomoci pri predávkovaní, rizikách šnupania drog a podobne.

Cieľom projektu je ochrana zdravia a bezpečnosti mladých ľudí, ktorí sa chodia do podnikov a klubov baviť a ich zábavu sprevádza nejaká droga.

"Pri tvorbe edukačných materiálov sme vychádzali zo skúseností mladých ľudí. Nie raz sa mladí prehnane opijú alebo kombinujú extázu s alkoholom, to všetko prináša špecifické riziká. Chceme, aby sa mladí vyvarovali nebezpečných situácií a zároveň vedeli poskytnúť pomoc pri predávkovaní," uviedla Žilinská.

Dodala, že príkladom je situácia, keď mladí nechajú kamaráta vyspať sa z opitosti a on sa môže udusiť zvratkami. "Chceme, aby takýchto nešťastí bolo čo najmenej," dodala Žilinská.

OZ Odyseus je jedna z najstarších organizácií na Slovensku, ktoré sa venujú terénnej sociálnej práci. Od roku 1997 poskytuje nízkoprahové služby s pomocou profesionálneho a odborného tímu pracovníkov. Ide prevažne o servisné služby užívateľom drog, osobám ponúkajúcim sexuálne služby na ulici a ľuďom s HIV.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Ochrana pred tropickou horúčavou
  5. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  7. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  8. Škôlka od srdca
  9. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  10. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 16 104
  2. Vizuálny smog je problém 9 908
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 7 201
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 6 188
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 4 301
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 855
  7. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 3 528
  8. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 373
  9. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 3 077
  10. Dovolenka pri Mŕtvom mori a tipy na overené hotely 2 834