V bratislavských kluboch a krčmách upozornia na drogy

V apríli si nájdu návštevníci v niektorých podnikoch plagáty, nálepky a podpivníky, ktoré im ponúknu informácie o otrave alkoholom či o prvej pomoci pri predávkovaní.

BRATISLAVA. Občianske združenie (OZ) Odyseus v rámci projektu Tabu témy otvorené spustilo kampaň s názvom Aby sa zábava končila zábavou. Cieľom je znížiť zdravotné riziká súvisiace s užívaním drog a párty životom.

"Kampaň realizujeme vo vybraných bratislavských kluboch a krčmách, aby sme sa viac priblížili mladým ľuďom užívajúcim drogy vrátane alkoholu, na ktorých odstrašujúce či zakazujúce heslá neúčinkujú. Považujeme za dôležité zaujať a pravdivo informovať, nie moralizovať," povedala koordinátorka projektu Miroslava Žilinská.

Článok pokračuje pod video reklamou

V apríli si nájdu návštevníci v niektorých bratislavských podnikoch plagáty, nálepky a podpivníky, ktoré im ponúknu informácie o otrave alkoholom, prvej pomoci pri predávkovaní, rizikách šnupania drog a podobne.

Cieľom projektu je ochrana zdravia a bezpečnosti mladých ľudí, ktorí sa chodia do podnikov a klubov baviť a ich zábavu sprevádza nejaká droga.

"Pri tvorbe edukačných materiálov sme vychádzali zo skúseností mladých ľudí. Nie raz sa mladí prehnane opijú alebo kombinujú extázu s alkoholom, to všetko prináša špecifické riziká. Chceme, aby sa mladí vyvarovali nebezpečných situácií a zároveň vedeli poskytnúť pomoc pri predávkovaní," uviedla Žilinská.

Dodala, že príkladom je situácia, keď mladí nechajú kamaráta vyspať sa z opitosti a on sa môže udusiť zvratkami. "Chceme, aby takýchto nešťastí bolo čo najmenej," dodala Žilinská.

OZ Odyseus je jedna z najstarších organizácií na Slovensku, ktoré sa venujú terénnej sociálnej práci. Od roku 1997 poskytuje nízkoprahové služby s pomocou profesionálneho a odborného tímu pracovníkov. Ide prevažne o servisné služby užívateľom drog, osobám ponúkajúcim sexuálne služby na ulici a ľuďom s HIV.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  10. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  1. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  6. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  7. Sú "firmy na predaj" vhodné pre začínajúcich podnikateľov?
  8. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  9. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 442
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 692
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 398
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 388
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 273
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 7 656
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 898
  8. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 556
  9. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 4 320
  10. Nepodceňujte príznaky psoriázy 3 528