SME

Územné rozhodnutie posunulo výstavbu R7 o ďalší krok vpred

Odkloní dopravu z obcí Rovinka a Dunajská Lužná, a tým značne odbremení extrémne preťaženú cestu I/63.

Ilustračná foto.Ilustračná foto. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Úsek Bratislava - Dunajská Lužná bude pravdepodobne prvým vybudovaným úsekom rýchlostnej komunikácie R7.

Odkloní dopravu z obcí Rovinka a Dunajská Lužná, a tým značne odbremení extrémne preťaženú cestu I/63.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako na dnešnej tlačovej besede informoval predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavol Frešo i podpredsedníčka BSK Alžbeta Ožvaldová, už je vydané územné rozhodnutie o umiestnení stavby rýchlostnej cesty R7 Bratislava Dunajská Lužná.

V tejto súvislosti ocenili spoluprácu medzi krajom, hlavným mestom, rezortným ministerstvom dopravy a Národnou diaľničnou spoločnosťou.

SkryťVypnúť reklamu

Uprednostnili variant, ktorý ide poza Slovnaft

Predstavitelia kraja pripomenuli, že juhovýchodný privádzač do Bratislavy v smere od Šamorína je postihnutý dopravnými zápchami, keď po ceste prejde denne okolo 27.000 vozidiel. Rýchlostná komunikácia R7 by preto v značnej miere odbremenila dopravu na tomto ťahu.

Pôvodne boli uvažované tri varianty trasovania tohto úseku - všetky s dĺžkou okolo 7 kilometrov. Preferovaný variant A má navrhnutú dĺžku 7,040 kilometra a pre jeho funkčnosť musí byť vybudovaná diaľnica D4 v dĺžke minimálne 3,560 km smerom od Jaroviec.

Na telese rýchlostnej cesty sa majú nachádzať dva mosty s celkovou dĺžkou 152 metrov. Nad telesom cesty sa plánuje päť mostov v celkovej dĺžke 356 metrov.

Tento variant má odhadované stavebné náklady vo výške 225 miliónov eur a celý projekt spolu s nultým diaľničným obchvatom až 1,5 miliardy eur.

SkryťVypnúť reklamu

"V rámci posudzovania vplyvov na životné prostredie bol uprednostnený ten variant výstavby cesty, ktorý ide poza Slovnaft. Obíde tak Podunajské Biskupice. Zároveň je tento variant aj mestsky najpríťažlivejší a najviac spĺňa podmienky pre životné prostredie," povedal Frešo.

Zároveň pripomenul, že dôležitou súčasťou výstavby R7 bude aj vybudovanie D4. "To je projekt, ktorý by výrazne napomohol tomu, aby sa autá nepohybovali v širokom centre Bratislavy, ale po vonkajších mestských okruhoch. Záleží to všetko od toho, koľko financií bude mať k dispozícii štát, aký sa nájde model na financovanie D4 samotnej," dodal Frešo.

Rýchlostnú cestu R7 plánovali už v 90. rokoch

Ministerstvo dopravy považuje spôsob financovania výstavby úsekov D4 a R7 zo súkromných zdrojov za jedinú reálnu možnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Dôvodom je nedostatok peňazí v štátnom rozpočte a obmedzené možnosti využitia eurofondov v bratislavskom regióne. Alternatívami by mal byť PPP projekt alebo angažovanie sa budúceho koncesionára.

Dopravná situácia medzi Bratislavou a Dunajskou Lužnou je už roky neúnosná, zápchy sťažujú dochádzku do zamestnania a škôl.

Nedávne trojpruhové rozšírenie cesty Svornosti starostovia obcí Rovinka aj Dunajská Lužná privítali, no zhodujú sa, že bez výstavby rýchlostnej cesty R7 je to len dočasné riešenie.

Rýchlostná cesta R7 bola zamýšľaná už v 90. rokoch. Jej projektová príprava bola schválená vládou Slovenskej republiky ešte 26. júna 2003.

V októbri 2005 bola vypracovaná komplexná technická štúdia a ďalej nasledovalo vypracovávanie podkladov a variantných riešení trasovania jednotlivých úsekov pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 89 575
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 708
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 411
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 451
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 023
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 499
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 240
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 542
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu