V bratislavských kluboch a krčmách upozornia na drogy

V apríli si nájdu návštevníci v niektorých podnikoch plagáty, nálepky a podpivníky, ktoré im ponúknu informácie o otrave alkoholom či o prvej pomoci pri predávkovaní.

BRATISLAVA. Občianske združenie (OZ) Odyseus v rámci projektu Tabu témy otvorené spustilo kampaň s názvom Aby sa zábava končila zábavou. Cieľom je znížiť zdravotné riziká súvisiace s užívaním drog a párty životom.

"Kampaň realizujeme vo vybraných bratislavských kluboch a krčmách, aby sme sa viac priblížili mladým ľuďom užívajúcim drogy vrátane alkoholu, na ktorých odstrašujúce či zakazujúce heslá neúčinkujú. Považujeme za dôležité zaujať a pravdivo informovať, nie moralizovať," povedala koordinátorka projektu Miroslava Žilinská.

V apríli si nájdu návštevníci v niektorých bratislavských podnikoch plagáty, nálepky a podpivníky, ktoré im ponúknu informácie o otrave alkoholom, prvej pomoci pri predávkovaní, rizikách šnupania drog a podobne.

Cieľom projektu je ochrana zdravia a bezpečnosti mladých ľudí, ktorí sa chodia do podnikov a klubov baviť a ich zábavu sprevádza nejaká droga.

"Pri tvorbe edukačných materiálov sme vychádzali zo skúseností mladých ľudí. Nie raz sa mladí prehnane opijú alebo kombinujú extázu s alkoholom, to všetko prináša špecifické riziká. Chceme, aby sa mladí vyvarovali nebezpečných situácií a zároveň vedeli poskytnúť pomoc pri predávkovaní," uviedla Žilinská.

Dodala, že príkladom je situácia, keď mladí nechajú kamaráta vyspať sa z opitosti a on sa môže udusiť zvratkami. "Chceme, aby takýchto nešťastí bolo čo najmenej," dodala Žilinská.

OZ Odyseus je jedna z najstarších organizácií na Slovensku, ktoré sa venujú terénnej sociálnej práci. Od roku 1997 poskytuje nízkoprahové služby s pomocou profesionálneho a odborného tímu pracovníkov. Ide prevažne o servisné služby užívateľom drog, osobám ponúkajúcim sexuálne služby na ulici a ľuďom s HIV.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 336
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 293
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 172
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 007
  5. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 902
  6. Kam do tepla v januári? 1 734
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 371
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 103
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 062
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896