SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

V bratislavských kluboch a krčmách upozornia na drogy

V apríli si nájdu návštevníci v niektorých podnikoch plagáty, nálepky a podpivníky, ktoré im ponúknu informácie o otrave alkoholom či o prvej pomoci pri predávkovaní.

BRATISLAVA. Občianske združenie (OZ) Odyseus v rámci projektu Tabu témy otvorené spustilo kampaň s názvom Aby sa zábava končila zábavou. Cieľom je znížiť zdravotné riziká súvisiace s užívaním drog a párty životom.

"Kampaň realizujeme vo vybraných bratislavských kluboch a krčmách, aby sme sa viac priblížili mladým ľuďom užívajúcim drogy vrátane alkoholu, na ktorých odstrašujúce či zakazujúce heslá neúčinkujú. Považujeme za dôležité zaujať a pravdivo informovať, nie moralizovať," povedala koordinátorka projektu Miroslava Žilinská.

Skryť Vypnúť reklamu

V apríli si nájdu návštevníci v niektorých bratislavských podnikoch plagáty, nálepky a podpivníky, ktoré im ponúknu informácie o otrave alkoholom, prvej pomoci pri predávkovaní, rizikách šnupania drog a podobne.

Cieľom projektu je ochrana zdravia a bezpečnosti mladých ľudí, ktorí sa chodia do podnikov a klubov baviť a ich zábavu sprevádza nejaká droga.

"Pri tvorbe edukačných materiálov sme vychádzali zo skúseností mladých ľudí. Nie raz sa mladí prehnane opijú alebo kombinujú extázu s alkoholom, to všetko prináša špecifické riziká. Chceme, aby sa mladí vyvarovali nebezpečných situácií a zároveň vedeli poskytnúť pomoc pri predávkovaní," uviedla Žilinská.

Dodala, že príkladom je situácia, keď mladí nechajú kamaráta vyspať sa z opitosti a on sa môže udusiť zvratkami. "Chceme, aby takýchto nešťastí bolo čo najmenej," dodala Žilinská.

Skryť Vypnúť reklamu

OZ Odyseus je jedna z najstarších organizácií na Slovensku, ktoré sa venujú terénnej sociálnej práci. Od roku 1997 poskytuje nízkoprahové služby s pomocou profesionálneho a odborného tímu pracovníkov. Ide prevažne o servisné služby užívateľom drog, osobám ponúkajúcim sexuálne služby na ulici a ľuďom s HIV.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  2. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  5. Hygge ako životný štýl
  6. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  7. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  8. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  9. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 919
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 38 917
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 12 215
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 066
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 167
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 136
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 462
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 260
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 066
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 962
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu