SME

Územné rozhodnutie posunulo výstavbu R7 o ďalší krok vpred

Odkloní dopravu z obcí Rovinka a Dunajská Lužná, a tým značne odbremení extrémne preťaženú cestu I/63.

Ilustračná foto.Ilustračná foto. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Úsek Bratislava - Dunajská Lužná bude pravdepodobne prvým vybudovaným úsekom rýchlostnej komunikácie R7.

Odkloní dopravu z obcí Rovinka a Dunajská Lužná, a tým značne odbremení extrémne preťaženú cestu I/63.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako na dnešnej tlačovej besede informoval predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavol Frešo i podpredsedníčka BSK Alžbeta Ožvaldová, už je vydané územné rozhodnutie o umiestnení stavby rýchlostnej cesty R7 Bratislava Dunajská Lužná.

V tejto súvislosti ocenili spoluprácu medzi krajom, hlavným mestom, rezortným ministerstvom dopravy a Národnou diaľničnou spoločnosťou.

SkryťVypnúť reklamu

Uprednostnili variant, ktorý ide poza Slovnaft

Predstavitelia kraja pripomenuli, že juhovýchodný privádzač do Bratislavy v smere od Šamorína je postihnutý dopravnými zápchami, keď po ceste prejde denne okolo 27.000 vozidiel. Rýchlostná komunikácia R7 by preto v značnej miere odbremenila dopravu na tomto ťahu.

Pôvodne boli uvažované tri varianty trasovania tohto úseku - všetky s dĺžkou okolo 7 kilometrov. Preferovaný variant A má navrhnutú dĺžku 7,040 kilometra a pre jeho funkčnosť musí byť vybudovaná diaľnica D4 v dĺžke minimálne 3,560 km smerom od Jaroviec.

Na telese rýchlostnej cesty sa majú nachádzať dva mosty s celkovou dĺžkou 152 metrov. Nad telesom cesty sa plánuje päť mostov v celkovej dĺžke 356 metrov.

Tento variant má odhadované stavebné náklady vo výške 225 miliónov eur a celý projekt spolu s nultým diaľničným obchvatom až 1,5 miliardy eur.

SkryťVypnúť reklamu

"V rámci posudzovania vplyvov na životné prostredie bol uprednostnený ten variant výstavby cesty, ktorý ide poza Slovnaft. Obíde tak Podunajské Biskupice. Zároveň je tento variant aj mestsky najpríťažlivejší a najviac spĺňa podmienky pre životné prostredie," povedal Frešo.

Zároveň pripomenul, že dôležitou súčasťou výstavby R7 bude aj vybudovanie D4. "To je projekt, ktorý by výrazne napomohol tomu, aby sa autá nepohybovali v širokom centre Bratislavy, ale po vonkajších mestských okruhoch. Záleží to všetko od toho, koľko financií bude mať k dispozícii štát, aký sa nájde model na financovanie D4 samotnej," dodal Frešo.

Rýchlostnú cestu R7 plánovali už v 90. rokoch

Ministerstvo dopravy považuje spôsob financovania výstavby úsekov D4 a R7 zo súkromných zdrojov za jedinú reálnu možnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Dôvodom je nedostatok peňazí v štátnom rozpočte a obmedzené možnosti využitia eurofondov v bratislavskom regióne. Alternatívami by mal byť PPP projekt alebo angažovanie sa budúceho koncesionára.

Dopravná situácia medzi Bratislavou a Dunajskou Lužnou je už roky neúnosná, zápchy sťažujú dochádzku do zamestnania a škôl.

Nedávne trojpruhové rozšírenie cesty Svornosti starostovia obcí Rovinka aj Dunajská Lužná privítali, no zhodujú sa, že bez výstavby rýchlostnej cesty R7 je to len dočasné riešenie.

Rýchlostná cesta R7 bola zamýšľaná už v 90. rokoch. Jej projektová príprava bola schválená vládou Slovenskej republiky ešte 26. júna 2003.

V októbri 2005 bola vypracovaná komplexná technická štúdia a ďalej nasledovalo vypracovávanie podkladov a variantných riešení trasovania jednotlivých úsekov pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok na odľahlom severe
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  4. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  4. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  5. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  6. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 9 789
  2. Keď sa z brigády stane kariéra 5 067
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 116
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 422
  5. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 829
  6. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 1 447
  7. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 419
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 362
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 17 803
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 348
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 14 206
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 528
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 458
  6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 9 242
  7. Marian Faktor: Pravda o tom, kto zderie pracujúcich a kde naozaj skončia ich zdravotné odvody 6 017
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 5 303
  1. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  2. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  3. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  4. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  5. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  6. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  7. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  8. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
SkryťZatvoriť reklamu